• schober

Bim i början av januari 2016! <3

Jag hoppar in här för jag BORDE ha BIM i början på januari, men jag är inte säker...

Fick missfall i september i vecka 6, och efter det så har kroppen varit lite skum. Fick ägglossning, och sen mens efter sju veckor, och nu inväntar jag ägglossning nr två efter missfallet men ännu har den inte kommit...är ca två veckor sen nu... Är inte gravid igen, sorgligt nog.

Har dock oregelbunden mens annars, mellan 32-48 dagar, men ÄL borde komma till veckan om man ska tolka mina symptom och ÄLtester rätt.

Vi har försökt i ett år till nyår, är på försök 9, och haft sen dess ett plus som sagt blev missfall =/

Jag har testat lite bisolvon, men inte fullt ut så det kan jag inte uttala mig om.

Har testat att käka Efamol (Natljusolja) men har inte märkt nån skillnad.

Karln käkar extra zink och folsyra samt multivitamin för män för att boosta simmarna lite =)

Tänkte börja med munkpeppar om det inte tar sig denna månaden! Nu jäääävlar... annars får jag kräva pergotime!

• schober
    glittersol skrev 2015-12-15 19:50:10 följande:
    Men detta måste man få av läkare eller?
    Ja precis, det går inte att köpa själv tyvärr. Sen är det inte alla som får Pergotime heller utan man måste gå igenom undersökningar och sånt först och sen tar läkaren beslutet, men av vad jag vet så kan Pergotime hjälpa oss med glesa eller ingen ägglossnig.
    glittersol skrev 2015-12-15 19:36:59 följande:
    Välkommen!

Beklagar missfallet! <3

Spännande har aldrig hört talas om nåttljusolja!

Vad ska det hjälpa för?

Ja fasen stå på dig om det behövs, med dagens sjukvård behövs det!!
    Nattljusolja ska hjälpa med det hormonella, och göra cykeln stabilare samt boosta ägglossningen, men jag har inte märkt nåt och jag har testat sen maj.... så var nog fail för min del =/ tack för dina ord <3
  • schober
    frestelsen skrev 2015-12-16 09:45:27 följande:

Neg på ältest idag. Jag täkte om cykeln hade ändra sig så lika bra att börja testa på dag 8.

Nästa vecka får jag svar på blodproven om det är nått fel på mig. Annars blir det mannen som får lämna sperma. Vi blir ju gravida så barn kan vi få men undrar vad de kan va som fö mf. Vi har 2 friska barn frn varsit förhållande. Hm åldern, jag 34 han 42, att jag har för lite progesteron eller bara slumpen..

Så gamla är ni ju faktiskt inte, men det kanske är lite olika saker som tillsammans skapat missfallet. Typ, att det inte ville fästa pga lågt progesteron och att det var nåt fel i celldelningen.. Det är ju så mycket som ska klaffa så det är ju ett under att det ens är så många barn som föds, haha :P
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3