Inlägg från: annainteternheim |Visa alla inlägg
  • annainteternheim

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

hej tjejer, annacnummertre här från förra tråden. fick panik i förra veckan och gick ur FL eftersom jag oroade mig över allting jämt.
    läst tråden i smyg :)
    Tudelu, kul att du också är från västerås!

Är det okej att jag är med er och pratar för jag var en av de som inte ville gå'över till FB?

happylife skrev 2015-12-25 19:29:30 följande:

Hej alla Goa! Nu börjar jag gråta igen av era fina ord. Legat o grinat sen jag kom hem från gynakuten. 12.1 mm var hinnsäcken, sedan sa hon att hon "nog" (inte helt hundra) såg gulesäcken. 6+0 mätte hon mig till, jag trodde 6+3. Då borde man ju sett något? Såg bara ett stort svart hål till hinnsäck.

Hon sa som ni att hon inte vill döma ut det för det KAN va trögstartat osv men som hon sa var hon pessimistisk, vill dock absolut inte sätt igång ett MF förrän dom är 100 säkra.

Så planen är vul på tis, om dom inget ser ska jag till sjukhuset lör morgon för ett till vul, om inget då ska dom sätta igång ett MF...

Jag fick göra VUL i natt pga bruna flytnigar igen (hade ju för 8-9 dagar sen och efter det inget). DE såg bara en rund säck, eller liksom, början på graviditet. Är i vecka 5+4 enligt sista mens men ja....ska göra VUL igen på tisdag så får vi se då.
  • annainteternheim
    happylife skrev 2015-12-25 19:29:30 följande:

Hej alla Goa! Nu börjar jag gråta igen av era fina ord. Legat o grinat sen jag kom hem från gynakuten. 12.1 mm var hinnsäcken, sedan sa hon att hon "nog" (inte helt hundra) såg gulesäcken. 6+0 mätte hon mig till, jag trodde 6+3. Då borde man ju sett något? Såg bara ett stort svart hål till hinnsäck.

Hon sa som ni att hon inte vill döma ut det för det KAN va trögstartat osv men som hon sa var hon pessimistisk, vill dock absolut inte sätt igång ett MF förrän dom är 100 säkra.

Så planen är vul på tis, om dom inget ser ska jag till sjukhuset lör morgon för ett till vul, om inget då ska dom sätta igång ett MF...

Det är så svårt för dem att bedöma, och på akuten är de aldrig pedagogiska med en tycker jag. :( Hoppas för bra resultat på tisdag nu,. vart skulle ni gå?
  • annainteternheim
    Tudelu skrev 2015-12-25 20:09:40 följande:

Hur blev ni bemötta på akuten när ni kom in med bruna flytningar och ingen smärta? Blir dom irriterade och gör ett motvilligt vul, eller är dom hyffsat förstående? Jag vågar inte åka till akuten, ifall dom anser att det inte är akut. :/

Eftersom vi bor i samma stad:
    Nej de var trevliga! Sköterskorna på akuten var jättegulliga och kramades och frågade efteråt hur det såg ut och så. GYn-läkaren var inte otrevlig men väldigt snabb, stressad och lite kall liksom...
  • annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:23:44 följande:
    Vi har stängt tråden för nya medlemmar. Är man inte med på BF listan i trådstarten får man lämna tråden.
    Okej, även om jag tog bort min signatur och ar pratat med er förut?
  • annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:23:44 följande:
    Vi har stängt tråden för nya medlemmar. Är man inte med på BF listan i trådstarten får man lämna tråden.
    VI var i samma BIM tråd, samma Augustitråd, jag sa då att jag ej ville gå med i fb pga att jag var rädd. Sen stängde jag ner min FL under en vecka. 
    Jag har pratat med primvolta, happylife, symmetrical osv sen bim-december-tråden?
  • annainteternheim
    Tudelu skrev 2015-12-25 20:29:19 följande:
    Okej skönt att höra. Har svärmor med fanilj hos oss just nu så blir dumt att åka in medan dom är här. Då börjar dom undra. Men dom åker hem på söndag så funderar på att ta det akut då. Ju mer ja hör om blödningar och tomma hinnsäckar med kvarvarande symptom, desto mer nojjig blir jag :(
    Vet inte om jag får skriva här nu då men.
    Ja, åk upp till akuten om du är orolig. Gör det nu om du känner dig orolig, Det går alltid att ljuga ihop något inför släkt och så. 
    Dom var gulliga och förstående, och oro mår man inte bra av, så åk du <3
  • annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:32:23 följande:
    Ja vi stängde tråden när vi blev 22 stycken oavsett om man varit med i en annan tråd eller ej.
    GUD vad tråkigt., ledsen jag blev nu. Alla andra är på facebook vilket jag inte ville vara och sade det innan jag tog bort min signatur en vecka pga oro och bruna flytningar.
  • annainteternheim
    Symetrical skrev 2015-12-25 17:14:57 följande:
    Här har du ett par tummar till som hålls blåa! Keep us updated! :-*
    happylife skrev 2015-12-25 17:53:47 följande:
    Ja, jag frågade henne rakt ut vad hon trodde. Svaret var: Jag är pessimistisk

