FDFMGA skrev 2018-06-27 05:47:41 följande:
Visst, det kan vara lite tröstlöst ibland.
Men i och med att det frodas så mycket sagoberättelser om Sverige i högerpopulistiska kretsar så behövs det folk som säger ifrån - Sverige har för övrigt en mycket låg statsskuld.
Wolodarski har förmodligen mer ryggrad är en skrikhögeraktivist kan föreställa sig att det är möjligt tatt ha.
Oki, då tar vi det och går igenom det här:
"det frodas sagoberättelser om Sverige i högerpopulitiska kretsar"
Vilka menar du? Ska rada upp några exempel som kan kategoriseras som sagoberättelser:
"Tiggeri är en kriminell verksamhet": Något som sas om tiggeri för många år sedan, de höftades bort som propaganda. Nu på senare år har det kommit fram att det existerar trafficking i denna kategori. Det går inte att undkomma alla rapporter om detta.
"Vi förlorar pengar på invandringen": Något som också har höftats bort. Det har sagts att vi tjänar på invandringen i det långa loppet. Joakim Ruist var motbevisat det. Minns att undersökningen var från flyktingar som kom hit 1980 och vad staten har tjänat på dem. Case closed.
"Kriminaliteten har ökad i Sverige grundat på invandring": Något som beskrivits som rasistiskt, sen har media dragit upp statistik att det dödliga våldet har minskat i Sverige. Well det har det gjort för HELA EUROPA. Men om vi ser på våra grannländer minskar vi i mindre takt.
"Våldtäkt har ökat i Sverige som korrelerar med invandringen": Motas bort genom att säga att benägenheten att anmäla har ökat. Det kan man se på historisk statistik att vi haft förut, MEN då hade vi inte samma antal som las in på sjukhus för grov våldtäkt. Finns fler motbevis där även.
Jag kan även bryta din illution. Jag är inte högerpopulist. Min ideologi är närmre anarkist. Och den kretsen jag observerar är inte höger. Där har vi DirektDemokrater, Liberitarianer, Kapitalister, Marxister och en rad andra. Om du säger att det är högerpopulism så målar du själv in dig i ett hörn och det säger mer om din ideologi.
"Sverige har för övrigt en mycket låg statsskuld"
Jag avsåg inte Sveriges statsskuld, jag avsåg att vi som enskilda Svenska medborgare lånar för att konsumera och det tar inte BNP/Capita hänsyn till.
Men när vi är där och du tar upp Sveriges s
tatsskuld som argument. Då undrar jag jämfört med vad? Jag skulle vilja se på siffror hur vår statsskuld ökat utifrån en längre tidsspann.
Wolodarski är en liten gullgosse som säger vad etablissemanget vill höra. Han har aldrig stuckit ut hakan. Nämn något han skrivit som är kontroversiellt?