Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Gastric bypass/sleeve 2016

Jag tjuvvägde mig idag fast jag egentligen har vägdag på måndagar. Vågen visade 99kg! -20,5 sedan 3/10. Så himla Häftigt!

• Bradbury

Härligt Mija! Vad är din målvikt? Min är nånstans mellan 70-80, får se var jag landar.

• Bradbury

Ja det är verkligen bra ju! Har gått ner 9 kg sedan op, och det är lite mer än fyra veckor sedan. Tror det är viktigt att inte ha någon brådska med viktnedgången. Jag tycker det är otroligt skönt att slippa "jaga" kilon så som man har gjort tidigare vid dieter...

• Bradbury

Försökte ladda upp en bild men det verkar inte funka. Inte i appen i alla fall. Några ost och skinkskivor, körsbärstomater, gurka och sockerärtor blev det ikväll. Mums!

• Bradbury

Det är ju tidigt än för er som har opererat er men tänkte höra om ni känt av dumping? Jag har känt av (vad jag tror är dumping) två gånger hittills. Har inte fått hjärtklappning så som det ofta beskrivs men blivit väldigt matt och trött och JÄTTEILLAMÅENDE. Har mått så illa att jag behöver kräkas, men såklart kommer det inget när jag kräks (väldigt konstig känsla för övrigt!). I båda fallen har det kommit ungefär en halvtimma efter maten och det är otroligt obehagligt. Första gången det hände hade jag ätit kokt ägg med pyttelite kaviar (kanske sockret i kaviaren som var orsaken?). Andra gången hade jag ätit flingor (fitness) med lite mjölk. Det var inte mycket socker i flingorna men mjölken var nog ett typiskt nybörjarmisstag, för det blev ju lite som att dricka samtidigt med maten, det sköljdes nog ner för snabbt i tarmen...

Igår åt barnen pizza och jag beställde en kebabsallad. Jag mådde inte dåligt av den men jag klarade inte av att äta särskilt mycket så det blev tre portioner av en. Bra att veta att man har alternativ till sig själv de få gånger man beställer hem mat.
    Ha en fin dag!

• Bradbury

Bara en vecka! Instruktionerna från mitt sjukhus var flyt i en vecka, mjukt i tre veckor. Jag mådde så himla illa av soppor av nån anledning. Det gick bara inte. Jag levde på filmjölk och vlcd under mitt flyt.

• Bradbury

Ja kolla med dietisten Mija. Det går säkert bra att gå över lite tidigare till puré. Idag har jag varit och simmat en kilometer. Helt underbart kändes det. Och det var så otroligt ljuvligt att basta en lång lång stund efteråt. Jag hatar ju att träna men simma älskar jag! Så det får nog bli min träningsform... så borde jag iofs styrketräna också. Är så otroligt svag i armar och rygg/mage.

Önskar jag kunde vara sån som verkligen gullade gymmet men jag har aldrig gillat det. Tycker det är ren pest och pina att träna.

• Bradbury

Hej Dementoria!

Långsamt nedåt för min del. Väger mig varje måndag men mäter mig inte. Denna veckan har jag gått ner 1,5 kg. Känns som en lagom takt tycker jag! Hur mycket går ni andra ner per vecka?

Märker definitivt på kläderna. Får på mig massa kläder som jag inte kunnat ha på länge. Känns jättebra!

Jag var och simmade en kilometer ikväll igen. Känns så lätt och skönt i vattnet.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016