En käftsmäll till undergångsprofeterna
Jag tror det har varit en 4-5 skjutningar och sprängningar till det senaste dygnet. Den på Södermalm har redan fallit tillbaka långt bak i flödet.
Inte känna sig trygg någonstans ...
Jag tror det har varit en 4-5 skjutningar och sprängningar till det senaste dygnet. Den på Södermalm har redan fallit tillbaka långt bak i flödet.
"Det är bara en tidsfråga innan de börjar skjuta på krogarna i innerstan"
www.expressen.se/debatt/snart-kan-det-skjutas-i--innerstans-krogmiljoer/
"De gängkriminella rör sig runt innerstadens krogar varje vecka och vi stoppar och kontrollerar varje gång vi ser dom, samt genomför tvångsåtgärder när vi har laga stöd. Men med tanke på den likgiltighet som uppvisas för omgivningen och oskyldiga människor vilka råkar befinna sig i närheten av deras våldsdåd, så kan det vara en tidsfråga innan de börjar skjuta i krogmiljöerna i innerstaden. "
Kan man tänka sig. Varannan gängmedlem är inte EU-medborgare
Vad kaaaan man göra åt det?!
Ja, de boende i Akalla känner panik.
Samma sak har de boende i Huddinge sagt. Och de i Rågsved. Och de på Södermalm. Och de ...
Det blir inte bättre. Det blir bara mer och mer. Och ingen gör något konkret åt saken.
Så, antingen delar folk upp sig ännu mer. Vi som har råd skaffar högre murar och mer isolerade bostadsområden.
Eller så vänjer vi oss alla med detta och säger "så har det alltid varit i Sverige". Så länge det bara var ett litet rån min unge utsattes för så är det egentligen ingen fara.
Och/eller så bygger det upp till den perfekta stormen där till slut alla fördämningar brister och vi får politik och agerande därefter..
Än så länge lutar det åt mittenalternativet.
Artikeln är låst men ingressen säger nog det som behövs sägas
www.expressen.se/nyheter/valdsspiralen-mitt-i-medelklassens-kvarter/
"- Livet fortsätter som vanligt, säger PR-konsulten Christopher Agersand som kom hem en stund efter att granaten sprängts i trapphuset. "
Det är långt till medelklassens revolution mot våldet.