• Sofvid7

Bim i början av januari 2016! <3

Anonym (Tjej85) skrev 2016-01-01 11:23:38 följande:

Vart sitter ligamenten? Jag ska ha mens 6/1 och känner konstigt ömmande vid höftknölarna och igår drog det i vänstra ljumsken hela dagen. Har även fått ont i brösten och det har jag aldrig :)

Jag ska ha mens idag enligt min app, hade sex imorse och sex brukar sätta fart på min mens men inget kom. Dock haft mindre blödningar efter förra mensen, vid två tillfällen 12 dec och typ den 24.

Igår dock som du också skrev så ömmade det också på mig i vänstra sidan, vad nu det kan innebära?... Tänkte vänta till måndag att testa mig, ifall mensen bara är försenad igen. Sista mensen var den 26 nov :/
  • Sofvid7
    Anonym (Tjej85) skrev 2016-01-01 14:17:49 följande:

Oj men hur var blödningarna där imellan då? Hur länge brukar du ha imellan dina mensar? 26/11 är ju väldigt länge sedan :)

Det var ytterst lite, såg det på pappret efter toabesök. Varade 1-3 dagar, den första blödningen var väldigt liten i kanske 2 dagar. Blödningen efter varade liiite längre och var lite mer mensliknande. Men ändå inte så stor som en "riktig mens" Tror jag hade nåt mensskydd "för säkerhetsskull" Har nog relativt länge. Olika varje gång. Varit utan P piller sen juli/aug.
  • Sofvid7
    frestelsen skrev 2016-01-01 14:22:48 följande:

Förstår om du inte vill bli besviken ifall testet är negativt, jag skulle aldrig kunna hålla mig;) jösses jag gr ju o sneglar på gravtesten redan och man kan omöjligt plussa äl+5 haha

Jag gjorde likadant i början! ???????? Håll hela tiden på med appen i mobilen, skrev in sex, blödningar, allt. Testa tom ägglossningstestet men jag tror jag blev för fokuserad på att något skulle hända men som inte hände och man blev besviken. Nu kör vi regelbundet sex och hoppas på resultat. Vill ha bebis 2016 ???????? Syrran tar det på diiiiiirekt, 4 barnet på g haha vafan lixom ????????
  • Sofvid7
    frestelsen skrev 2016-01-01 15:17:19 följande:

Ah den månaden jag inte va galen i test o temp vart jag gravid men slutade i ma i början av november så detta är första försöket efter det och tar det sig inte denna månad tänker jag slappna av nästa:)

Ja gör så :) Lycka till! Jag ska hålla mina tummar tills på måndag. Min fundering är om jag ska ta billigt test (enbart Stickan) eller apotekstest.
  • Sofvid7

Inget test jah känner igen :/

bells123 skrev 2016-01-01 19:14:34 följande:

Var tvungen att ta sönder testet för att se om ögonen lurade mig ett spratt. Men visst är de något där? Äl+11.

• Sofvid7
    frestelsen skrev 2016-01-02 14:01:37 följande:

När vågar du testa då? Har du som jag en hel låda full med olika test som bara väntar på att bli använda;) har 2 cb plus 2 cb digital 20 testlagrets 2 rfsu och några 10hcg från babyornot. Haha galet men beatällde för att se när de vart neg från mitt ma. Så har en del kvar:) så kan nog slösa imorgon om jag vill;)

Så ser mitt "lager" också ut ;) Men är på hotell med sambon nu och kommer hem imorgon em, så köpte ett cv test på Apoteket innan, ska testa imorgon om inte mensen kommer idag, men hoppas hoppas på resultat.
  • Sofvid7

Jag tog test imorse, visade neg. Fortfarande ingen mens men kanske är kroppen som spelar mig ett spratt. Hade en liten mindre blödning den 23-24 dec i Max 2-3 dagar. Ska man kanske tolka det som en mens.. Då är det 29 dagar imellan mensen och förra. Ja jag vet inte.. Har inte alls koll på min kropp, men cb digital visa neg iallafall.

• Sofvid7
    frestelsen skrev 2016-01-05 13:47:12 följande:

Hitta gravtest på apotea som mäter från 5miu/hcg:) yeey snacka om tidigt test:p kommer nog imorgon o är då på äl+10 så är det nåt lär det visa:) har bara testat sånna på 10 miu/ förr:) den rfsu tidiga är från 15 o cb plus o digitalt frå 25. Såå tidigaste testet hittat hehe

Tack för tipset! :) Tror jag är låghormonare då min syster är det. Värt ett försök iallafall i väntan på mens, dock inga gravidkänningar. Lycka till alla! :)
  • Sofvid7
    Harmonie skrev 2016-01-07 12:46:52 följande:

Så här ser min temp ut nu. Dippen med 36,47 grader var samma dag som jag hade en lätt blödning och "träningsvärk" i magen. Kanske nidblödning? Jag testade negativt igår morse (onsdag) med testlagrets test. Har bim på lördag 9/1. Vad tror ni? :)

Vad för app? :) IPhone? Vanlig temp?
  • Sofvid7

Fick ont i magen i fredags för snart en vecka sedan. Var på VUL pga mensliknande smärtor på söndagen. Hittade äggblåsor och fick besked på att vi kanske skulle ha svårt att få barn. Hittades en bakterie i min flytning som jag fick tabletter för. På tisdagen var jag fortfarande inte bra och sökte på Vårdcentralen. Gjorde urin samt blodprov. De såg att jag va gravid!!! Va!?!? Iväg och ge nytt blodprov samt även idag för att se om hormonerna ökat hcg. De tror kanske mitt onda kan bero på att fostret inte sitter rätt. Så VUL imorgon fm. Väntar med spänning... Blev chockad, inte haft mens sen den 27 nov. Dock någon ytterst liten mellanblödning i dec. Vet inte om jag vågar vara glad ännu.

Kram till er alla

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3