Inlägg från: snara79 |Visa alla inlägg
  • snara79

Gastric bypass/sleeve 2016

Frallanz, va spännande.

Jag var och träffade läk i måndags-jag är nu uppsatt för en Sleeve. Var ok att välja för min del. Har dessförinnan varit på gruppinfon.
    Vart skall du isf göra din op?!
    Med vänlig hälsning,
    Sarah ( snara79)

• snara79

Stumpan07: Hejja dig! När ska du opereras!?

Jag väntar på op, förmodligen v 4!!! Så det närmar sig!!! Får besked imorgon om när det blir. Snart dags för soppa för mig med. Fy, ser inte fram emot den biten.

Det är nog bra det går långsamt men man vill mer.

Kram

• snara79

Stumpan07- Spännande och lite skrämmande också. Skönt när sopp-tiden är över!

• snara79

Jättebra Bradbury

Stumpan07, snaaart dax förstår du börjar bli nervös. Jag väntar ivrigt varje dag på min kallelse

• snara79
    Sdbdm6 skrev 2016-12-13 13:03:13 följande:

Hej!

Nu har jag läst halva tråden iallafall och är så glad att jag hittade den!

Hoppas jag får haka på er. Här är det snabba puckar!

Jag var på vårdcentralen efter 6 års velande den 23 november och remiss skrevs. Igår fick jag komma på iformationsmöte och IDAG ringde sköterskan och undrade om jag kunde komma på bedömning redan nu på fredag vilket jag förstås tackade ja till.

Nu är jag såklart supernervös över bedömningen och undrar om någon har lust att berätta hur det går till och vad dom frågar?

Jag är 163 och har som mest i mitt liv vägt 103kg men nu väger jag "bara" 95kg. (Har pendlat upp å ner 30 kilo senaste 10 åren) jag ligger alltså precis över BMI gränsen och har inga sjukdomar (än) och är så rädd att jag ska få ett nej, vill inte säga fel saker.

Nu vart det långt, hoppas ni orkar läsa, ni verkar vara ett härligt gäng iallafall och superduktiga allihopa!!

Självklart får du haka på.

Jag var på mitt läk samtal i november pch jag är frisk men fet. Har BMI 37 och behövde ej förklara så mkt mer än att jag har bantat hela mitt vuxna liv och bestämde mig efter förra års velande precis som du.
    Hoppas få optid gastric Sleeve vecka 4

Kul att höra hur det går för dig.
  • snara79

Va skönt att slippa vänta.
    Ja, då får vi hoppas det blir ungefär samtidigt. Både spännande och läskigt det där med operation, jag fasar mest för sövningen....men det går säkert bra.
    Och 4 v pulverdiet innan op....

• snara79

Härligt Staffan!!! Ja det är de vägskäl man för ta som tros vara bäst!!!! Lycka till på din operation!!!!

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016