• johannajw

Bim i början av januari 2016! <3

Hallå där :) hoppar gärna in här om man får? ÄL den 23 Dec, bim 6 januari enligt appen. Vi får se om den dyker upp. Har ont i nederdelen av magen, ingen aning vad det beror på. Nån annan som känner så? Första riktiga försöket efter ppiller stopp 18 oktober :)

• johannajw
    glittersol skrev 2015-12-26 22:40:34 följande:

Självklart! Välkommen!

Låter som äl

Testar du med äl test eller tempar du?

Har du fått någon mens sen du slutade i oktober?

Jag ska enl min app ha äl igår/idag men har inte fått utslag på testerna men börjar känna lite lite molvärk så är nog så g

Nä, jag gör ingenting. Det händer när det händer tänker jag mer ;) ja, jag har haft både ppiller mens och vanliga mens. :)
  • johannajw
    glittersol skrev 2015-12-27 15:00:54 följande:

Haha då är jag med!

Då skulle jag nog tippa att du hade äl lite senare än appen med tänkte på magontet

Mjo, den tanken slog mig också. ;) har funderat på att börja tempa, är det svårt tro? :)
  • johannajw
    muuppeens skrev 2015-12-28 09:27:48 följande:

Fick en rosa/mjölkig flytning imorse bim-3-4.. Och även rejält ont i magen efter toabesök... Orolig... Hoppas inte mensen kommer nu :'(..

Kan det inte vara en sån där nidblödning? det brukar väl se ut så? Ge inte upp hoppet än :) 
  • johannajw
    frestelsen skrev 2015-12-28 08:52:54 följande:
    Hoppa in i tråden fertility friend :) de kan ta ett tag innan man hajar. Jag trivs med att tempa för då ser man ju om äl vart eller mensen kommer. Så är de på mig iaf:)
    Tack för tipset :) Tog fram termometern imorse :) Kan man börja tempa redan nu, eller borde man vänta tills efter mensen? :) 
  • johannajw
    muuppeens skrev 2015-12-28 22:51:18 följande:

Jag är på äl+12 :/. Hoppas du får ett plus snart :)!

Attans då att de va neg. Håller tummarna för dig att det blir ett plus nästa gång! :)
  • johannajw

Jag har börjat tempa nu, och jag tycker att jag har väldigt låg temp ifall jag har haft ägglossning redan.. alla dagar som jag har tempat på ligger på 36,0 och idag när jag vakna sjönk jag till 35,7. Kan helt omöjligt ha haft ägglossning den 23 isåfall? ;P då borde min temp vara högre i så fall?

• johannajw
    frestelsen skrev 2015-12-29 09:55:53 följande:

Låter som en tempdipp som kan va några dagar efter äl eller strax innan äl. Men svårt att säga om du inte har en temp innan och efter äl. Tips att kolla flytningar med. Innan äl äggvite och efter lotions

Tack för tipset :) tycker att det är mer som lotion ;P men vi får väl helt enkelt vänta och se tills den 6 jan.

Har iaf tänkt vänta med att testa tills dess. Förra mensen var två veckor sen (första mensen efter ppiller mensen). Så då är det lika bra att vänta och se om den här mensen vill komma den dagen då den ska komma. Förra mensen kände jag mig skit gravid och blev bara besviken för jag hade testat i onödan typ. ;P
  • johannajw
    frestelsen skrev 2015-12-29 15:34:07 följande:

Kanske du har låg temp och du fick lägre för de vart en inplantionsdipp (eller vad det heter) den kan komma några dagar efter äl typ 6-10.

Jaha! Det visste jag inte, men höjs tempen igen då? Jo vad jag vet så är jag rätt låg tempad och får feber vid typ 37.. ;)
  • johannajw
    frestelsen skrev 2016-01-02 14:01:37 följande:

När vågar du testa då? Har du som jag en hel låda full med olika test som bara väntar på att bli använda;) har 2 cb plus 2 cb digital 20 testlagrets 2 rfsu och några 10hcg från babyornot. Haha galet men beatällde för att se när de vart neg från mitt ma. Så har en del kvar:) så kan nog slösa imorgon om jag vill;)

Håller tummarna för dig! :)
  • johannajw
    cesso skrev 2016-01-06 06:39:24 följande:

Tog ett nytt test nyss. Det var fortfarande ett plus! Synligt och tydligt. Så himla konstigt att man kan få helt negativt EN dag och så en-två dagar senare så tydligt plus!!!! Och jag var SÅ säker att mensen var på g! Så ni som tror det- det behöver inte vara så!!!! Jag är typ i chock än. Det tog sig på första försöket. Frestelsen- ge inte upp! Jag har aldrig hittills fått spökplus nånsin. Och då är det här mitt 4;e. Däremot svagt svagt svagt med dottern på äl+ 7 ca. Så ditt kan säkert stegra! Ta ett nytt varje, eller varannan dag. HCG fördubblas var 48 h. Ska ngn mer testa??

Men åh vad roligt! Stort grattis! <3
  • johannajw

Enligt mina egna beräkningar så trodde jag att jag hade bim idag. Men enligt ff så har jag bim den 14 januari. Tänkte testa idag, men ska nog vänta 1-2 veckor till.. min kropp är så strulig. Vill nog bara ge upp nu och vänta tills jag förstår mig på min kropp. Haha..

• johannajw
    glittersol skrev 2016-01-06 13:49:13 följande:

Vet du när du hade äl?

Haha ja det är en bergochdal bana i början!

Nä alltså jag har ingen aning, haha! Jag vet bara att jag har haft ont i magen ett tag. Vad skulle ni ha gjort? Tagit ett gravtest eller vänta 2 veckor till?
  • johannajw
    Mammatillenliten skrev 2016-01-11 19:13:32 följande:

Hur går det tjejer? Vad tror ni om det här? Är det vanligt med spökstreck på cb plus?

Jag ser tyvärr inget :/ men det kanske är en dålig bild, eller du kanske har testat för tidigt?
  • johannajw
    Mammatillenliten skrev 2016-01-12 10:44:48 följande:

Ja det var i söndags på BIM-4/5. Får nya tester idag med posten så ska testa då. Tack för titten!

Håller tummarna för dig :) tog ett test idag på bim-2 och det va negativt.
  • johannajw
    Mammatillenliten skrev 2016-01-12 18:57:00 följande:

Tack! Men när jag kände efter idag (ursäkta mig) så såg jag en rosa/ljusbrun flytning så det är kört för mig :(

Nästa månad är vår månad! Kram på dig <3
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3