BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
Nuuså, hittade jag den! Haha
Nuuså, hittade jag den! Haha
BF AugustI
(Okänt datum)
29 juli - tredje barnet
3/8
jonken - 28, första barnet. Sthlm
6/8 - 29, tredje barnet. Sthlm
17/8
E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm
18/8
tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg
19/8
Grodan90 - första barnet,gbg
23/8
Limpan nr2 - andra barnet
24/8
Tudelu - Andra barnet
26/8
Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm
28/8
Juni90
29/8
SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm
Hej!
Jag vill gärna vara med här. Har bf 23/8 enligt mina beräkningar. Har följt er i andra tråden men ännu inte vågat skriva. Har haft 2 mf och 2 MA under ett års tid så valde att pausa över sommaren och hösten. Tog ut spiralen nu i början på nov och blev snabbt gravid. Har väldigt lätt för att bli gravid, tyvärr vill bara inte stanna :(.
Har som tur var iaf en son.
Vill precis som ni inte vara med i någon fb grupp, iaf inte än.
Har fått tid för vul den 14/1 pga alla mina missfall. En evigheeeet tills dess och varje dag tycker jag känns som ett år.
Har en liten fråga till er. Hur starkt kan strecket på cb bli? Tog detta test idag och har ytterligare ett likadant som jag tänkte ta om några dagar. Men min frågar är om strecket kan bli starkare? Vad tror ni?
Undrar också när du fick 3+ =P
Också gått bananas med de digitala! Hade 2-3 igår. Är i v 5+3 med bruna flytningar, blä!!! Så sjukt nervös å rädd
Haha, tänk på att alltid kopiera senaste BFlistan, såg nu att jag trillat bort från den sista som är inklistrad. Skriver in mig igen xD
E87, du kan nog lägga listan i trådstarten nu :)
BF AugustI
(Okänt datum)
29 juli - tredje barnet
3/8
jonken - 28, första barnet. Sthlm
6/8
Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm
9/8
FruFrau - 28 år, första barnet, karlstad
17/8
E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm
18/8
Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg
19/8
Grodan90 - första barnet,gbg
23/8
Limpan nr2 - andra barnet
24/8
Tudelu - Andra barnet, Västerås
26/8
Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm
28/8
Juni90
29/8
SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm
Har dragits med hosta i tre veckor nu. Det började som rethosta och nu senaste veckan har det gått över till en hemsk slemhosta. Hostar så jag nästan spyr !
Nu ikväll fick jag nog och tog cocillana. Det står överallt att det är okej när man är gravid, men ändå blir jag sjuuuukt nojjig. Det känns så fel med mediciner öht och då ännu mer fel med morfinliknande. Men det går ju inte längre, jag får inte sova en blund :(
Nån som tagit cocillana under tidig graviditet?
Nu har vi blivit ganska många i tråden så jag tänkte stänga den så att alla kan bli sedda. Är det någon som vet hur man uppdaterar trådstarten?
Kom ihåg att lägga till er på BF listan. Går att kopiera även via mobilen, iaf iPhone :)
Hur många mår illa och när kom illamåendet?
Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.
De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.
Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5
Jag lämgtar så jäkla mycket till alla sparkar och kullerbyttor i magen. Minns det som igår när dottern härjade runt därinne och det var den häftigaste upplevelsen under graviditeten , bortsett från förlossningen då ;)
Jag ville oxå att det skulle komma mer symptom i början, V4-5 mådde jag så grymt bra! Var visserligen trött, men hungrigare än vanligt och kunde äta massor. Nu känner jag att det hade gärna fått hålla i sig lite längre. ;) i V6 började jag må illa och hela den veckan blev det värre för varje dag. Är i V8 nu, kunde inte jobba den här veckan utan var bara hemma och fokuserade hela dagarna på att försöka få i mig mat. Typ 1 tugga var 10-15 min. Har avsmak för precis all mat och det som lindrar mest är typ att ligga still. Trots att jag tagit det så lugnt har jag ändå spytt tre ggr. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, vet inte hur jag ska klara att gå tillbaka till jobbet annars. Jag fattar inte hur ni som klarar att jobba och vara illamående gör!! Det är typ min största rädsla, att spy på jobbet :P
Oj, lång utläggning för att svara på din fråga.. Men jag tror inte du behöver vara orolig! Som sagt, för mig slog det till i V6. Och det är ju inte ens alla som blir illamående!