• skaleq

Bim i början av januari 2016! <3

Jag hoppas också in - detta är ju så spännande!

Slutade med hormonell prevention i juni-15 och har sedan dess fått plus på stickan en gång. Plus kom på dag 31, mensen på dag 34. Har oregelbundna cyklar (från 28 till 34) och har inte förhållt mig till uttrycket BIM förr, mensen har liksom kommit när den kommit. Så vet inte om min BIM är ÄL+10 eller +14.

Så jag tänker att jag räknar högt, ÄL+14. Det innebär att jag idag är på BIM+5 (dag 41). Testade negativt på både BIM och BIM+1 och har inga tydliga symptom bortsett från en kryddig PMS-episod tidigare i veckan. Har inte mensvärk eller speciellt kraftig PMS i mina "vanliga" cyklar och tänker att det därför kan vara ett symptom.

Har egentligen planerat att jag inte skall ta nytt test förrän på fredag morgon, eftersom de där rackarns minus-tecknen är så tråkiga att titta på. Men jag är ju såklart sugen (test-beroendet som snackar).

Väldigt intressant och givande att läsa om era erfarenheter! Tänk så mycket man inte kunnat om sin mens förrän man börjar försöka få barn - en skam egentligen :)

• skaleq
    glittersol skrev 2016-01-06 20:49:35 följande:

Välkommen!

Spännande, håller tummarna för ett plus!

Har du fått ytterligare en mens efter den som du fick när du plussade?

Kör du med äl test?

Tack! Jag har haft en cykel på 28 dagar imellan. När vi fick plus i oktober hade vi kört med ÄL-stickor. Vi gjorde det denna cykeln också - men när ÄL inte kom efter fem dagars testning så blev jag lite slapp och skippade några dagar. Dag 22 fick jag enligt min egen kroppstolkning ägglossning, men kontrollerade inte med stickor. Kanske dumt. Men man lär sig väl. Så får vi hoppas att symptomen smyger sig på :)
  • skaleq
    glittersol skrev 2016-01-07 18:20:00 följande:

Hur går det för alla andra?

Börjar få molvärk och ont i ryggen så det bådar inte gott! Men än så här tanten inte dykt upp på.

Gah kliar i fingrarna men det är ju lite tidigt ändå och vill inte gärna se ett minus idag ändå, vart lite tufft men börjar bli bättre

Ikväll (BIM+6) har jag haft något som påminner om mensvärk - men har som nämt tidigare nästan aldrig det så svårt att veta. Känns liksom mer när jag "klappar" nere på magen också. Det är nytt.

Imorgon blir det test! Berättare för min syster idag, så hade ju vart typiskt om det hela gick i dass. Ibland känns det som att det är det som skall till för att få igång mensen :P
  • skaleq

Ett solklart negativt test idag, BIM+7. Hur sent går det an att få plus egentligen?

Försöker ställa om mig nu, känns som det är kört med tanke på de känningarna jag hade igår. Så antar att jag får mens i helgen.

Suck

• skaleq
    cesso skrev 2016-01-08 08:00:35 följande:

Skaleq- det ska visa om du är på bim + 7. Om du inte haft sen äl???

Tack för info! Är absolut möjligt att jag räknat min BIM fel. Har bara beräknat på äl+14. Såg nu att längsta cykeln jag haft var på 33 dagar och då var min BIM äl+17. Om antal dagar mellan äl och BIM alltid är konstant (?) så innebär det att jag är på BIM+4.

Eller så kan jag ju ha missuppfattat min äl. Fullt möjligt det med. Hahah. Omöjligt dethär!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3