BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
Tjo, jag hoppar in och börjar.
BF AugustI
29/8
SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm
Tjo, jag hoppar in och börjar.
BF AugustI
29/8
SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm
Hej!
Jag vill gärna vara med här. Har bf 23/8 enligt mina beräkningar. Har följt er i andra tråden men ännu inte vågat skriva. Har haft 2 mf och 2 MA under ett års tid så valde att pausa över sommaren och hösten. Tog ut spiralen nu i början på nov och blev snabbt gravid. Har väldigt lätt för att bli gravid, tyvärr vill bara inte stanna :(.
Har som tur var iaf en son.
Vill precis som ni inte vara med i någon fb grupp, iaf inte än.
Har fått tid för vul den 14/1 pga alla mina missfall. En evigheeeet tills dess och varje dag tycker jag känns som ett år.
Har en liten fråga till er. Hur starkt kan strecket på cb bli? Tog detta test idag och har ytterligare ett likadant som jag tänkte ta om några dagar. Men min frågar är om strecket kan bli starkare? Vad tror ni?
Såg att det är många från Sthlm i tråden, dock inte jag. Är det någon som ska höra KUB på Mama Mia i kista?
Nån fler som har barn tätt och kan berätta om ni upplevde att symtomen var tidigare/starkare på andra graviditeten? Jag har så ömma bröst att jag var tvungen klämma in dem i en sportbh. Tänker att jag slutade ju amma för ett halvår sen och att de gör det värre? Luktkänsligheten är fruktansvärd, tur att sambon har minnet färskt och inte öponar snusdosan bredvid mig. Är bara på 3+5 så borde inte ha så mycket symtom. Sambon hejjar på tvillingar (mer barn mer hormoner) men jag är inte så road av tanken. Hatar att vara gravid:P
Jag är restaurangchef, men är fortfarande mammaledig med minstingen. Har dock börjat jobba extra sen två månader tillbaka, men då får jag jobba det jag kan och vill. Jobbar just nu 5-9 på morgonen så jag får inte vara trött:P. Blev perfekt att bli gravid så snart som vi började försöka så jag aldrig behöver gå tillbaka till jobbet helt.
Jag har väldigt dålig koll på det mesta känner jag! Känns så overkligt att jag är gravid så vågar knappt tro på det :) Har alla här redan kontakt med bm?
Anna heter jag, 28 år och väntar första barnet. Jobbar som undersköterska i hemtjänsten, ganska fysiskt krävande från och till.. Är väldigt illamående under hela dagen i perioder och brösten ömmar. Jag och min sambo har bestämt att inte berätta för någon på en månad eller två. (Är i vecka 6 nu) Får se om jag kanske måste berätta på jobbet tidigare beroende på hur jag mår...
Vi berättade för det hade bara varit fjantigt att försöka hitta på ursäkter då vi bor med min mor och far i tio dagar. Berättade på första kvällen här och de hade redan listat ut de. De blev såklart glada och lovade komma och hjälpa oss flytta för jag kommer inte vara till sån stor nytta. Vi letar hus men har inte hittat något så vi har lite brottom:P. Eftersom det blir ett planerat snitt tyckte mor det passade bra med augusti för då hon semester, snabbt planerat:D.
Jag har bestämt mig för att inte oroa mig så mycket. På det sättet är det skönt vara här och ha fullt upp. Inte ett nytt test varje morgon och försöka övertala sigsjälv att starkare sträck ger mindre risk för missfall. Det som sker sker... Ömma bröst kommer och går utan mönster och mår illa ibland. Känner mer än förra graviditeten iaf, drar och sprakar i livmodern. Passar snarare på att njuta innan illamåendet, förvärkarna och havandeskapsförgiftningen tar över mitt liv:P.
Shit vilken tråkig attityd det blev nu. Ni som klagar har ju ingen aning om hur diskussionen gått och att kalla TS (som råkade vara den med dator) för sektledare är bara löjligt. Vi ville ha en mindre grupp för att lättare kunna se och följa alla, det är fritt fram för andra att starta fler grupper eller hålla liv i den gamla. Jag har sett minst en till ny grupp som finns för de med BF augusti och det kommer komma flera till närmaste veckorna då det fortfarande är tidigt i våra graviditeter. Det står tydligt i trådstarten och ska vi börja göra undantag så faller hela ideen.
Shit vilken tråkig attityd det blev nu. Ni som klagar har ju ingen aning om hur diskussionen gått och att kalla TS (som råkade vara den med dator) för sektledare är bara löjligt. Vi ville ha en mindre grupp för att lättare kunna se och följa alla, det är fritt fram för andra att starta fler grupper eller hålla liv i den gamla. Jag har sett minst en till ny grupp som finns för de med BF augusti och det kommer komma flera till närmaste veckorna då det fortfarande är tidigt i våra graviditeter. Det står tydligt i trådstarten och ska vi börja göra undantag så faller hela ideen.
Jag fick till det. Den heter BF Augusti 2016.
Ska jag bjuda in eller ansöker man?
Jag tror att man bara klickar in på den och ansöker, är lite osäker.
Fungerar det att länka såhär tro?
www.familjeliv.se/forum/group/123795
Jag lyckas inte bli medlem i gruppen, har ansökt flera gge.