Inlägg från: Kristallkronan |Visa alla inlägg
  • Kristallkronan

Smärta höger äggstock, nidblödning?

Har haft kopparspiral i snart ett år med regelbunda blödningar som kommer på pricken med exakta dagars mellanrum. Jag ska ha mens på lördag, om tre dar, men redan igår, tis, fick jag ett rött vattnigt blodstänk på pappret efter att jag torkat mig på toa. Ingen känning i magen. Idag, ons, fruktansvärd smärta i äggstockarna, främst den högra samt lite ljusrött/vitaktig flytning/blödning då jag torkar mig. Har dessutom mått illa sen i lördags (då jag även kräktes) haft noll matlust, mått illa vid tanken på mat och mått illa efter att jag ätit. Har varit varm, hängig, trött. Min tanke är nu att jag fått en två-dagars typ av nidblödning, eftersom det ligger i timing med dagar innan mensen. Jag fick även ett hugg i äggstocken fem dagar efter ägglossning.

Är det nån som varit med om samma grej med dessa knasiga blödningar innan mens och har det visat sig vara en nidblödning och graviditet?

*orolig*

• Svar på tråden Smärta höger äggstock, nidblödning?
  • Kristallkronan
    Jennska skrev 2015-12-09 14:53:08 följande:

Jag fick nåt liknande lite mer än en vecka innan BIM (dock ingen kopparspiral,den tog jag ut i aug ). Var sparsamt och bara 1,5 dygn (normalt har jag 5 dagar +-) har eg BIM idag,och tog ett test som visade negativt. Vet inte riktigt vart i cykeln jag är nu eftersom "mensen" kom tidigt och efter den kom äl-liknande flytningar. Så nu vet jag inte om det var mens ,mellanblödning eller nidationsblödning jag fick.

Okej. Men du vart inte gravid iaf? Knasigt att du inte fick nåt mer efter det! Har du bara gjort ett test sen dess? Gör ett till annars.
    Jag ska vänta i några dagar och se om det är mens som kommer igång på riktigt. Blir det inte mer än såhär på lördag så får jag testa mig! Har aldrig varit med om nåt sånt här innan.. Så man börjar ju undra. :(
  • Kristallkronan
    Jennska skrev 2015-12-09 15:12:53 följande:
    Bara ett test, men ska göra ett nytt om en vecka om jag fortsätter må konstigt. Just med kopparspiralen fick jag rätt mycket mellanblödningar och trodde ett par gånger att jag var på smällen :p dock aldrig haft det annars varken med eller utan andra preventivmedel. Så därför vart jag så fundersam nu. Samt att jag växlat i temp, mått illa,varit trött och yr,svullen och öm mage,ömma bröstet osv.
    Ja gör det! Gud vad konstigt med alla de symptomen...
    Jag är inne på andra dagen av hemsk smärta, dock så kmr inte blödningen igång. Det är endast sparsamt ljusrött/rosa och flytningsaktigt. Två dagar kvar till BM. Har blödningen inte kommit igång på riktigt då så tar jag test! Den här smärtan i förhållande till den lilla mängden blodet stämmer inte överrens riktigt. Känns som nånting är galet!
  • Kristallkronan
    fkh skrev 2015-12-11 17:46:02 följande:

Till skillnad från vad man lär sig här på fl så är det där med nidblödning ett extremt ovanligt och sällan förekommande fenomen. Det är bra mycket vanligare med mellanblödningar utan speciell orsak än att man skulle råka bli gravid trots spiral och dessutom få nidblödning på det. Så jag tror inte att du behöver oroa dig. Lycka till

Tack för svaret! Behövde nog höra det, hypokondriker som jag är! ;) jag tror också på mellanblödning. Det har kommit mer nu och börjar likna en vanlig menstruation. Blev bara fundersam i hur den betedde sig inledningsvis, och så illamående veckan innan det! Nu är symptomen borta och jag mår lysande bortsett från värk. :)
Svar på tråden Smärta höger äggstock, nidblödning?