Inlägg från: Anonym (Jan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jan)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Verkligen olika det här.

Som kille var jag som absolut kåtast i sena tonåren tror jag. Mellan 16-17 års ålder och 22-23 års ålder ungefär. När jag var 19 träffade jag min första tjej och då ökade sexlusten bara ännu mer!

Hon däremot var inte alls särskilt sugen på sex öht. Vi hängde ihop fyra år och hade sex kanske en gång i veckan under hela förhållandet.

Senare träffade jag tjejer som ville betydligt mer och jag fick nästan en chock. Trodde att alla var som min första flickvän.

Nu är jag 34 och ärligt talat finns det viktigare saker i livet. Kan inte tänka mig att jag ser sex som nåt absolut jätteviktigt om tio år. Bävar lite inför att träffa en jämnårig kvinna som bara blir mer och mer intresserad för varje år som går

Det sexuella tåget har nog gått för mig

Jag har haft den perioden i livet med porrfilmer gömda under pojkrummets säng, sexchattande på dejtingsidor, dejtande och raggande på uteställen. I hopp om att bara få någon att gå hem och knulla med för natten. Sånt intresserar mig inte längre på samma sätt. Om jag är ute på krogen nu hoppas jag hitta någon trevlig att prata med! Det är en lyckad kväll för mig.

Jag runkar fortfarande en gång om dagen men inte tre eller fyra gånger om dan som jag gjorde som yngre.

• Anonym (Jan)
    Anonym (Snart 40) skrev 2015-12-10 13:24:48 följande:

Det är onekligen trist när man inte synkar lustmässigt. Personligen är jag som du var i tonåren NU. Har till exempel gett mig själv tre orgasmer redan idag, och i kväll blir det minst en gång till med mannen när han kommit hem. Hade det inte varit för att jag just nu befinner mig ute bland folk så hade jag gjort nåt åt kåtheten igen, för det bultar där nere. :D

Inget illa ment. Inget personligt mot dig, men jag ser det lite som att tåget har gått..

Kommer ni kvinnor på först i medelåldern att sex kan vart skönt eller trevligt så skyll er själva. Ni hade chansen

Okej jag skojar lite men samtidigt är det ju så. Jag var kåt mellan 15 & 25. Fortfarande en sexuell person. Fortfarande kåt! Runkar en gång om dagen. Tittar på porr. Vill inte leva ett helt liv utan sex. Men det är mera att förr när jag var yngre så fanns det bara sex i huvet. Nu har jag kompletterat på med annat som ger mental stimulans. Andra intressen..

Sex är långt ifrån det viktigaste i livet för mig.
  • Anonym (Jan)

Har också haft så mycket dålig sex att jag tröttnat lite av den anledningen.

Ledsen tjejer men nu för tiden finns det porr. Gratis på nätet! Tillgängligt när som helst. Hur mycket som helst att välja på..

Ibland är fantasin (och högerhanden) bättre än verkligheten

• Anonym (Jan)
    Anonym (42) skrev 2015-12-11 15:31:04 följande:

Samma gäller väl omvänt också? Sorry, killar.... nä, men ärligt talat, en orgasm fixar man ju själv lätt som en plätt. Sex med nån (några.... ;)) annan en helt annan. Så tänker iaf jag.

Ja det är självklart att det samma gäller även omvänt.

Sex mellan två personer och att befläcka sig själv, det är naturligtvis två helt olika saker.

Men ibland kan det ena va ett substitut som vissa dar fungerar som en fullgod ersättning. Andra dar inte..
  • Anonym (Jan)
    Anders 386 skrev 2015-12-10 15:14:18 följande:

Men du kan nog inte tala för alla män...

För dom flesta är porr och onani något helt annat än sex med en partner.

Nej jag pratar bara för mig själv!

Ja det är två olika saker det tycker jag också..
  • Anonym (Jan)
    Mrs Okänd skrev 2015-12-10 15:07:50 följande:

Ja, då måste du upplevt dåligt sex.  Men jag tror faktiskt att många kvinnor också känner så, att det är enklare att fixa det på egen hand. Det gör jag också i perioder. Dock behöver jag inte trist porr för det.

Nja, jag har upplevt mycket bra sex men jag har också upplevt dålig. Så jag vet skillnaden. Hellre inget sex alls än dåligt för skillnaden är så stor att en jämförelse ens är svår att göra.

Sen är det mycket kemi i sex. Kemin mellan två personer. Jag har upplevt riktigt bra sex med en person jag inte hade nån bra kemi med. Sånt klarar jag mig utan. Hellre då lite tafflig och fumlig sex som tekniskt sett inte är världens
  • Anonym (Jan)

......bästa men med en person man klickar med till 1000%

• Anonym (Jan)
    Mrs Okänd skrev 2015-12-10 15:09:03 följande:

Exakt VAD är viktigare än sex? Förutom självklara saker som barn och mat och sånt då...

Vad jag menade var att jag värderar andra saker i livet på ett annat sätt idag.

Det har hänt en massa i livet. Bra saker.. Dåliga saker.. Liv och död ni vet..

Jag kan uppskatta mer i livet än bara sex.

Låter supertöntigt jag vet, men att bara sitta i en soffa och ha världens djupaste och bästa samtal med en person som står en väldigt nära (nej jag är inte religiös) halva natten och känna att man klickar även på det planet med en annan person. I valet mellan att dra hem ett fem-i-två-ragg och ha ett kasst ONS så är valet idag lätt.

Men sen är det nog också lite att nyhetens behag är borta. Jag har ungefär testat det jag vill testa. Inget jätteavancerat men ändå..
  • Anonym (Jan)

När jag var yngre var varje futtigt samlag jag lyckades ordna till för mig själv en jättestor upplevelse. Hur dåligt sexet ändå var.

Nu har jag haft såpass många samlag i ett antal längre eller kortare förhållanden att det inte är samma grej längre ärligt talat..

Jag vill ha mer upplevelser. Sex räcker inte för mig för att fullända min tillvaro. Jag är kanske helt enkelt inte lika kåt längre?

• Anonym (Jan)
    Anonym (Snart 40) skrev 2015-12-10 17:19:30 följande:

Varför ska vi skylla oss själva? Jag är fullständigt övertygad om att det är hormonellt och inget vi själva kan styra över. För egen del lider jag inte direkt heller, min man är yngre (26) och vi har hur mkt fantastiskt sex som helst. :) Synd att du tänker så för egen del bara.

Jag bara skrev som jag kände just då. Mitt tåg har gått.

Jag är fortfarande en människa som kan bli kåt. Jag har inget emot sex. Jag tittar på tjejer på stan, konsumerar porr och runkar ungefär en gång om dagen.

Men jag är inte lika kåt vid 35 som jag var när jag var 20. Låter tragiskt och ja det kanske det är men "tyvärr" så är det så. Jag känner mig faktiskt inte lika kåt idag.

Kommer ju ihåg när man var tonåring och det var ett problem. Man fick stånd vid busskuren när det stod nån snygg tjej där. Stånd i klassrummet när nån tjej som satt bredvid råkade nudda armen eller nåt.Sånt upplever jag mera sällan idag. Har inte lika mycket finnar i nyllet heller så antagligen har och hade det med hormoner att göra.

Killar kanske ÄR som allra mest heta på gröten under och strax efter puberteten eller nåt.

Det där jag skrev med skylla er själva var inget personligt eller elakt menat mot er kvinnor. Det var bara en formulering som kom upp i huvet just där och då. Skyll er själva som i -Ni skulle ha passat på att va kåtare när ni var yngre.

Inte 100% seriöst menat
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?