En käftsmäll till undergångsprofeterna
Debilvänstern kommer inte att bry sig förrän bränderna spritt sig till deras garage. Tills dess kommer det fortsätta med svammel som "jamen 5 miljoner bilar har inte brunnit. "
Debilvänstern kommer inte att bry sig förrän bränderna spritt sig till deras garage. Tills dess kommer det fortsätta med svammel som "jamen 5 miljoner bilar har inte brunnit. "
Är det bara jag, eller håller den här tråden på att spåra ur fullständigt?
Svensk konkurrenskraft rankas i världstopp:
www.svd.se/svensk-konkurrenskraft-rankas-i-varldstopp
Vad bra!
Och anmälningsbenägenheten för mord och våldsdåd med skjutvapen och handgranater på allmäna platser fortsätter öka i rekordtakt tack vare Eliassons och regeringens oerhört kompetenta ledarskap:
www.dn.se/nyheter/sverige/gangmorden-stjal-polisens-resurser/
Tur att vi tack vare vår statliga media vet att våldet egentligen minskar och att det inte finns någon kris inom polisen, annars skulle man kunna bli orolig för vart landet är på väg.
Det här blev så snurrigt så jag vet inte hur jag ska bemöta det riktigt. Jag förstår inte vad SD eller "invandringskritiska" har med saken att göra. Eller är man automatiskt "invandringskritisk" om man är kritisk mot organiserad kriminalitet i din värld?
Men i alla fall, jag skriver att det är ett jätteproblem att gangsteruppgörelser numera sker öppet och med tunga vapen och att även oskyldiga dödas och att regeringen inte tar tag i problemet, och du anser att jag därmed "väljer att fokusera på invandrares kriminalitet". ??
Jag skulle nog säga att jag fokuserar på att den grova kriminaliteten växer enormt och att polisen tappar mark. Om du läser mina inlägg igen kan du se att jag nämner inte överhuvudtaget invandrare eller invandringspolitik.
Kriminellt belastade politiker ska självklart bort, men sist jag kollade så var det faktiskt inte politiker som skjuter skarpt och kastar handgranater på våra gator och torg, eller hur?
Jag fattar faktiskt inte ens vad det är du argumenterar för eller vad dina argument är. Vadå "jämn match"? Så vi kan acceptera mer kriminalitet bland invandrare ju fler kriminella SD-politiker vi hittar och tvärtom?
Det resonemanget låter ju helsnurrigt måste jag säga.
Det gick nog lite för fort där för Bill. Hen insåg nog inte att hen just pekade ut invandrare som skyldiga till gangsteruppgörelserna...
Det är lika mycket tvång med smink som med slöja. Tro inte annat.
Vi fortsätter att ta emot asylsökande trots att det inte finns bostäder. Stockholms stad befarar att ett antal personer som beviljats uppehållstillstånd faktiskt måste sova på madrasser i sovsalar eller idrottshallar.
www.dn.se/sthlm/stockholmarna-uppmanas-hyra-ut-till-nyanlanda/
Är det nåt vi svenskar har varit kända för, så är det vår solidaritet med de som har det sämre än oss.
Tyvärr har nåt skett med vår omvittnade och hyllade solidaritet, och om nåt, så är det väl det sämsta som andra länders kultur och idélogier fört in i vårt land.
För svenskt är det ta mig fan inte, att inte visa solidaritet med de flyktingar som kommer hit.
Och ja, jag har inget emot att ställa upp i den mån jag/vi kan, och gör så så fort nån av de uppdragsgivare jag har, ber mig om det.
Håller med. Problemet är att vården inte har fått tillräckliga resurser under en lång rad av år. Resurserna till vården styrs framförallt av landstingspolitiken och tar man Stockholm som exempel så fortsätter Alliansen med stöd av Sverigedemokraterna att prioritera andra områden (läs oförändrad landstingsskatt) före mer resurser till vården.