En käftsmäll till undergångsprofeterna
Ah. ryktet om din bortgång som spreds av en iv babelinosarnas inkarnationer var alltså falska nyheter - gott at du är kvar ock kämpar på.
Det är roligt att du har lite statistiskt underlag till dina betraktelser.
www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html
Vilka växlar det är lämpligt att dra beror ju på vilka betraktelser som görs.
Handlar det om det totala antalet döda så är militära sprängmedel kanske någonting som spelar roll. Det kan också spela roll för antalet oskyldiga som skadas eller dödas.
Än så länge stämmer dina betraktelser väl med det som brå och scb skriver.. Att gängens och nätverkens våld blir grövre och att de fortsätter att ta kål på varandra medans resten av det dödliga våld som förekommer i samhället fortsätter att minska.
www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html
I det hela är alltså den vanliga människans risker för att råka illa ut mindre än tidigare - men det förstår jag är något som du inte alls vill dra några växlar på - vad har vanligt folks ökade trygghet med deras liv att göra kan jag tror att du menar.
Jag är säker på att du kommer med ett slagkraftigt svar - kanske ett Herregud eller något annat på twittervers - det r säkert heller ingenting att dra några växlar på.
Dra nu inte ett täcke över dig hela helgen i rädsla för att du ska råka illa ut pga gängen och nätverkens våld mot varandra. Är du inte kund eller på annat sätt inblandad de deras narkotikahandel eller konflikter är risken myckey liten att du råkar illa ut.
Önskar dig en synnerligen Glädjande Jul.
"Vi har ju exempel i Malmö där man har använt sig av handgranater och av militärt sprängmedel. Men också där man använt väldigt kraftiga fyrverkerier och bangers ? som i sitt sammanhang kan vara lika kraftiga som militära sprängmedel, säger polisen Fredrik Bratt, presstalesperson inom polisen i region Syd.
Med militära sprängmedel åsyftas att anordningen i generell bemärkelse kan vara mer kraftfull än till exempel en handgranat.
? I Malmö är det viktigt att hålla koll på läget. Vi ser också att trenderna brukar börja i Malmö på olika sätt ? så har det varit med handgranaterna ? och sedan kommer det upp till oss.
Under sommaren svepte en våg av detonerade handgranater över Malmö, och användandet av granater spred sig sedan över landet.