Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

FruFrau skrev 2015-12-20 19:29:53 följande:

Någon mer runt vecka 7-8 som inte mår så illa? Jag har sen nån dag tillbaka fått en olustig känsla, en "urk"-känsla när jag antingen äter för mycket eller om jag blir för hungrig. Mer än så är det inte än så länge. Hade en liiiiten brun nyans i min flytning idag men hoppas att det berodde på att vi hade sex i morse för än så länge har inget mer kommit.

Jag mår dock illa. Men kan inte äta de portioner som jag åt förut. Äter typ 1/3 av vad jag brukar äta, äter dock varannan var tredje timma för annars får jag en sån känsla och ignorerar jag det så går det full mode illamående. Min mage klarar inte av att äta mycket. Känns som jag äter hela tiden just för annars mår jag dåligt. 
  • Misszandra
    Tudelu skrev 2015-12-20 23:40:47 följande:
    Haha jag är tvärtom. Mina portioner är större istället! Mår illa lite på förmiddagen, men hittills väldigt lindrigt ändå.

Alltså. Är jag ensam om denna GALNA trötthet???? Från att somna runt 01 varje natt innan jag plussade, är jag sovfärdig redan vid 20 nu och sedan har jag ändå så jääääkla svårt att vakna på morgonen. Gäspar mig igenom arbetsdagarna och vill nästan börja gråta ibland för jag inte orkar vara på jobbet o ge järnet längre.. jag kommer ju bli den lata kollegan snart som alla tittar snett på >.
    Jag är likadan, sover dock alltid middag nu för tiden. Runt 2h varje eftermiddag, annars lägger jag mig jättetidigt också. 
  • Misszandra
    Symetrical skrev 2015-12-21 08:57:31 följande:
    Exakt sådär gör jag också, äter med typ två timmars mellanrum, men inte alls lila mycket, för då mår jag illa. Minns att det var samma när jag var gravid med sonen.
    happylife skrev 2015-12-21 07:44:44 följande:

Jag är också galet trött! Om jag inte sysselsätter mig med något på kvällen så somnar jag i soffan nån gång mellan 19-21 , kan absolut inte se en hel film! Astråkkgt sällskap är man.

Är sååå osugen på att jobba!! Vad jobbar ni alla med?

Jag är säljare, har hand om Mellansverige så blir en del resor, vill bara ligga på soffan å vila!

Jag är också helt brutalt trött, redan sedan typ 4 dagar tillbaka! (v 4+2 idag). Släckte 19:58 igårkväll och somnade på ett kick och då hade jag ändå hållit ut så länge jag kunnat!

Jag jobbar som naprapat, så om någon får några frågor om problem med kroppen i övrigt kan ni slänga iväg dem till mig, så svarar jag så gott jag kan.

Dock ledig nu sedan i fredags och det är sååå skönt. Jobbar tis-ons nästa vecka, sen är det ju nyårsledigt några dagar. På så vis känns det som att den här graviditeten timat in sig själv bra.
    Det tog nästan 2 veckor av illamående innan jag kom underfund med hur jag ska göra för att slippa illamåendet så mycket som möjligt. Mår fortfarande illa på förmiddagarna med äter jag lite och ofta så mår jag iallafall bra på sen eftermiddag/kvällarna. 

Lyckades dra på mig en kraftig förkylning nu också så man mår ju 3 gånger värre när man mår illa, redan är trött som ett helt ålderdomshem sen förkylning, hosta och halsont på det. Inte roligt måste jag säga! Börjar bli bättre nu, tack och lov. 
  • Misszandra

Kan dessutom presentera mig, Zandra heter jag. 22år, blir 23 i januari. Gravid i vad vi tror är v.8 med första barnet. Jag har väldigt oregelbunden mens så kan inte räkna efter den. Men med de beräkningar jag har gjort så är BF den 6 augusti 2016. Kan dock ligga senare, får se om jag får mitt ul så jag får veta exakt vilken vecka jag är i. 

• Misszandra
    Symetrical skrev 2015-12-21 14:34:31 följande:
    Låter än en gång precis som jag! Har varit rejält förkyld och hostat som en tok sedan snart en vecka tillbaka, vilket absolut spätt på symptomen. Trodde faktiskt först att det bara var sjukdomssymptom, men nu när förkylningen börjar släppa inser jag att stenig beror mer på min lilla inneboende.
    Haha jaa, jag har sagt i över en månads tid till min sambo att "jag tror jag håller på att bli sjuk"- Så när jag sa det förra veckan var det bara, "det har du sagt ett tag nu" Har antaligen känts så för jag varit gravid utan att veta om det. Men fick gå hem från jobbet, sen bara kom det, det blev bara värre och värre i 7 dagar tills i förre går, då jag faktiskt såg en ljusning. 
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl