skiz skrev 2016-03-21 09:23:11 följande:
Båda testerna är heeelt klart positiva!!
Har du börjat med dina sprutor? För ud kunde väl börja så snart du plussade?
Jag är nu i v.25 :) ska på första TUL nu på onsdag - rätt nervös då vi inte haft ngt UL sedan v. 20... men han far runt där inne så lever gör han. Är väl mest orolig över att de ska hitta ngt med tillväxten och så, inte att det ska finnas någon anledning till det.. men nojig som man är...
Förstår nervositet varje gång du går på toa... men försök att se det så att ni väntar ett barn, ett underbart syskon till eran förstfödde <3 ni väntar INTE ett missfall!
Jag började förra veckan med 25% sjukskrivning, så är hemma 1-2 dagar per vecka, bara gjort så 1 vecka än så länge men det känns redan nu som att det hjälper. Och denna vecka så jobbar jag endast 2 dgr pga påsk och nästa vecka endast 3 så det kommer underlätta väldigt mkt det med :)
Helt klart att hormonerna hade ngt att göra med ditt mående förra veckan, känns lite som att allting blir starkare denna gång - hormoner, känslor, symptom mm.
Kan verkligen inte sluta att le! Är så glad för eran skull! Hur regerade maken? :)
Misstänkte ni att ni var gravida eller var det bara för nyfikenhetens skull som du tog test??
ALSI skrev 2016-03-19 09:00:48 följande:Kanske ska tillägga också att BF nu är på vår ängels ett-årsdag... Den symboliken måste man ju bara få tro på!
Vilken underbar födelsedagspresent till eran ängel <3
Tack! Känns så fantastiskt och samtidigt så overkligt. Och som sagt, så rädd. Efter fyra graviditeter där tre har blivit missfall är det svårt att tänka att den här kommer gå bra... Dessa jobbiga första 13 veckor!!! Började med sprutorna direkt. Vågar inget annat! Försöker tänka att vi kommer ha en bebis till vår sons ett-årsdag.
Ringde kvinnokliniken idag också. Kommer få komma dit redan på torsdag! Får förhoppningsvis göra ett VUL, men hjärtat har ju troligen inte börjat slå än då (v. 5+0), så jag måste vara inställd på det! Antar att vi framförallt ska börja lägga upp en plan för den här graviditeten. Alla UL igen som är så fantastiska, men att ligga där i stolen först... Den rädslan är ju obeskrivlig.
Det låter ju som allt är bra med din bebis iaf. Så mysigt att få känna någon där inne igen! <3 Längtar så efter den känslan, och jag längtar så efter att få visa upp en gravidmage igen!
Men då är det ju egentligen bara några dagar och sedan är du hux flux i vecka 27.