• Jazzy

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej hej jag hoppar in här också om det är ok, gravid i v 37 med bf 7 januari, vårt första barn, har idag börjat med mogningsakupunktur för att undvika övertid, det är väldigt vanligt i min familj, får se om det funkar :) hur förbereder ni er för att föda? Jag har skrivit förlossningsbrev, läser massor, vilar ännu mer och pysslar med babysakerna här hemma :)

• Jazzy

Dricker också hallonbladste men jag har inte märkt nån speciell ökning av sammandragningarna, är kanske individuellt det :) jag är väldigt glad att det ska vara jul i mellan nu så man har något som distraherar en när man väntar, annars hade dey nog kännits ännu längre än vad det är :)

• Jazzy

Hallo alla, jag fick reda på igår att jag min lilla har fäst sig nu, har bf 7 januari också :) så får se vilken sida på året hon kommer.

En fråga till er flergångs mammor, jag håller på och packar nu och jag lurar på hur varma kläder jag behöver ha med mig till bebben? Det jag packat ner än så länge är merinoulls mössa, ulltofflor, en halvtjock overall och två filtar en ull och en bomull, det här är då det bebben skall ha över sina vanliga kläder när hon skall åka hem, så från sjukhusdörren till bilen. Bor i Oslo och vi har det väldigt varmt den här vintern, vad tror ni? För mycket eller för lite?

• Jazzy
    mawliens skrev 2015-12-22 20:38:24 följande:

Hejsan alla fina mammor :) Jag är i vecka 36 (35+3) och är beräknad den 22 januari. Exakt om 1 månad med andra ord. Jag har inte haft så mycket sammandragningar hittills och är livrädd för att gå över tiden, detta eftersom dem i Helsingborg där jag är bosatt inte sätter igång en förrän i vecka 42+6, vilket jag personligen tycker är alldeles för sent och jag är så rädd för att bli en av dem som får gå så långt. Vad tror ni, är det vanligt att gå så länge över tiden? 

Låter sjukt länge tycker jag.. Ska du in på någon kontroll innan det? Jag ska in på vad man här kallar trivselkontroll efter en vecka efter bf sen bedömer de fortlöpande om det är bäst att vänta eller sätta igång
  • Jazzy
    mawliens skrev 2015-12-22 21:56:45 följande:

Ja det är ju nästan en hel månad :| Är mest rädd för att barnet hinner bli 5-6kg tungt tills dess, känns inte lika roligt att krysta ut precis .. Min BM har inte sagt något om hur det fungerar om man skulle gå över tiden. Nu går jag varannan vecka på kontroller iallafall, men tack för att du nämnde det, ska kolla upp det med min BM hur det fungerar :)

Hoppas också på att inte gå för mycket över tiden, BM uppskattar min lilla till att hon kommer vara runt 4 kg vid bf, blir ju massa risker när bebben blir för stor så det vill man ju slippa :)
  • Jazzy
    mawliens skrev 2015-12-23 00:51:14 följande:

Ja då förstår jag att du inte vill gå över tiden! Ja men precis, det sista man vill är att spricka hela vägen bak tillexempel, och deb risken är nog större om barnet är större tror jag. Min bebis ligger under kurvan (men följer sin egen) så min BM uppskattar att hon inte är så jätte stor och min mage är ganska liten men jag vågar ändå inte att tro på henne för mycket haha :)

Skönt att du antagligen har lite att gå på viktmässigt antagligen :) Att spricka är jag inte så nojig över faktist, hade ju inte vart kul men jordmödrarna i norge är väldigt duktiga på att förhindra det faktist, är mest rädd att nått ska ske med bebisen eller att bli snittad, men jag tror det kommer gå fint, har på känn att hon kommer innan bf
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D