• jonken

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Vad kul att även se var folk kommer ifrån!

BF AugustI

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

29/8
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• jonken
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:26:53 följande:

Hur många mår illa och när kom illamåendet?
    Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.
    De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.
    Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5

Jag ville oxå att det skulle komma mer symptom i början, V4-5 mådde jag så grymt bra! Var visserligen trött, men hungrigare än vanligt och kunde äta massor. Nu känner jag att det hade gärna fått hålla i sig lite längre. ;) i V6 började jag må illa och hela den veckan blev det värre för varje dag. Är i V8 nu, kunde inte jobba den här veckan utan var bara hemma och fokuserade hela dagarna på att försöka få i mig mat. Typ 1 tugga var 10-15 min. Har avsmak för precis all mat och det som lindrar mest är typ att ligga still. Trots att jag tagit det så lugnt har jag ändå spytt tre ggr. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, vet inte hur jag ska klara att gå tillbaka till jobbet annars. Jag fattar inte hur ni som klarar att jobba och vara illamående gör!! Det är typ min största rädsla, att spy på jobbet :P

Oj, lång utläggning för att svara på din fråga.. Men jag tror inte du behöver vara orolig! Som sagt, för mig slog det till i V6. Och det är ju inte ens alla som blir illamående!
  • jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-20 12:48:54 följande:
    Tack!

Kan någon hjälpa mig med listan, jag vet inte hur man gör och jag sitter på jobbet.

Emmi0306 - sthlm, bf 3/8, första barnet
    Senaste uppdateringen!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7

Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8

Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8

FruFrau - 28 år, första barnet, karlstad

13/8

ELA01 - tredje barnet

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)

Grodan90 - första barnet,

Blondie11 3 barnet

20/8

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

24/8

Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm
  • jonken
    Tudelu skrev 2015-12-20 10:19:25 följande:
    Jag har kräkfobi, men den börjar bli lindrigare. Förr kunde jag få panik på bara tanken av magsjuka, men efter 4 år med dottern som varit sjuk x antal gånger så börjar man härdas lite. Men jag har som du; livrädd att spy på jobbet inför folk. Jobbigt när man har med kunder att göra hela dagarna och inte kan gå undan, vet inte heller hur folk klarar jobba med gravidillamående. Börjar jag spy så kommer jag bli sjukskriven flera veckor . Och jag som inte vill berätta för chefen förren efter RUL...
    Skönt att höra nån mer som känner likadant. Jag vill inte heller berätta förrän efter rul för chefen, de kollegor som jag sitter närmast kunde jag inte dölja för så de vet redan. Jag är ledig nu ett par veckor iaf, så finns ju chans att det hinner gå över. Men om inte får jag nog oxå försöka få en sjukskrivning. Och ev be om att diagnos inte framgår på sjukintyget. Får dessutom ny chef från årsskiftet, så det känns ju inte som bästa sättet att starta på :(
  • jonken
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-20 15:00:10 följande:
    Mår oxå fasligt illa. Börjar tidig morgon och går över till lunch. Sedan efter lunch kommer tröttheten istället. Haha:) Men det är ju värt det. Hatar att kräkas så biter ihop!!! Verkligen en utmaning varje dag!

När man blir ss och får ett läkarintyg så framgår diagnos, symptom och hur det påverkar dig i ditt arbet på första sidan. På andra sidan framgår det för vilken tid läkaren sjukskrivit dig och i vilken omfattning. Många vill inte alltid berätta för chef/ag/lönekontor varför de är sjuka och lämnar då bara in sida två. Diagnos måste nämligen alltid framkomma på intyget annars kan inte FK göra sin utredning om rätten till sjp finns. Så till jobbet lämnar du alltså sida två och till FK sida ett och två. Men jag hoppas naturligtvis att du mår bättre. Postafen hjälper ganska bra. Det är receptfritt. Legrigan finns oxå men på recept. Annars är lokavatten och tuggummi mina bästa tips.
    Mm jag försöker oxå bita ihop, det känns så himla onödigt att spy upp det man väl lyckats få i sig. :P

Tack för ditt förtydligande, så är det såklart :) jag har även sett varianter där man kopierar hela intyget, men lägger något för de fält som man inte vill visa för ag. Det är väl i princip bara det som rör längd, omfattning och arbetsförmåga som måste framgå, det är inte så mycket ag har rätt till att få veta.

Ingefära har funkat skapligt för mig. Loka och åksjukeband har ingen effekt alls. Testar postafen för första gången idag, men är laktosintolerant, så vet inte om det kommer byta ut ett illamående mot ett annat ;) vet du om lergigan oxå innehåller laktos?
  • jonken

Är lite frånvarande här nu några dagar medan vi är hemma hos föräldrarna. Men vill passa på att önska er alla en riktigt god jul! Och hoppas att alla kan lägga oron lite åt sidan för en dag och bara njuta tillsammans med nära och kära. :*

• jonken
    Tudelu skrev 2015-12-24 11:37:23 följande:
    Gravad lax , alkohol och opastöriserade ostar är väl typ det. Men gravad lax kommer jag äta lite ändå :)
    Gravad lax ska vara okej om den är nygjord/nyförpackad! :)

Jag tänkte även avstå det kallskurna, men det ska ju egentligen oxå vara okej om det är nyförpackat. Jag har bara blivit extra nojjig över det där med datummärkningar nu (brukar inte vara det alls i vanliga fall, då är det lukta-smaka-principen som gäller). :P
  • jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-27 08:37:09 följande:

Jag lyckas inte bli medlem i gruppen, har ansökt flera gge.

Du står med på listan över medlemmar i gruppen nu iaf! Kanske om du testar att logga ut och logga in igen?
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl