Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Anonym (Barn?) skrev 2015-12-10 10:05:31 följande:
    43, så det är väl inte otänkbart. Men man trodde ju att sånt inte skulle hända innan man hade fyllt 50 ialla fall...Rynkar på näsan
    Jag tror inte att lust och klimakteriet har nån koppling. Läser man runt på FL ser man snart att det där med lust är väldigt individuellt. Vissa tycker helt enkelt inte att sex är viktigt. Det ger ingen njutning. Min åsikt att vi helt enkelt är skapta olika. Kolla tex hur det är med intresse för fotboll och idrott - vissa totalt ointresserade och andra totala nördar. Det är precis på samma sätt med sex.

Många är i ett förhållande till stor del för att få uppleva sex och kärlek - och för vissa är det inget problem att helt skippa sex.

• Anders 386
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-10 10:39:19 följande:
    Men hur vanligt är det att någon som älskat fotboll hela livet plötsligt börjar tycka att det är löjligt med vuxna karlar som springer runt och sparkar på en boll...?
    Nej, det har du nog rätt i. Sex är nog mer biologiskt betingat. Det är väl kroppens kemi som driver oss - och det är därför det är så omöjligt för oss att styra sexlusten. Det är istället sexlusten som styr oss....
  • Anders 386
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-10 15:04:01 följande:

Har också haft så mycket dålig sex att jag tröttnat lite av den anledningen.

Ledsen tjejer men nu för tiden finns det porr. Gratis på nätet! Tillgängligt när som helst. Hur mycket som helst att välja på..

Ibland är fantasin (och högerhanden) bättre än verkligheten

Men du kan nog inte tala för alla män...
    För dom flesta är porr och onani något helt annat än sex med en partner.

Porren är kul att ha som extra stimulans för att få känna sig kåt - eller för att ersätta det sex man inte får med en partner. Men den njutning och spänning det innebär att älska med en annan människa är av en högre dimension. Både rent sexuellt och känslomässigt. Känslan att få smeka naken hud och att tillfredsställa sin partner är det häftigaste som finns..  Det är nog den största upplevelsen man kan få i livet...Solig

• Anders 386
    Anonym (mor till kvinna) skrev 2015-12-10 20:41:40 följande:

........bortsett från det, så är det allmänt känt att kvinnor generellt blir och är mer trygga med sig själva och sin kropp när de är 40 :)...eller vad tror du?

Jag tror både män och kvinnor blir lite tryggare och självständigare med åren. Det betyder att man lever mer efter hur man har lust att leva istället för att leva enligt andras förväntningar.. Det kan för vissa betyda att man bejakar sin sexlust - och för andra kan det betyda att man inte känner sig pressad till sex utan kan prioritera andra intressen.
  • Anders 386
    Anonym (42) skrev 2015-12-11 15:31:04 följande:
    Samma gäller väl omvänt också? Sorry, killar.... nä, men ärligt talat, en orgasm fixar man ju själv lätt som en plätt. Sex med nån (några.... ;)) annan en helt annan. Så tänker iaf jag.
    Det verkar t.o.m. som att kvinnor kan ha lättare än män med att nöja sig med onani. För mannen är ju själva samlaget jätteskönt - men för många kvinnor är det ju så att det är lättare att fixa orgasmen själv än att få till den under ett samlag...

Och män verkar ju "tända" rent fysiskt på kvinnokroppen o kvinnans kön mycket mer än kvinnan tänder på mannens kropp.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?