Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

BF AugustI

(Okänt datum)
    29 juli - tredje barnet

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm

6/8 - 29, tredje barnet. Sthlm

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Juni90

29/8
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• primavolta

BF AugustI

(Okänt datum)
    29 juli - tredje barnet

3/8

6/8 - 29, tredje barnet. Sthlm

17/8

18/8

23/8

26/8

28/8
    Juni90

29/8

• primavolta

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

3/8

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

17/8

18/8

19/8

Grodan90 - första barnet,gbg

23/8

26/8

28/8

Juni90

29/8

• primavolta
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-19 18:21:36 följande:

Jättebra att du fixade tråden E87:)

Efter flera års försök har vi äntligen lyckats bli gravida med ett litet syskon till vår son (född 2011). Bf är 31/7 enl det vul som vi gjorde tidigare i veckan. Så himla skönt att få se det lilla hjärtat picka. Har oxå hållt på och testa en del men tillslut fick vi 3+ och då slutade jag. Vi bor i Gbg och jag är 32 år

Limpan nr2: har själv aldrig testat m nåt annat än veckoindikator så har inget att jämföra med men det ser ut att va ett väldigt tydligt plus:) Håller tummarna för att det går vägen!

Aurora82: vad ledsen jag blev för er skull av ditt inlägg. Får man fråga vad som hände? Önskar er verkligen all lycka nu!

Grattis till plus och att få se ett hjärta slå, det är lycka det! Får jag fråga i vilken vecka du fick 3+ ? Jag själv har varit lite crazy med digitaltesten den här gången.. :)
  • primavolta
    Blondie11 skrev 2015-12-19 19:32:14 följande:

Jag vill oxå vara med! Väntar 3 barnet bf 20/8

Har två döttrar sen tidigare födda 12 och 14 så varför inte en till född 16 ????

Åh vad kul, jag har också två flickor fast födda 11 och 13 :)
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-20 06:15:15 följande:

Hade hoppats få 3+ på digitala idag men fick igen 2-3.

Hoppas att äl var senare, tror att jag är i v 5+5 så då borde den visa 3+, om inte min äl var senare, testade inte med ältest eller dylikt.

Den slog ju om sent till 2-3 också i v 4+6 så antingen sen äl, felmarginal på test eller svag hcg ökning vilket jag fasar för. Fan vad deppigt :( usch!

Precis samma som mig då! Testa igen om nån dag och var säker på att du inte druckit en massa timmarna innan! Tror inte du ska oroa dig, så längre fram i tråden att du lagt ut bild på teststickorna och det ser ju väldigt lovande ut!! Håll ut <3
  • primavolta
    FruFrau skrev 2015-12-20 19:29:53 följande:

Någon mer runt vecka 7-8 som inte mår så illa? Jag har sen nån dag tillbaka fått en olustig känsla, en "urk"-känsla när jag antingen äter för mycket eller om jag blir för hungrig. Mer än så är det inte än så länge. Hade en liiiiten brun nyans i min flytning idag men hoppas att det berodde på att vi hade sex i morse för än så länge har inget mer kommit.

Jag är 7+0 idag. Mår illa av och till men ingen kräkkänsla utan mer än bläkänsla för naträtter och olika andra matgrejer. Mina tidigare graviditeter har varit likadana men faktidkt mycket mindre än nu, det är så olika :)
  • primavolta
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-20 20:52:35 följande:

Nån fler som har barn tätt och kan berätta om ni upplevde att symtomen var tidigare/starkare på andra graviditeten? Jag har så ömma bröst att jag var tvungen klämma in dem i en sportbh. Tänker att jag slutade ju amma för ett halvår sen och att de gör det värre? Luktkänsligheten är fruktansvärd, tur att sambon har minnet färskt och inte öponar snusdosan bredvid mig. Är bara på 3+5 så borde inte ha så mycket symtom. Sambon hejjar på tvillingar (mer barn mer hormoner) men jag är inte så road av tanken. Hatar att vara gravid:P

Jag har inte barn suuuupertt men smdet skiljer knappt 2 år mellan mina tjejer och jag hade inte mer symtom med tvåan, märkte inte ens att jag var gravid förrän v7 nånting. Tycker att jag har annorlunda känningar den här vändan med och på ett annat sätt..
  • primavolta
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:40:56 följande:
    Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
    Usch vad tungt, förstår verkligen att du oroar dig. Man kan ju inte tänka på annat direkt.. Men kan du inte ringa gyn imorn och höra med dem om du kan få kolla med ett vul?! Med tanke på din historia..
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-22 11:49:45 följande:

ÄNTLIGEN! Lycka på bild <3

Sådärja!!!! Grattis, vilken lättnad för dig! :) vilken vecka är du i nu?
  • primavolta

Hörni!

Hur är det med era symtom. Är det i princip hela tiden nånting ni känner av eller kommer det och går? Ibland känner jag absolut iiingenting och sen kommer nåt eller allt samtidigt. Tycker det känns läskigt när jag inte känner ett skvatt...

• primavolta

Tack för era svar om symtomkänningar. Jag förstår att det varierar väldigt och att eet är helt normalt att det kommer och går. Bara så skönt att höra andra som beskriver samma sak.

Idag ska jag på inskrivning och hoppas veeeerkligen de bokar in mig för ett tidigt ultraljud! Hoppas slippa överdriva och halvljuga utan att de ska vilja det för att veta vilken v jag är i efter mitt mf 1/11...

• primavolta

Varit på inskrivning nu. Vilken mespropp jag blir när jag sitter där. Vågade knappt nämna ordet ultraljud.. Hon tyckte det vara vääldigt svårt att bestämma graviditetens längs pga mitt mf och ingen mens unnan denna graviditet. Men ändå nämbde hon inte att göra vul.... Ska tillbaka v 10 för längre inskrivning och ta blodprover osv. Får väl skärpa till mig tills dess :/....

• primavolta
    Grodan90 skrev 2015-12-25 08:20:27 följande:

Nu är jag en av dom lyckliga som fått 3+ på stickan! Trots inga jättetydliga symtom så känns det så bra :)

Grattis, visst är det en lättnad! :)
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-25 17:49:28 följande:

Uppdatering... De gick sådär. Hon såg en hinnsäck i rätt storlek samt gulesäck. Men inget i hinnsäcken :( hon ville inte dämma ut det helt utan bad mig gå på mitt bokade vul på tis om dom kan se mer om några dagar eller har en bättre apparat. Vet inte vad jag ska känna, känner mig mest tom och "nähä de va inte min tur denna gång heller". MF i aug å nu detta.

Tungt att höra när man bara vill ha lugnande besked!! MEN tänker ändå på att du, som jag, fått 2-3 och 3+ ganska sent och stt du kanske inte är så långt gången som du tror?! Håller verkligen tummarna för det och dig/er!!! Snart är det ändå tisdag äveb om det inte känns så.. k r a m !
  • primavolta
    ELA01 skrev 2015-12-25 20:52:14 följande:

Grodan90 - instämmer med dig. Här ska vi kunna va trygga och känna att vi kan få stöd i allt.

Håller också med!! Men gulligt av din sambo, happylife, att tänka på oss :)
  • primavolta
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-25 23:04:25 följande:
    Jag var initiativtagaren till denna tråd och står helt bakom det som E87 skriver och tänker inte låta henne ta smällen ensam. Det framgår tydligt i första texten vad som gäller. Det står dock inget om att fler liknande trådar inte får startas. Det är väl härligt med så många blivande barn i augusti. Om ni tycker att vi är oförskämda så kan ju er tråd få vara öppen för alla.

E87 - går det att dölja tråden på något sätt? Så trist med den taskiga attityden som tillkommit det senaste...
    sisak skrev 2015-12-25 20:35:56 följande:

Har ni stängt tråden för nya medlemmar? Så de som har bf i slutet av augusti får inte vara med i tråden alls? Eh okeeeeej

Håller med!
  • primavolta

Hittar inte medlemstråden, varken via app eller safari. Ska testa på en dator vid tillfälle...

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl