• mikamon

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hoppar in här! Plussade den 17/12 och har BF kring 28-30/12. Vecka 4(3+6) nu. Första barnet :) Försökt i ett år efter ett missfall förra julen. 30år och bor i Gbg

• mikamon

Litet lägesrapport ;)

Kan inte fatta att jag är i vecka 5 redan! Tiden går så fort!

Jag har mått bra alla dagar, trots enorm trötthet och ingen aptit (jättehungrig men när jag väl äter så kan jag bara äta en halv portion mat).

Jag har haft lite oro i magen. Fick rosa spottings i söndags på morgonen, men det slutade tvärt resten av dan. Ingen magont. Och så imorse dök spottingsen upp igen, med lite koagulerat blod. Bara på morgonen. Ingen magont idag heller. Kan tilläggas att jag efter det har bara haft vita lotionflytningar. Som om att spottingsen aldrig existerat!

Jag ringde till barnmorskan idag för lite råd ang det, men hon tyckte inte att jag behövde oroa mig, eftersom det var så sparsamt med spottings. Blödningar i tidig graviditet är vanliga, men det är klart att man blir orolig av att se rosa/rött bara sådär.

Kan tilläggas att jag hade ett tidigt mf förra julen och det är nog därför som jag oroat mig lite extra.

Fick nu iaf en tid hos bm i mitten av januari, för ev inskrivning om jag fortf är gravid då <3

• mikamon
    Tudelu skrev 2015-12-22 23:36:52 följande:

Samma som här då. Jag fick rosa spottings igår och idag har dom varit bruna. Framåt e.m/kväll avtog dom i princip helt (det finns litekvar "där inne" men inget som kommer ut i troskydd eller på papper). Jag är helnojjig!!! Är ju bara två månader sedan jag hade mf så jag kan nästan inte se nåt annat om det kommer lite blod. Jag hoppas det är helt borta imorgon!

Jag avvaktar med att boka inskrivning ett par veckor till!

Sjukt störande med spottings :( vi får hoppas att våra små bönor lever!

Idag så har jag inte haft spottings. Bara massa vit flytning.
    happylife skrev 2015-12-23 08:18:28 följande:

Jag har också haft lite oroande flytningar. Vid två tillfällen rosa och en hel del ljust bruna/aprikos färgade. Har inte ringt min bm men har ett vul på tisdag så då kam jag fråga tänkte jag! Psykande med dessa färgade flytningar!

Mina var lite åt det aprikosfärgade hållet innan det övergick i vita.

Hoppas det bara är sköra slemhinnor eller nåt.

Min morgontemp ligger bra till, så det borde inte vara nån fara <3
  • mikamon

God jul!

Det "firas" med härlig molvärk och ömma boobs, och ett clearblue digital som visade Gravid 2-3 :) ska tablett nytt digital om en vecka ungefär och hoppas att det visar 3+ då

• mikamon
    E87 skrev 2015-12-24 22:22:59 följande:

Grattis till 2-3! Vilken vecka ät du i?

Vecka 5(4+4) enligt Natural Cycles :
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl