• Gråsten

Bim i början av januari 2016! <3

Hejhej!

Hoppar gärna in här jag också, om det är ok :)

Bara första försöket för oss, ÄL kring den 20:e och BIM den 3-4/1. Har inte testat med stickor eller något utan använder bara en vanlig app på telefonen för att räkna ut ÄL och BIM, men jag är rätt regelbunden, diffa som mest 3 dagar, men brukar ligga på ca 29 dagars cykel. Känner ägglossningen väldigt tydligt i kroppen.

Av olika omständigheter har vi bara kunnat försökt 2 gånger under den fertila perioden, varav en var just den 20:e och den andra var ca 5 dagar innan...

Hade en hel del symptom som molvärki flera dar, fick jättestora bröstvårtor en dag (har stora boobisar så vårtorna är oftast små med stora vårtgårdar) och ryggvärk i svanken/korsryggen som dök upp en kväll (har ont uppe vid skuldrorna om jag har ont annars).

Och så för nån dag sedan så var allt borta. :(

Är lite, lite öm kring äggstockarna och baki ryggen, men absolut ingenting mer.

GAAAAAAAH

Jag vet att det är första försöket men åh, vi vill så gärna, hoppas så mycket!

Vet inte när jag ska våga testa...

Har lite molvärk på höger sida nu men är lite rädd att det kanske egentligen är all julmat som spökar...

Och så denna trääääääliga väntan! Hur står man ut? Tack för internet och sådana här trådar, haha ????

• Gråsten
    glittersol skrev 2015-12-27 16:11:35 följande:
    Självklart! Välkommen!

Eller hur! Denna smärtsamma väntan!!

Har du precis slutat med piller?

Skönt att ändå kunna känna av äl tydligt.

Jag har nu efter 6 månader börjat märka av signalerna som äl flytningarna och hur molvärken blir typ haha

Vilken app använder du?

Tack! Dumt kanske att börja skriva i en tråd och sedan inte vara hemma haha. Tycker det är lite drygt att skriva på mobilen... 

Ja, väntan är så sjuuuukt dryg! :P Bim om fem dagar (vad blir det, BIM -5?) och har svårt att tänka på annat. Söker symptom men måste medge att jag inte har så många. Brösten är en smula ömma på sidorna (men bara om jag trycker där) och KÄNNS stora (har skitstora boobs, men brukar inte märka av dem, man är ju van, men nu är de liksom ivägen sidledes på nåt sätt) men de verkar inte ha svällt över BH:n. Jag brukar inte ha ömma bröst alls, men den här lilla ömheten kanske jag brukar ha utan att tänka på det, vem vet. Jag tror jag framkallar lite symptom själv jag. Heh. Blodådrår på brösten tex. Jag har det, men är de ändå inte lite mer synliga nu? Och den där som går genom vårtgården till bröstvårtan, har jag verkligen sett den förr?? 

Phu. 

Jäpp, skönt att känna av ägglossningen! Jag slutade med p-ring för säkert... 2-3 år sedan och har kört med kondom eller avbrutet samlag sedan dess. När jag tog ur ringen fick jag skitmånga symptom, det var nästan läskigt, var verkligen skengravid så det sjöng om det. 

Nu ska jag läsa ikapp lite här i tråden. Skönt att man inte är ensam som går och funderar och känner och längtar..! :) 

Kram på er :) 

• Gråsten

Har inte skrivit så mycket i tråden, men väl några inlägg. Har haft en hel del symptom som alla försvunnit, skulle haft bim den 3/1 men som en liten nyårspresent kom mensen en timme efter tolvslaget igår/imorse. 

Så, på't igen nu bara! 

Gott nytt år på er och lycka till! Och stort, stort grattis till er som plussat! <3

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3