Världsmedborgare skrev 2017-01-12 16:10:45 följande:
Ja då kan jag/andra peka ut dig som trolig förövare, men det tror jag inte du tycker är lämpligt.
För de flesta kan med lite illvilja koka ihop nåt, som kan få det att se ut som att en "grupp" kan misstänkas vara de skyldiga.
Tänk nu efter lite.., bara lite lite, så kanske du minns vilka det var som var ledande rasbiologer för ett tag sen, och hur många grupper blev inte utpekade av dom?
Och jag vill definitvit inte bli förknippad med sån dårskap, tyvärr så finns det många som forfarandepå fullt allvar tror, att det finns skillnader på människor.
Vet du, just ordet kultur var det en fransk nazist (minns inte namnet) som kom på, att det var ett mycket bättre ord att använda än ras.
För med kultur(skillnader) så skulle man slippa att bli kallad rasist, om man diskuterade, t.ex krinalitet.
Ok.
Låt oss backa en bit och börja om. Vi har ett problem, att andelen kvinnor utsatta för sexualbrott ökar kraftigt.
Det finns många som hävdar att detta har kopplingar till massinvandringen.
Om jag förstår dig rätt så hävdar du att så INTE är fallet utan att det finns andra förklaringar, stämmer detta?
Det är dessa förklaringar jag skulle vilja höra för att kunna se hur sunda resonemang de bygger på.
Man kan inte lösa ett problem om man inte kan förstå det, och för att förstå det måste man analysera problemet.
Om vi vill vända den här trenden måste vi alltså först förstå vad ökningen beror på.