• Grodan90

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej! Väntar första barnet,fick missfall i somras så hoppas verkligen den lille vill stanna kvar där inne nu :)

BF 19/8. Gbg

• Grodan90

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

6/8 - 29, tredje barnet. Sthlm

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Grodan90 - första barnet,gbg

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Grodan90

Jag är i v 5+2 och jag har inte heller mycket symtom. Brösten är ömma hela tiden och känner lite molvärk oftast på kvällarna. Annars känner jag mig som vanligt. Nästan så man längtar till att få mer symtom!:D

• Grodan90

Jag är också trött! Men kan bero på att man springer o kissar hela nätterna!
    Jag jobbar inom psykiatrin:)

• Grodan90

Idag har jag ringt BM och fick tid 7/1! När jag har räknat ut vilken vecka jag är i får jag det till vecka 6 nu eftersom jag har en rätt lång cykel på 35 dagar. Men enligt BM är jag i vecka 7. Brukar dom alltid räkna efter 28 dagar? Det skiljer ju rätt mycket på en vecka iallafall nu i början av graviditeten. Eller är det så man räknar? Förvirrad,haha! :D

• Grodan90
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:48:27 följande:

Happ. Tydligen kan man hosta sig till ett missfall. Rosa flytningar nu på kvällen efter en massa molvärk idag.

Ska jag behöva få två på rad alltså? :(

Behöver inte vara missfall,men förstår hur du känner! Bara o vänta o se,det kan lika gärna upphöra snart. Många som haft rosa flytningar/blödning utan någon fara.Håller tummarna för dig!!
  • Grodan90
    primavolta skrev 2015-12-22 14:31:36 följande:

Hörni!

Hur är det med era symtom. Är det i princip hela tiden nånting ni känner av eller kommer det och går? Ibland känner jag absolut iiingenting och sen kommer nåt eller allt samtidigt. Tycker det känns läskigt när jag inte känner ett skvatt...

Jag är i v 5+4.Det som märks mest är mina bröst som ömmar mer eller mindre hela tiden. Kissar oftare,fått springa upp två nätter nu o det har aldrig hänt innan. Annars känner jag inte av graviditeten så mycket än. Molvärk då och då också. Vissa dagar känns symtomen mer än andra. :)
  • Grodan90
    happylife skrev 2015-12-23 15:13:46 följande:
    Ja tänk att man ska behöva oroa sig hur som! Pest är det.

Orkar inte med ett till MF!
    Ja fy det tär på en med missfall. Går inte sluta oroa sig. Nu är jag i den veckan när jag fick missfall förra gången,hur försöker man ens o inte tänka på det?!
  • Grodan90
    happylife skrev 2015-12-23 17:09:03 följande:
    Det är omöjligt, man får stå ut.... :(

Vill bara att det ska bli tisdag nu så jag får göra vul!
    Jag förstår det! Håller tummarna för dig!
  • Grodan90

Nu är jag en av dom lyckliga som fått 3+ på stickan! Trots inga jättetydliga symtom så känns det så bra :)

• Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 14:56:51 följande:

När kan man åka till gynakuten?

Är i v 7 (6+4) och har ju haft rosa och brun flytning då å då senaste v.

Idag bruna flytningar och nyss rött/rosa på pappret, verkligen inte som mens utan ljusare och ingen mängd. Har ingen smärta alls inte ens Molvärk... Men kan inte slappna av, man ska ju kunna se hjärtljud nu så funderar på gynakuten men skulle dom ta emot mig??

När jag blödde förra graviditeten och var orolig sa min BM att jag skulle åka till gynakuten så jag slapp gå runt o oroa mig. Det är väl olika hur dom tar emot en eller ej. Men försöka kan man såklart!
  • Grodan90
    E87 skrev 2015-12-25 13:39:16 följande:
    Jag är bara i v 6+1 idag så det är tidigt. Vi tänkte att det är kul att dela glädjen och om det blir ett MF (hade ett i okt) så kan det vara skönt att inte behöva förklara så mycket.

Idag har brösten nästan helt slutat ömma så jag känner mig väldigt nojig just nu.
    Mina bröst ömmar också olika. Ibland försvinner det helt o sen är det plötsligt tillbaka igen. Antar att det är normalt!
  • Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 16:35:37 följande:
    Tack jag åkte in
    Håller tummarna för dig!
  • Grodan90
    primavolta skrev 2015-12-25 19:11:33 följande:
    Grattis, visst är det en lättnad! :)
    Tack! Ja verkligen :)
  • Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 20:31:50 följande:
    Förlåt, min man sa faktiskt åt mig att de va taskigt av mig att berätta för er, såklart ni blir oroliga! Förlåt
    Det är meningen att även prata om det som känns jobbigt,vi ska ju stötta varandra! Klart du ska berätta allt du själv känner att du vill dela med dig av!
  • Grodan90
    Tudelu skrev 2015-12-25 20:29:19 följande:
    Okej skönt att höra. Har svärmor med fanilj hos oss just nu så blir dumt att åka in medan dom är här. Då börjar dom undra. Men dom åker hem på söndag så funderar på att ta det akut då. Ju mer ja hör om blödningar och tomma hinnsäckar med kvarvarande symptom, desto mer nojjig blir jag :(
    Åk in så du slipper gå runt och fundera och skapa ännu mer oro! Du mår inte bra av o gå runt o tänka på det :(
  • Grodan90

Nu är det ju så att reglerna blev satta samtidigt som tråden skapades. Kan inte alla bara respektera det istället. Man behöver kanske inte bokstavligt talat kunna låsa tråden utan man kanske kan läsa sig till vad som är bestämt. Det ska ju inte behöva bli en massa tjafs och otrevligheter här nu?! :(

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl