Inlägg från: Gabbe75 |Visa alla inlägg
  • Gabbe75
    The Maniac skrev 2018-06-28 18:16:59 följande:
    Menar du att amorteringskraven som ansågs drivna av galopperande skuldsättning var helt onödiga?
    Din fråga är oerhört berättigad och självklart finns det skäl att oroa sig över den allt högre skuldsättningen.

https://borsrum.handelsbanken.se/Borsflodet/Blogginlagg/Mats-Nyman/Vad-ar-normalt--egentligen/

Får vi en sättning på marknaden kan den riskera att utlösa en dominoeffekt och vi kan få en ekonomisk kris av aldrig tidigare skådat slag. Vi har en skuldsättningsdriven tillväxt och det är farligt att stirra sig blind på absolut BNP-tillväxt. Dels bör man alltid prata om BNP/capita och dels bör man rensa för både det ena och det andra när man pratar BNP rent generellt. Offentliga utgifter bör rensas. Dessutom blir BNP väldigt dopad av det låga ränteläget, eftersom det investeras som aldrig förr. En vacker dag kommer en rejäl baksmälla.
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-06-29 08:04:12 följande:
    Haha, alltså samma förhållningssätt som när SVd rapporterade om undersökningen där 58.000 personer i åtta länder korat Sverige till landet med det bästa ryktet i världen.

Då kom du och en annan skarpskytt fram till arr Aftonbladet och SvD har samma ägare. Jo, det har förekommit att tutingar här på FL har påstått att Schibsted är ett judiskt företag, så är det inte.

Det är däremot Bonniers, vilket andra tutingar här på FL gått i spinn över.

Har du något emot Bonnier, mot bakgrund av att du har länkat till en sajt som hävdar att det existerar en judisk konspiration i syfte att nå världsherravälde?
    Det låter som att du är rasist. Är du det? Visa mig gärna var Affärsvärlden hävdar att det pågår en judisk konspiration. Påstår Erik Hörstadius det menar du?
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-07-02 12:55:24 följande:
    Nja, jag har inte skrivit något om Affärsvärlden överhuvudtaget.

Jag kommenterade bara vad någon Gabbe skrev där hen ifrågasattt fakta från DI på ggrund av tidningens ägandeförhållanden. Det är ju Bonniers som äger DI och det är vanligt att man i vissa kretsar upprörs över att en judisk familj sysslar med medieverksamhet.

Jag ska se om jag hittar hens inlägg, så du kan fråga hen vad hen menade.
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:41:42 följande:
    Vet du vem som äger Dagens Industri?
    Så du menar att det föreligger ett problem med judendomen? Jag syftade nämligen inte på det, utan att det är ett problem med ett koncentrerat ägande inom mediasfären och vissa affärsbanker. DN, DI, TV4, Expressen, SEB
    Sedan har vi Aftonbladet, SvD och en stor låneförmedlare.
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-07-04 05:45:48 följande:
    Nja, mot bakgrund av att den här personen brukar länka till en högerextremistisk hatsajt som hävdar att det existerar en judisk konspirtion i syfte att uppnå världsherrevälde så är det naturligtvis bestickande när hen ifrågasätter fakta som presenteras i Dagens Industri utifrån ett utrop om vem som äger DI.

Lika galet som att du tar upp SEB i ditt inlägg, SEB är en bank, inte någon tidning, en bank som domineras av Wallenberg. Återigen en judisk familj.

Jag tycker personligen att det är obehagligt med radikaliserade högerextremister som ifrågasätter företag utifrån att de har judiskt ägande.
    Jag ifrågasätter det koncentrerande ägandet och att det är samma ägarintressen som kontrollerar allt från medierapportering till banker.

Vem är hen som länkar till "högerextremistisk sajt" och vad är det för sajt?
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-07-04 19:47:57 följande:
    Den där som brukar länka till Infowars.

Ochsom nämner SEB som en mediekoncern.

Testa spegeln om du är osäker.
    Har aldrig omnämnt SEB som en mediakoncern.
    Schibsted däremot äger både mediehus och intressen i finansiella företag.

Vad från Infowars hävdar du inte är sant?
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-07-04 23:19:40 följande:
    Hehehe...

Vad från infowars är inte lögn....

*Foliehattar*
    Okej, nämn 4-5 saker då? Borde ju vara enkelt om allt de rapporterar kring är fake...
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-07-05 00:03:19 följande:
    m.huffpost.com/us/entry/us_593eb70ee4b0c5a35ca19685

Sandy hook skjutningen var inte arangerat av gun control lobbyn..

Pizzagate...

Obama är inte muslim..

Kemisk krigsföring gör inte grodor eller människor till homlsexuella...

Månlandningen var på riktigt...

Vill du ha länkar som verifierar dessa fakta som infowars säger är falska
    Ja, länkar till källan.

Inte en länk till någon som skriver att Alex Jones erkänner ditten och datten. Det bevisar ju inte ett skit.

Ungefär som att länka till en webbsida där det står att Lisbet Palme erkänner att det var hon som sköt Olof på uppdrag av ryssarna. Verifierar ju inte ett skit.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-07-05 00:12:45 följande:
    Så om alex jones erkänner att hsn ljugit så räknas inte det...

Var har du dina validerade påståenden. Behöver sova lite innan jag bevisar att månlandningen är sann -
    Jo, visa du en filmsnutt eller bandinspelning där han säger det så..

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna