En käftsmäll till undergångsprofeterna
Jag har pratat om, refererat till och citerat fakta om vilka risker som finns. Då har jag anklagats för att stjäla cred från de som vet. Eller så anklagas jag för att inte ta hänsyn till känslor då dessa erkända fakta presenterats.
Tycker du att fakta ska anpassas till dina rädslor? Eller andras? Vad säger förresten du till barn som är rädda för monster under sängen eller i garderoben? - och jämförelsen handla inte om ngt annat än hur du möter en annan människas rädsla.
Säger du att allt under sängen ör livsfarligt, eller att garderober är livsfarliga? De kan vara det, på riktigt. Men vad säger du till barnen?
www.expressen.se/nyheter/evan-3-blev-mordad-och-ingjuten-i-cement/
"Pappan: "Evan hade riktiga monster i garderoben"
Evan Brewers pappa, Carlo Brewer, var lättad efter domen.
? I dag var en bra dag. Och jag har inte haft många sådana dagar den senaste tiden, sa han till, The Wichita Eagle.
Han hoppas att folk ska minnas hans son som en "glad och underbar pojke".
Carlo Brewer känner samtidigt en stor sorg över det helvete hans som tvingades genomleva.
? Han behövde aldrig fantiserar om monster i garderoben eller under sängen som andra barn. Han hade riktiga monster som gömde sig i hans garderob."
www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lx3v3/gomde-sig-i-garderob--skots-ihjal-av-polis
"? Han befann sig i en garderob. Han var beväpnad. Han vägrade ge upp, han hotade polisen och han sköts till döds,"
Skruva nu av alla sängben, ta bort alla garderobsdörrar, akta dig för parker och restauranger av alla slag, gå för alla del inte ut. Det viktigast av allt , en stor del av våld sker inom nära relationer, så se till att vara ensam så att inte du eller ngn anhörig råkar illa ut.
Önskar dig en synnerligen trevlig kväll och helg.
Det hjälper inte den som kapslat in sig i sin oresonliga rädsla. Jg tror dessutom att exempelsamlandet av invandrarbrott gör att skevheten bara tilltar.
Jag bor i Stockholm och känner mig helt trygg, även trygg med att min tonårsdotter nyss kom hem efter att ha gått ensam hem från en kompis.
Vi tillhör heller inte avvikarna utan den överväldigande majoriteten som känner oss trygga i vår stad.
Länk till Swecos senaste trygghetsmätning på uppdrag av Stockholms stad.
www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Socialtjanstforvaltningen/Trygghesmatningen/Resultat/