Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Gastric bypass/sleeve 2016

Jag har också betalat själv. Jag känner mig inte stressad alls faktiskt. Jag vet ju att jag kommer gå ner i vikt förutsatt att jag sköter mig och äter rätt. Och herregud, du har ju gått ner 5 kg på EN VECKA! Det är otroligt mycket ju!

• Bradbury
    Stumpan07 skrev 2016-11-14 16:07:03 följande:

[quote=77129750][quote-nick]miija skrev 2016-11-13 18:25:53 följande:[/quote-nick]Stumpan07

Insåg just att de e söndag idag å inte förrän imorgon du skulle dit ????

Ja får skylla på att ja e på semester .

Ser fram emot IMORGON å höra vad dom sa

????[/

Nu har jag varit där! Är nu inskriven och har träffat kirurg, narkosläkare och dietist. Ska flyta i 4 veckor men har inte fått datum än för operation. De hör av sig. Förhoppningsvis går det fort! Kirurgen tyckte att vi skulle göra GPB på mig, (Man diskuterar båda alternativen) så nu är det bestämt! Alla var supertrevliga och det känns jättebra!

????

Härligt!!!! Ska du börja flyta redan nu?
  • Bradbury

Mija:
    Nej jag upplevde inte att det blev lättare och lättare. Det gick väldigt mycket upp och ner tycker jag. Ena dagen var jag hungrig på ALLT andra dagar tänkte jag knappt på mat. Håll ut! Du är snart i mål!

• Bradbury

Wow Mija! Det var otroligt många kilon!

Härligt med op-tid! Vilken fin julklapp till dig själv! Lycka till med flytet!

• Bradbury

Snara: jag betalade 89 000:-
    Då ingår all eftervård och uppföljning i två års tid. Jag valde detta för kirurgen är en av de bästa i Sverige på gastric bypass och jag ville att just han skulle operera mig. Jag har även fått hans privata telefonnummer och får ringa honom om jag behöver. Visst det är dyrt, men jag är villig att betala dyrt för den tryggheten.

• Bradbury
    Muffins2017 skrev 2016-11-19 21:23:05 följande:

Hej! Jag har i princip bestämt mig för en sleeve. Men är väldigt orolig. Känns så läskigt att operera bort en frisk matsäck..

Har någon hört talas om eller känner till någon som ångrar sin sleeve? Jag har letat men det verkar som alla är nöjda, men att vissa hade velat gå ner mer såklart eller ökar i vikt efter ett tag.

Hej!

Jag tänker att det viktigaste är att du är nöjd med ditt beslut. Det finns ju risker och fördelar/nackdelar med båda teknikerna. Jag kände mig tryggast med bypass. Det pågår ju en studie i Sverige nu som ska jämföra bypass och sleeve. Jag tyckte att det var ett större ingrepp med sleeve, mer drastiskt att ta bort en stor del, och så är det ju en del andra oklarheter kring sleeve. Jag läste här där min doktor (Torsten Olbers) pratar om metoderna:
    www.gp.se/nyheter/sverige/här-granskas-ny-operation-mot-fetma-1.3529973
    Men som sagt, jag tror att det viktigaste är att du känner att metoden är rätt för just dig!
  • Bradbury

Mija vad spännande! Tänk, nu är det snart dags!
    Jag säger också myskläder. Riktigt mjuka och stora. Magen är ju svullen och öm efter så tänk mjuka trosor och mjuk bh. Jag hade tofflor med också och iPad (de hade wi-fi) så jag kunde netflixa. Nåt lyxigt schampo och hudkräm kan kanske vara skönt. Man blir supertorr av descutanen och håret blir som svinto.

• Bradbury

Välkommen Frallanz!
    Lycka till nu Mija! Imorgon är det en månad sedan min operation! Galet vad fort tiden går!

• Bradbury

Härligt att allt går bra Mija! Jag hade inte heller så ont. Skönt. Men det är verkligen ett heltidsjobb att få i sig mat och dryck! Med tanke på att man inte får dricka inpå måltider heller så är det en ständig kamp att få i sig som man ska. Jag hoppas vara under 100-strecket på måndag. Hade varit fantastiskt. Trevlig helg allihop!

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016