:( fan.
    Tudelu skrev 2015-12-25 17:18:12 följande:

Håller tummarna för dig happylife!

Här har både svägerskan och svärmor frågat idag om jag är gravid. Svägerskan för att jag tackade nej till vin till maten och svärmor för att hon "ser det i mitt ansikte". Hahah!

Jag blånekade. Jag vågar inte berätta nånting som läget är just nu!

Önskar er ett stort lycka till då tjejer. 
    Tyckte om att prata med er och ni var goa, hoppas allt går vägen. Ska tänka på er!!

Jag får väll.. jag vet inte. Jag får väl fortsätta älta med min sambo eftersom man inte får prata här

• annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:49:46 följande:
    Nu finns det en tråd för augusti 2016 som är del 2. Skapad idag tror jag.
    vilket tråd? för det med BF senare i augusti?
  • annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:54:38 följande:
    Tack för stöd!
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-25 20:48:01 följande:

Shit vilken tråkig attityd det blev nu. Ni som klagar har ju ingen aning om hur diskussionen gått och att kalla TS (som råkade vara den med dator) för sektledare är bara löjligt. Vi ville ha en mindre grupp för att lättare kunna se och följa alla, det är fritt fram för andra att starta fler grupper eller hålla liv i den gamla. Jag har sett minst en till ny grupp som finns för de med BF augusti och det kommer komma flera till närmaste veckorna då det fortfarande är tidigt i våra graviditeter. Det står tydligt i trådstarten och ska vi börja göra undantag så faller hela ideen.

Skogstjärnan, grejen är att jag har hängt med flera av dessa tjejer länge och hann aldriog lägga till mig i denna grupp pga att jag gjorde uppehåll från FL i samband med oro och blödning förra veckan.
    Ochnu bara avvisas man. Människor som jag har pratat med länge!'
    Därför blev jag ledsen faktiskt.
    Har ej kallat någon diktator härinne

• annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:56:15 följande:
    Den har samma namn som denna med heter tråd 2/ del 2. Kör samma koncept och stänger tråden efter ca 20 medlemmar så gillar man inte konceptet kanske man inte ska gå med men vill man vara en liten grupp blir den nog toppen. Jag hittar den under gravida när jag kollar vi appen.
    jo jag såg nu. men grejen är att jag kände alla här.
    då kan jag lika gärna typ lägga ner fl igen, för jag orkar inte dra historien för alla igen.
  • annainteternheim

FY rent ut sagt.
    Jag blev riktigt ledsen nu. Gråter.
    '
    Skitsamma då. Ska ej skriva här något mer.

• annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 21:08:07 följande:
    Men poängen som vi har med tråden når ju inte heller fram. Det finns ju en tråd skapad idag som man kan gå med i.
    Jamen för min del spelar det ingen roll eftersom jag kände alla som hänger i denna tråd.
  • annainteternheim
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-25 23:04:25 följande:
    Jag var initiativtagaren till denna tråd och står helt bakom det som E87 skriver och tänker inte låta henne ta smällen ensam. Det framgår tydligt i första texten vad som gäller. Det står dock inget om att fler liknande trådar inte får startas. Det är väl härligt med så många blivande barn i augusti. Om ni tycker att vi är oförskämda så kan ju er tråd få vara öppen för alla.

E87 - går det att dölja tråden på något sätt? Så trist med den taskiga attityden som tillkommit det senaste...
    sisak skrev 2015-12-25 20:35:56 följande:

Har ni stängt tråden för nya medlemmar? Så de som har bf i slutet av augusti får inte vara med i tråden alls? Eh okeeeeej

Jag hade inte taskig attityd. Jag blev ledsen då jag tdidigare hängt här men nu behandlades som LUFT, även av tjejer som jag trodde jag stöttat och pratat med. Och nu var jag inte värd någonting, Känns för jävligt noch jag blev frutkansvärt ledsen. 
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl