Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Gastric bypass/sleeve 2016

Jag har stått still i vikt sedan i måndags. Det är väldigt frustrerande (jag vet att jag inte borde hålla på och väga mig...) Vet inte vad det är men jag har mens just nu så kanske är det det som spökar....

• Bradbury

95 kg idag. -2,5 kg den här veckan! Nu har jag kommit halvvägs från 119,5-70 kg!

• Bradbury

Hej! Hoppas ni haft en bra jul! Jag har jobbat hela julen men nu är jag ledig äntligen. Har ätit en del godsaker i jul men bara ytterst lite av varje grej. Har inte mått dåligt eller dumpat på något. Hade ändå gått ner nästan två kilo denna veckan. Har nått en milstolpe idag då mitt BMI nu är 29,9!!!
    Känns underbart! Ska på min första uppföljning om en vecka ????

• Bradbury

Hej allihop!

Hur har det gått för er över helgerna? Hur mår ni? Jag har ätit det mesta men väldigt lite av allt. Till och med druckit lite vin. Fortsätter långsamt neråt och vägde 91,1 idag. BMI 29,4.

• Bradbury
    uuniik skrev 2017-01-05 13:47:58 följande:

Hej! Ny här... ?? I mitten av december skickade jag iväg en egenremiss. Ska få komma på informationsmöte januari/februari någon gång. Fick besked via telefon, när jag ringde igår och kollade om remissen kommit rätt?! ???? (Väntar på kallelse via posten nu.) ????????

Är det någon här som fått igenom en operation via landstinget, med ett bmi mellan 30-35? (Lite orolig...) Jag vill få hjälp med min övervikt som jag dragits med i 25 år. Har provat alla träningssätt, bantningssätt mm - utan långvarigt resultat. Jojjo bantat till och från, i alla dessa år. Har vissa ärftliga sjukdomar inom familjen som inte gynnas av övervikt, så jag är väldigt angelägen om att få hjälp med viktminskning via operation. Min sista utväg...!

Jag tror inte att man får hjälp av landstinget om man har BMI under 35. I västra Götaland är de stenhårda på BMI 40. Undantaget är BMI över 35 med UTTALADE sjukdomstillstånd (de tar inte hänsyn till ärftlighet) som diabetes och högt blodtryck. Har inte hört talas om något landsting där man får operation beviljad med lägre BMI än 35, men jag känner ju inte till hur det fungerar överallt.
  • Bradbury

Invägning idag. Kommit under 90-strecket! Vägde 89,5 idag. BMI 28,9!
    Heja alla er som kämpar inför op! Det är värt det!

• Bradbury
    snara79 skrev 2017-01-10 17:47:10 följande:
    Grattis grattis! Bra jobbat!!! Vill oxå vara där nu!!! Hur har du det med mat och så nu? Är det ngt du inte kan äta eller hur upplever di det är att äta efteråt?
    Jag verkar faktiskt kunna äta allt. Men inte mycket av allt. Har ätit all sorts mat och även lite, lite chips och sötsaker. Jag har mått illa ibland. Men då har det varit efter vanlig mat. Jag tror att det har hänt när jag ätit för fort eller för mycket. Är fortfarande dålig på att äta långsamt... frågade på tvåmånadersuppföljningen om det var nåt fel för att jag kunde äta allt men de sa att jag ska vara tacksam för det och att det är så de hoppas att det ska vara.
  • Bradbury

87,8 idag. -31,7 kg totalt.
    Det är så svårt att förstå att jag har gått och burit på över 30 kilo mer för tre månader sedan. Jag kan inte förstå det... när jag lyfter min äldsta som väger runt 23 är det hur tungt som helst. Hur orkade jag?!?

• Bradbury

Snara: jag vet inte hur det är för er andra men jag går ner i snitt 0,8 kg i veckan.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016