Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

En käftsmäll till undergångsprofeterna

KillBill skrev 2017-05-11 07:47:34 följande:

Jag kan garantera dig att Dagens Samhälle hade accepterat ett genmäle från Oskar Sjöstedt om han hade skrivit ett. Nu lämnar Oskar debatten trots att en mängd oklarheter i sverigedemokraternas budget har uppdagats. Det är tydligt att SDs budget till stora delar är en bluff

Du skall nog inte väga in för mycket i en utebliven replik. Allt som oftast betyder det bara att debattören inser att en replik är som pärlor för svin  
  • oOOo  oOOo
    Ascendere skrev 2017-05-11 15:24:48 följande:
    Att skolpersonal blev skjutna till döds på väg till jobbet inför sina elever, ja det hände så gott som dagligen, eller åtminstone en gång i veckan,
    Du måste bott i ett ovanligt lugnt område
    Ascendere skrev 2017-05-11 15:24:48 följande:
     Inget som ska tas som ett tecken på att något är fel alltså. 

www.dn.se/nyheter/sverige/en-person-skjuten-t.../
    Nej, verkligen inte. Låt oss istället göra detta till en semantisk diskussion om betydelsen av något ord vi kan tänkas missförstå
  • oOOo  oOOo
    K Kalle skrev 2017-05-11 15:34:49 följande:
    Jag tror iofs att det har mer att göra med ökad tillgång till vapen än invandringen.
    Kanske det. Varför är det ökad tillgång på vapen?
  • oOOo  oOOo
    K Kalle skrev 2017-05-12 08:56:42 följande:
     Jag är själv, som handikappad, beroende av välfärden som jag f.ö betalat in mycket skatt till genom åren och fortfarande gör.
    Du är inte berättigad till något. Det är det som är grejen med skatt, du måste betala men det finns inget kontrakt på vad du har rätt att få tillbaka. Det är helt godtyckligt.
  • oOOo  oOOo
    K Kalle skrev 2017-05-12 13:05:22 följande:
    Jag vet det, men jag menar att eftersom jag betalat in så mycket skatt och fortfarande gör det, behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag nu får hjälp med färdtjänst, bostadsanpassning, är ofta på sjukhuset osv. 
    Du skall verkligen inte ha dåligt samvete. Hoppas du för all hjälp du behöver. 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-09-01 14:52:46 följande:

Det är patetiskt med sverigedemokrater som klagar på att alliansen lämnade över makt till regeringen men som håller käft när SD gör samma sak i landstingspolitiken.

Alliansen är opposition och SD är vågmästare. Att som opposition lämna över makten när man har möjlighet att få igenom sin politik är idiotisk. Att som vågmästare välja efter behag är ganska naturligt.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-09-01 18:04:28 följande:
    Haha nice try..
    Det handlar om att få igenom sin politik. Inget konstigt med det eller hur. Det konstiga är när alliansen röstar emot sin egen politik
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-09-01 18:16:59 följande:
    SD har i landstinget överlämnat det politiska mandat som väljarna gav dem till alliansen.
    Så de är överens med alliansen. Vad är problemet?

Det märkliga är ju när alliansen röstar emot sitt eget budget förslag. Det var väl det du undrade över, ganska elementär egentligen
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-09-01 18:32:01 följande:
    Flash undrade om jag hade några belägg för att SD stöttar alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholms läns landsting och det hade jag.
    Hen efterfrågade källor på att det skulle vara värst i Stockholm, det svarade du inte på vad jag kan se.
    Du svamlade om lite annat som jag hjälpte dig förstå lite bättre.

Vi ge gärna lite källor på att "problemen inom vården störst just i Stockholm."
  • oOOo  oOOo
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:42:29 följande:
    "Han", men annars rätt argumentation.
    Ok
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna