Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Bim i början av januari 2016! <3

glittersol skrev 2015-12-27 16:12:29 följande:

Absolut! Du bör få positivt imon alternativt ikväll

Man kanske skulle ta ett till test ikväll då?
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-27 16:29:20 följande:

Om du har test till det så kör!

Som jag förstått så kan vissa ha en kort stegring och vissa en lång.

Jag kommer ta ett till ikväll tänkte jag då jag bara har två kvar ändå

Ja har ett gäng:)
  • frestelsen
    johannajw skrev 2015-12-27 23:13:22 följande:

Mjo, den tanken slog mig också. ;) har funderat på att börja tempa, är det svårt tro? :)

Hoppa in i tråden fertility friend :) de kan ta ett tag innan man hajar. Jag trivs med att tempa för då ser man ju om äl vart eller mensen kommer. Så är de på mig iaf:)
  • frestelsen
    johannajw skrev 2015-12-28 11:54:36 följande:

Tack för tipset :) Tog fram termometern imorse :) Kan man börja tempa redan nu, eller borde man vänta tills efter mensen? :) 

Beror på lite, är det efter äl är det svårt att veta när tempen höjs. Om du inte haft äl kan du börja nu:)
  • frestelsen
    Anonym (Tjej85) skrev 2015-12-28 20:21:32 följande:

Jag har en fråga, jag har aldrig gjort ett graviditetstest men har läst att man kan göra ett innan mensen ska komma, om jag ska få mens 6/1 kan jag prova att göra ett test 2 eller 3 januari då eller är det för tidigt? Jag vill egentligen bara få prova på och få känns hur det känns att hoppas få ett plus även om jag vet att vi inte hade sex så nära min ägglossning :) så jag kommer mest troligt få mens iaf.

Allt hänger på när äl va. Du kan få plus typ äl+10 och beroende på hur lång lutealfas man har är då bim.
  • frestelsen

Fortfarande höjd temp så va nog äl. Ff har inte satt ut än men om tempen är höjd imorgon med så kommer den det:) ska jag våga trsta på äl+10?

• frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-29 08:44:22 följande:

Hängde inte med? Vad betyder ff?

*hihi*

Fertility friend en app som jag lägger in min dagliga temp osv för att se äl:) så när man tempar kan man se mer säkert när äl blir. Säkrare än clearblue digital ägglossningstest iaf. Fick ju bara blinkande på den men enligt fertility friend så va äl för 2 dagar sen:)
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-28 22:34:09 följande:

Hallå tjejer!

Tänkte visa hur min ägglossnings stegring var denna månaden

Detta är test från 25,26, två stycken från 27 och ett idag den 28de och vårt pökmönster

Så är det bara denna eviga väntan kvar nu haha!

När tänker du testa? Äl+10? Jajaja för då vågar jag med:)
  • frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-29 09:27:51 följande:

Då är jag med! När vågar du testa? Jag kunde inte hålla mig och beställde hem gravtester igår, lär komma imorgon.. Bim på söndag. Hmm

Vet inte, tänker äl+6 då har det hunnit blivit en blastocyst och kanske tagit fäste i livmodern. Sen 2 dagar att få ut hcg i mitt kiss, så tidigast äl+8. Men de är i tidigaste laget hehe. Men har massa test hemma från testlagret och sånna tidiga 10 hcg från babyornot. Så lär väl börja smygtesta fast jag vet att de inte kan synas haha. Vilken äl är du på?
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3