Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

Ingen mens efter förlossning

Blgebo skrev 2015-12-09 20:35:49 följande:

För mig har det nästan tagit två år att få tillbaka mensen. Har hänt mig nu fyra ggr, så jag antar att min kropp fungerar så. Ser inte det som ngt jätteproblem, skönt att slippa. 

Men om man skulle vilja gravid igen med mindre än typ tre års mellanrum så är det ju inte så käckt att inte ens kunna börja försöka förrän efter två år? Jag har ju inte ens fått första barnet än så jag kanske ändrar mig men jag skulle helst vilja ha kortare än tre är mellan barnen för annars är jag redan minst 35 vid andra barnet. Då blir det kanske svårt om man skulle vilja ha fler barn sedan. Hir länge ammade du då om det tagit så lång tid att få tillbaka ägglossningen?
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-12-10 05:37:01 följande:

Ammar fortfarande, ammat mellan 2-3 år per barn. Det har förmodligen bidragit, men enligt de läkare jag pratat med så är det ovanligt att man kan hålla mensen borta med amning under så lång tid. Jag har aldrig känt behov av att få barn tätt som tur är, tycker det är skönt att de slutat med blöja, kan prata bra, klä på sig och äta själva innan nästa kommer.

Aha, ja jag har ju förstått att det är en myt att man inte kan bli gravid när man fortfarande ammar men det finns ju ändå ofta ett samband mellan amning och utebliven ägglossning. Men du har ändå hunnit få fyra barn alltså, hur gammal var du vid första barnet då? Jag skulle vilja ha två eller tre som det känns nu, men jag kommer ju vara 32 med första så det stressar mig lite, även om vi lyckades på första försöket nu.
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-12-10 07:41:22 följande:

21, är 35 nu. Så det är spridning på skaran

Jaha ja då är det ju lite annat. Vet inte om jag skulle våga räkna med att få barn vid 32, 35 och 38. Jag hoppas i alla fall få tillbaka ägglossningen snabbt så att jag har valmöjligheten att försöka bli gravid igen inom kort tid om jag vill.
Svar på tråden Ingen mens efter förlossning