• frofro

Bim i början av januari 2016! <3

Hej tjejer! Har bim den 3:e januari här! :) Försök nummer 3 nu efter ett missfall i september men har försökt i ett lååångt år totalt. Testar bidrottninggele ifall det är mina ägg som är lite skrumpna och så äter både jag och min man multivitamin och maca. Men kan inte tänka mig att vi någonsin kommer lyckas eftersom vi försökt så himla länge??

Någon annan som tempar här? :) tempade när vi började försöka men kom inte riktigt in i det, har börjat igen nu i December och nu går det prima skinka!

• frofro
    frestelsen skrev 2015-12-21 21:28:54 följande:

Jag tempar:)

Heja! Då kan vi ju dela våra kurvor?! :) kör du på nc eller ff?
  • frofro
    201405 skrev 2015-12-21 21:53:28 följande:

Tänk inte så, snart är det säkert er tur! Ni kan ju uppenbarligen bli gravid även om det slutade i mf så är det ju positivt, ni vet att ni kan bli gravida! <3 äter med maca, gjort i 2(eller är det 3?) månader nu och även vitex berry förutom folsyra, självklart, i ett vitamin-b komplex :) macan och vitex är för jag har kort luthelfas och de ska vara bra för fertiliteten allmänt ju :)

Ni ska inte göra utredning nu då om ni hållt på i ett år? Jag är rädd att det kommer ta tid för oss med då min mamma hade väldigt svårt att bli gravid :( Men hoppas verkligen jag har fel!

Jag tempar också och har gjort ett tag, skönt när man känner sin kropp hyfsat iallafall. Hoppas äl-testen ger utslag snart bara så har jag ännu bättre koll på luthelfasen. Känns som vi är många med äl på julafton, kul!

Tack, vad fint skrivet! :) Ja man får ju fokusera på att man kan bli gravid, vi har även ett barn sen tidigare och där tog det 6-7 månader så kanske inte jättekonstigt att vi försöker än. Min farmor hade svårt att bli gravid, 10 år mellan min pappa och faster... hoppas verkligen inte jag tar efter henne! Vet de varför din mamma hade svårt? Håller tummarna att det går lättare för er :) Vill se dina tempkurvor med!

Äter du maca hela cykeln? äter både bidrottninggele och maca hela cykeln, vet att många pausar efter äl men tänker att maca och bdg är ju typ som att äta rotfrukt och honung på steroider så bör ju inte skada så länge man slutar vid ett plus ;)
  • frofro
    frestelsen skrev 2015-12-21 21:58:17 följande:

Ff. Fast jag hade ett ma i början av nov så min kurva är lite osäker nu. Men positivt äl test cb dubbel i fredags och negativt igår. Fick dock blink idag igen, och tempdipp så kanske ägget släppte idag. Hoppas på höjning imorgon:)

Härligt, använder också ff pga fattar typ inte nc:s kurva. Och snål. ;) jobbigt att cykeln är ur balans och beklagar ma! knasigt med fast och sen blinkande gubbe, men det kanske inte är ovanligt? de få månader jag tempat har jag fått en dipp dagen innan eller på äldagen så låter lovande! håller tummarna för höjning imorgon, du får uppdatera oss!! :)
  • frofro
    201405 skrev 2015-12-22 02:11:43 följande:

Ja men har ni ett barn sen tidigare också! Då tar det sig säkert snart :)

Rent spontant känns det som man bara borde ärva lätthet, svårigheter, längd på cykel osv på mammas sida va? Men det är vad jag tror bara, oavsett är ju farmor inte så nära så lär inte bli din framtid! Vi har ju bättre hjälp nu med :)

Aldrig frågat varför de hade svårt med vet att de påbörjade utredning osv och tillslut efter akupunktur så fick de tre barn :)

Jag käkar det hela cykeln, som sagt en rot så lär inte göra något skada men får väl sluta vid plus :) kan lägga upp min graf när jag haft äl! Du får lägga upp din med :)

Ja, känns väl som det! Men samtidigt är jag otroligt lik min farmor så skulle inte förvåna mig om jag har den oerhörda oturen att ta efter henne... ;) kan ju vara sköldkörtel och liknande som ställe till det med.

Häftigt att de fick tre stycken efter akupunktur! Då vet du ju vad ni ska köra på OM det mot all förmodan skulle gå trögt för er. Hur länge har ni försökt? :)
  • frofro

Äl+4 och redan börjat få mensvärk... När jag varit gravid (4ggr) har jag inte haft mensvärk alls innan bim. :( så tradigt att redan veta att det inte tagit sig och ändå behöva vänta 10-12 dagar på mensen... Gaaah giv mig styrka

• frofro
    glittersol skrev 2015-12-25 18:25:22 följande:

Ge inte upp, än är det inte kört! <3

Nej, det är sant, ska försöks sluta vara så himla negativ, lär ju inte göra mycket nytta ändå! :)
  • frofro
    glittersol skrev 2015-12-27 11:55:15 följande:

Det är skitsvårt jag vet! Man behöver bli lite negativ för att ta sig upp igen

Sant! sen är det väl lite skönt att anta att det kommer gå åt helvete med så man inte blir lika besviken när det faktiskt gör det
  • frofro

Min temp en månad då jag inte var gravid vs den här månaden, jättehoppig som ogravid men nu har tempen varit jämn och fin... tills idag! jättehopp! tror ni det är början på en hoppig temp? lite för hög temp för att kunna vara temphöjning va?

tidigare månad:

denna månad:

• frofro
    muuppeens skrev 2015-12-28 12:06:54 följande:

Hoppas att det är så. Ska smita in och köpa test idag för att slippa oroa mig..

Håller tummarna! ska du testa ikväll?
  • frofro
    muuppeens skrev 2015-12-28 16:07:03 följande:

Tack så jättemycket! Jag köpte två test så kanske blir ett ikväll :)!!

Lika bra tycker jag, testa som är så himla roligt

du får återkomma med resultatet!
  • frofro
    muuppeens skrev 2015-12-28 21:13:08 följande:

Tyvärr negativt :(....

Skit! vilken dag är du på? är det en nidblödning du fått är det iofs förmodligen för tidigt ändå?

jag har testat varje dag sedan äl+7 (ja jag vet haha) och är på äl+9 idag och fortfarande negativt. föredrar att veta varje dag att jag inte är gravid istället för att få upp hoppet!
  • frofro
    muuppeens skrev 2015-12-28 22:51:18 följande:

Jag är på äl+12 :/. Hoppas du får ett plus snart :)!

Negativt idag igen på äl+10, men hinner ju med ett försök till i januari! gissar att det är samma för dig? :)
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3