Gastric bypass/sleeve 2016
Är det någon som har en viktblogg? Vore isf kul att läsa!
Är det någon som har en viktblogg? Vore isf kul att läsa!
Mätdags igen!
.
6/12
Vrist: -0,5 cm
Vad: -1 cm
Under knä: -2 cm
Över knä: -2 cm
Lår: -4 cm
Stuss: -4 cm
Midja: -3 cm
Bröst: -8 cm
Hals: -3 cm
Överarm: -1 cm
Handled: -1 cm
- - - - - - - - - - - -
Summa -29,5 cm!
.
6/1
Vrist: -0,5 cm (-1 cm)
Vad: -1.5 cm (-2.5 cm)
Under knä: -0.5 cm (-2.5 cm)
Över knä: -0 cm (-2 cm)
Lår: -2 cm (-6 cm)
Stuss: -5 cm (-9 cm)
Midja: -4 cm (-7 cm)
Bröst: -3 cm (-11 cm)
Hals: -1 cm (-4 cm)
Överarm: -1 cm (-2 cm)
Handled: -0.5 cm (-1.5 cm)
- - - - - - - - - - - -
Summa -19 cm (-48.5 cm, nästan en halvmeter mindre av mig nu!)
.
6/2
Vrist: -0,5 cm (-1-5 cm)
Vad: -0.5 cm (-3 cm)
Under knä: -1 cm (-3.5 cm)
Över knä: -1.5 cm (-3.5 cm)
Lår: -3 cm (-9 cm)
Stuss: -2 cm (-11 cm)
Midja: -4 cm (-11 cm)
Bröst: -1 cm (-12 cm)
Hals: -1 cm (-5 cm)
Överarm: -1 cm (-3 cm)
Handled: -0.5 cm (-2 cm)
- - - - - - - - - - - -
Summa -16 cm (-64.5 cm, drygt en halvmeter mindre av mig nu!)
Hej Alla!
Nu är jag med op:ad (sleeve)! Allt gått bra, skalll åka hem från sjukhuset idag och det känns skönt!
Mår ganska bra nu men har varit några tuffa dygn.
Kram
Hej! Jag var på gruppinformationsmöte 26/1 och då sa läkaren som informerade att alla skulle få en kallelse till läkarsamtal inom 2 månader. Otålig som man är känns det som att dagarna går i slow motion. Nu till min fråga till er. Tycker ni att jag ska ringa och kolla läget på mottagningen så att de inte har glömt mig? Har läst om flera stycken som blivit "bortglömda." Men man vill ju inte vara tjatig liksom... det har ju bara gått en månad än så länge. Jag vill så himla gärna få operationen gjord innan sommaren då jag ska börja jobba i höst efter föräldraledighet... vore smidigare att göra det nu när jag ändå är hemma.
Dag 14 efter op och nu börjar jag känns mig som innan, känner mig pigg och glad. Det som jag jobbar med är puré och tuggar maten noga, underbart att få äta och tugga igen! Tar det i små steg enligt matschemat jag fått från dietisten. Stygnen (agrafferna) skall tas bort imorgon och det längtar jag till så man kan röra sig lättare igen.
Hej.
Jag måste bara höra vad ni tror om en grej. Kanske en dum fråga....
Men jag ha är så sjukt ont i knäna, fötterna och höfterna. Varje dag. Knäna är värst. Har haft ont i knäna från och till i 3 år. Men aldrig så ont som jag har nu. Tror ni att man kan få operationen tidigare om man ringer och berättar det? Som det ser ut nu så kommer jag inte att få opereras förrän efter sommaren. Det känns så länge att ha så ont...
Tycker ni att jag ska ringa och trycka på förloppet lite? Eller tror ni att det är lönlöst. Det kanske är många som har ont ständigt....
Hej!
Hoppas det går bra för er alla!
Jag har haft ett par hektiska veckor och inte hunnit väga mig på ett tag. Men idag var det dags. Under 80!!!
Vägde in på 79,1! Har alltså tappat över 40kg och är och nosar på normalvikt med ett BMI på 25,5. Vet att man inte ska snöa in på siffror men ser känns ändå HELT OTROLIGT!!!
Hoppas det går bra för er alla därute och till er som står och tvekar: det här är det avskiljt bästa jag gjort, jag har fått mitt liv tillbaka!
Kram
Tack JoelBus! Ja, det känns så fint. Bäst känns det att röra på sig... men det är skrämmande hur snabbt man glömmer. Jag kan liksom inte fatta att jag vägt 40+ kilo mer än vad jag gör idag. Det är obegripligt... men så minns jag hur andfådd jag var vid minsta lilla ansträngning, hur jobbigt det var att bara ta på strumpor och resa sig från soffan... gäller nog att påminna sig om allt detta. Det jag är mest rädd för är att jag ska få återfall eller vad man kan kalla det. Allt har gått så oerhört lätt hittills så jag blir lite rädd... kanske är jag bara framgångsrik nu i början och om två år är jag lika stor igen?! Vore så hemskt...
Nu är jag tillbaka ochvhar missat massor här. Fick problem med mitt konto men är tillbax! Maten går kanon med och vikten går fint nedåt! Har ca 6 kg kvar till min målvikt så det har gått fort!
Ni som tappat massa hår- när slutade Ni tappa?! Detta är besvärligt tycker jag.
Kram och haven skön sommar!!!
Lycka till alla ni som väntar på besked!!!
Hej! Har läst igenom alla 47 sidor i denna tråd, jättespännande! Har själv skickat in en wgentemisd till Ersta och fått höra att den är bedömd och godkänd och nu väntar jag på läkartid! Är så nervös men vill verkligen detta! Vill göra en sleeve.
Hur mår ni alla som gjort denna nu efteråt? Har ni några dagliga komplikationer? Ex sura uppstötningar eller nåt annat?