Inlägg från: Limpan nr2 |Visa alla inlägg
  • Limpan nr2

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej!
    Jag vill gärna vara med här. Har bf 23/8 enligt mina beräkningar. Har följt er i andra tråden men ännu inte vågat skriva. Har haft 2 mf och 2 MA under ett års tid så valde att pausa över sommaren och hösten. Tog ut spiralen nu i början på nov och blev snabbt gravid. Har väldigt lätt för att bli gravid, tyvärr vill bara inte stanna :(.
    Har som tur var iaf en son.
    Vill precis som ni inte vara med i någon fb grupp, iaf inte än.
    Har fått tid för vul den 14/1 pga alla mina missfall. En evigheeeet tills dess och varje dag tycker jag känns som ett år.
    Har en liten fråga till er. Hur starkt kan strecket på cb bli? Tog detta test idag och har ytterligare ett likadant som jag tänkte ta om några dagar. Men min frågar är om strecket kan bli starkare? Vad tror ni?

• Limpan nr2
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-19 16:53:32 följande:
    oj, jättestarkt ju! jag fick aldrig så starka förra graviditeten ens. Testade fram till vecka 10 kanske... Ser med andra ord väldigt lovande ut:)
    Åh, du anar inte hur dina ord lugnar. Tack!
  • Limpan nr2
    Tudelu skrev 2015-12-19 18:13:49 följande:
    Nää så mycket starkare än så där blir det nog inte! Den här gången bara måste ju lill*n stanna tycker jag <3
    Tack snälla!! Ja jag hoppas verkligen det. Tar en dag i taget just nu.
    Vore underbart med en augustibebis <3
  • Limpan nr2
    happylife skrev 2015-12-20 06:15:15 följande:

Hade hoppats få 3+ på digitala idag men fick igen 2-3.

Hoppas att äl var senare, tror att jag är i v 5+5 så då borde den visa 3+, om inte min äl var senare, testade inte med ältest eller dylikt.

Den slog ju om sent till 2-3 också i v 4+6 så antingen sen äl, felmarginal på test eller svag hcg ökning vilket jag fasar för. Fan vad deppigt :( usch!

Förstår din oro! Men som du skriver, så fick du ju 2-3 sent. Så vänta lite till du <3
    Har du något tidigt vul inbokat? Låter ju positivt att du har så mkt symtom och att de inte avtar. Kram!
  • Limpan nr2

Hur många mår illa och när kom illamåendet?
    Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.
    De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.
    Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5

• Limpan nr2
    Meriam1 skrev 2015-12-20 14:36:28 följande:
    Jag började må illa rätt så tidigt, redan innan jag fick reda på att jag är gravid. Är i vecka 8 nu och det blir bara värre. Mina grav symtom ömma och stora bröst samt illamående och trötthet. 
    Men det är ju skönt att inte må illa, dock förstår jag vad du menar. Lycka till :)
    Ja det låter ju lite galet att längta efter illamående :P Men det skulle lugna mig en smula :)
  • Limpan nr2

Jag jobbar som arbetsterapeut. Har gått bra att jobba hittills eftersom att jag inte mår så illa.
    Men det ska bli skönt med lite ledigt över jul och nyår.

Nån mer som får riktigt ont i ljumskarna, tror ligamenten om ni hostar/nyser eller rör er plötsligt?

• Limpan nr2
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:40:56 följande:
    Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
    Lider sååå med dig! Jag har själv haft 3 mf och 2 MA varav de 4:a senaste var under 1 års tid. Trodde aldrig att jag skulle orka med ett till försök..men här är jag nu igen. Livrädd varje gång jag går på toaletten.
    Men precis som de andra skriver, det behöver inte betyda mf. Min första tanke när jag lästa vad du skrivit var att du blöder lite pga hostan, att blodkärl spruckit. Man verkar ju vara mer lättblödande överlag, tandköttet osv.
    Ta gravtest med några dagars mellanrum så ser du hur det utvecklar sig.
    Jag håller timmarna stenhårt <3
  • Limpan nr2
    primavolta skrev 2015-12-22 14:31:36 följande:

Hörni!

Hur är det med era symtom. Är det i princip hela tiden nånting ni känner av eller kommer det och går? Ibland känner jag absolut iiingenting och sen kommer nåt eller allt samtidigt. Tycker det känns läskigt när jag inte känner ett skvatt...

Mina bröst är sjuuukt ömma och har växt typ 3 storlekar. Var ska detta sluta liksom!? Öka flytningar har jag också. Sådär så jag tror att, jaha nu kom det blod.
    Kan känna av lätt molvärk och lite "pirr".
    Annars känner jag inte av så mkt. Visst är jag trött, men svårt att säga om jag är tröttare än vanligt :p

Jag har inte vul förrän den 14/1, är ju jättelångt kvar. Är så rädd att jag ska mötas av en tom livmoder pga MA. Har ju varit med om det förut :(
  • Limpan nr2

Tog precis mitt sista cb. Strecket blev jättestarkt blått. Tror inte det går att få ett starkare streck på det testet. Så hcg verkar jag ju iaf ha mycket av. Men märkligt att man känner av så olika symtom...
    Tycker att jag borde känna mer.... Hmm

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl