• FruFrau

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Jag vill också hänga här! Första barnet BF 9/8 Karlstad :)

• FruFrau

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8

FruFrau - 28 år, första barnet, karlstad

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Grodan90 - första barnet,gbg

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm[/quote]

• FruFrau

Någon mer runt vecka 7-8 som inte mår så illa? Jag har sen nån dag tillbaka fått en olustig känsla, en "urk"-känsla när jag antingen äter för mycket eller om jag blir för hungrig. Mer än så är det inte än så länge. Hade en liiiiten brun nyans i min flytning idag men hoppas att det berodde på att vi hade sex i morse för än så länge har inget mer kommit.

• FruFrau
    ELA01 skrev 2015-12-20 20:17:42 följande:

Frufrau - jag mår fin fint. Lite trött men det kan ju va årstiden och att jag har 2 barn. Är i v 6+0 idag.

Tack för svar! Det här är första gången jag är gravid så har inget alls att jämföra med! :) Hur var det med dina tidigare graviditeter och illamående?

Kul att ha en ordentligt tråd nu som inte är så rörig! Bra initiativ trådstartaren! :)
  • FruFrau
    Tudelu skrev 2015-12-20 23:40:47 följande:

Haha jag är tvärtom. Mina portioner är större istället! Mår illa lite på förmiddagen, men hittills väldigt lindrigt ändå.

Alltså. Är jag ensam om denna GALNA trötthet???? Från att somna runt 01 varje natt innan jag plussade, är jag sovfärdig redan vid 20 nu och sedan har jag ändå så jääääkla svårt att vakna på morgonen. Gäspar mig igenom arbetsdagarna och vill nästan börja gråta ibland för jag inte orkar vara på jobbet o ge järnet längre.. jag kommer ju bli den lata kollegan snart som alla tittar snett på >.

Jag är också GALET trött. MEN, det kan bero på att jag fick diagnosen hypoterios nu pga graviditeten. Så svårt att säga. Sover 1-3 h varje eftermiddag och går och lägger mig innan 21 varje kväll. Fick medicin för en vecka nu och kan ana en förändring i tröttheten, känner mig piggare så hoppas att det beror på medicinen! :)
  • FruFrau

Jag jobbar bla som friskvårdskonsulent (en hel del kontorsmassage) på universitetet. Idag jobbar jag sista dagen, sen är jag ledig fram till den 12 januari! Så kommer jag må mer illamående så är det ingen fara för mig de närmaste veckorna iaf! :)

• FruFrau
    E87 skrev 2015-12-21 13:23:22 följande:

Jag har också varit på akuten i natt. Jag fick ont på vänstersida vid höftbenet igår som inte ville gå över. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle åka in och kolla utomkvedskap. Allt såg okej ut men man kunde inte se något hjärta som slog tyvärr. Är dock bara i v 5+4 så han sa att det kan vara för tidigt att se samt att maskinen inte va superbra. Ska få en ny tid om två veckor.

Hoppas du mår bättre

Åhnej, stackars er! Känns värken fortfarande där vid höftbenet eller har det gått över? Ja, förmodligen är det nog för tidigt att se ett hjärta, har läst att det är i veckoövergången mellan vecka 5-6 som det börjar slå. Eller 22-23 dagar efter befruktningen. Vet du när du hade ägglossning? Hoppas det går bra för er båda!
  • FruFrau
    happylife skrev 2015-12-22 11:49:45 följande:

ÄNTLIGEN! Lycka på bild <3

Kul för dig!!! :) :)
  • FruFrau

Nu var det någon dag sen jag skrev, är hemma hos släkten! Hoppas att det går bra för er som är oroliga som har bruna flytningar o så! Tappa inte hoppet! Jag själv mår fortfarande väldigt bra och det känns nervöst för att jag mår så bra som jag gör! (7+2) Visst, lite ömma bröst och lite molverk i magen några gånger om dagen och nått lurt är det med aptiten. Men allt är så vagt! :( Mycket flytningar också men iiiinget brunt alls. Men det känns som att det BORDE kännas mer nu, illamåendet tex. Ibland är det så vaga symtom så jag tänker att nu har jag har fått missfall, men inte ens en antydan till det i flytningarna. Nån annan som mår/har mått på liknande sätt? :/

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl