En käftsmäll till undergångsprofeterna
Den totala respektlösheten mot rädda människor (för att det stör Partiets bild av samhället) är samma respektlöshet som ger glada smileys i inlägg om mord.
Det går inte heller att fly problemen genom att flytta.
De kriminella flyttar efter till mindre orter.
sverigesradio.se/artikel/kriminella-flyttar-till-mindre-orter-nar-trycket-i-storstaderna-okar
En femåring och en sexåring skjutna. När de lekte på en lekplats.
.
Så de som tycker det är en bra idé att håna folks rädsla för allt detta våld:
"Det har skjutits 21 salutskott från Skeppsholmen i Stockholm …"
” … brottslighet mot vanligt folk är samma sak som monster under sängen som inte finns."
De här monstren fanns visst ändå visade det sig. Skjuter kulor gör de. En femåring och en sexåring.
.
Ingen dog eller skadades när det sköts bland folk i Långbro Park för en tre-fyra år sedan. Ingen dog på Ica i Jakobsberg när en person gick in där och avlossade ett vapen bland kunderna.
"Är man inte med dem är det ingen fara" påstods det från de som ville påskina att folk inte hade någon orsak att vara rädda. Som jämställde en kvinnas rädsla med "monster under sängen". Tänk på Sverigebilden. Statsministern själv attackerade en författarinna som spred bilden av svenskar oro i utländsk media.
Många andra såg varåt det var på väg. De blev hånade. Men det var förstås bara en tidsfråga innan till och med barns skulle drabbas.
Först en fyråring dödad av en handgranat. Sedan en flicka dödad av en bilbomb. Därefter en tolvåring nermejad med automatvapen. Nu en femåring och en sexåring skottskadade när de lekte på en lekplats.
Och så Damberg.
I sju år har han suttit en regering som inte har lyckats förhindra skjutningen av en femåring och en sexåring. Sju år har han och hans regering haft chansen att sätta stopp för detta våld.
SJU. ÅR.
Men icke ...
Det har istället bara ökat och ökat.
.
Och han har nu mage att prata om att det är "hänsynslöst" att barn blir skjutna?
"Det är fruktansvärt, inga barn som leker på kvällen i ett bostadsområde ska känna oro över att drabbas på det här sättet", säger har till reportern.
Han har haft sju år på sig att göra nåt åt saken.
Det här tror jag en del behöver titta på.
.
Lyssna på Linnea:
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lotte-och-hennes-dotter-blev-vittne-till-skjutningen
"Jag blev jätteledsen, jag började gråta, jag blev jätterädd. Det var jätteobehagligt."
Vad kan hon vara? Åtta år? Nio år, kanske?
.
En pojke här. Tyst sedan det hände.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sonen-sag-de-skadade-barnen-nu-pratar-han-inte