201405 skrev 2015-12-21 21:53:28 följande:
Tänk inte så, snart är det säkert er tur! Ni kan ju uppenbarligen bli gravid även om det slutade i mf så är det ju positivt, ni vet att ni kan bli gravida! <3 äter med maca, gjort i 2(eller är det 3?) månader nu och även vitex berry förutom folsyra, självklart, i ett vitamin-b komplex :) macan och vitex är för jag har kort luthelfas och de ska vara bra för fertiliteten allmänt ju :)
Ni ska inte göra utredning nu då om ni hållt på i ett år? Jag är rädd att det kommer ta tid för oss med då min mamma hade väldigt svårt att bli gravid :( Men hoppas verkligen jag har fel!
Jag tempar också och har gjort ett tag, skönt när man känner sin kropp hyfsat iallafall. Hoppas äl-testen ger utslag snart bara så har jag ännu bättre koll på luthelfasen. Känns som vi är många med äl på julafton, kul!
Tack, vad fint skrivet! :) Ja man får ju fokusera på att man kan bli gravid, vi har även ett barn sen tidigare och där tog det 6-7 månader så kanske inte jättekonstigt att vi försöker än. Min farmor hade svårt att bli gravid, 10 år mellan min pappa och faster... hoppas verkligen inte jag tar efter henne! Vet de varför din mamma hade svårt? Håller tummarna att det går lättare för er :) Vill se dina tempkurvor med!
Äter du maca hela cykeln? äter både bidrottninggele och maca hela cykeln, vet att många pausar efter äl men tänker att maca och bdg är ju typ som att äta rotfrukt och honung på steroider så bör ju inte skada så länge man slutar vid ett plus ;)