• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Såg att det är många från Sthlm i tråden, dock inte jag. Är det någon som ska höra KUB på Mama Mia i kista?

• E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-20 19:23:36 följande:
    Vi ska göra KUB men det är ultraljudsbarnmorskorna i lijeholmen som är närmast. Där gick vi förra barnet med innan specmödra på sös fick ta över.
    Okej, dom kom också upp när jag googlade :)
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-20 20:44:04 följande:
    Jag är från Vås och ska till Kista på tidigt ultraljud, var där med dottern med!
    Åh va kul :) va du nöjd sist?
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 13:17:15 följande:

Gahh! Har hostat så mycket inatt att jag fick svårt att andas och hamnade på akuten. Förmodligen luftrörskatarr. :(

Men all hosta har orsakat enooormt mycket molvärk och jag är sjukt nojjig att jag typ hostat loss embryot eller nåt. Tycker brösten känns mindre ömma och svullna, men illamåendet är ihärdigt idag. Fy vad orolig man blir!

Jag har också varit på akuten i natt. Jag fick ont på vänstersida vid höftbenet igår som inte ville gå över. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle åka in och kolla utomkvedskap. Allt såg okej ut men man kunde inte se något hjärta som slog tyvärr. Är dock bara i v 5+4 så han sa att det kan vara för tidigt att se samt att maskinen inte va superbra. Ska få en ny tid om två veckor.

Hoppas du mår bättre
  • E87
    FruFrau skrev 2015-12-21 14:14:43 följande:
    Åhnej, stackars er! Känns värken fortfarande där vid höftbenet eller har det gått över? Ja, förmodligen är det nog för tidigt att se ett hjärta, har läst att det är i veckoövergången mellan vecka 5-6 som det börjar slå. Eller 22-23 dagar efter befruktningen. Vet du när du hade ägglossning? Hoppas det går bra för er båda!
    Ja nu är smärtan borta. Kanske är sviter från helgens magsjuka. Vet inte när jag hade ÄL men han mete hinnsäcken till v 5+6 och jag Hr räknat med 5+4 idag. Han sa redan innan han började kolla att det va väldigt tidigt för att se något hjärta så vi får en ny tid om 2 v.
  • E87
    Symetrical skrev 2015-12-21 14:40:36 följande:
    Sorry för kapning, men sen kan det ju vara svårt att se hjärtat precis där i början även om det börjat slå. Jag menar, skrutten är ju bara några få mm stor, så krävs riktigt bra utrustning för att kunna lokalisera hjärtat precis där i början. Med andra ord, säkert inget att oroa sig för E87.
    Ja jag försöker tänka positivt, grav symptomen finns ju kvar och läkaren sa redan innan han började kolla att det va tidigt att se något. Får komma tillbaka om 2 v
  • E87
    happylife skrev 2015-12-21 15:21:17 följande:
    Skönt att det såg bra ut iaf! Skulle dom boka in dig för en ny tid?
    Ja ska få en ny tid om 2 v. Fick träffa en toppen läkare :)
  • E87
    Mammanr4 skrev 2015-12-21 15:52:22 följande:

Hej, är det plats kvar här ?

Jag väntar mitt 4e barn, är i vecka 7 ( 6+5 )

Har bara gjort kejsarsnitt med mina andra så

Även denna gången blir de snitt..

har alltid mått bra i mina graviditeter, aldrig haft några symptom alls, denna gången har jag dock lite ömma bröstvårtor, trötthet, och gasig/rapar en del tycker jag.

Hej,

Vi har stängt gruppen då vi inte vill att den ska bli för stor. Finns man inte med i BF listan i trådstarten så är man för sent ute tyvärr
  • E87
    happylife skrev 2015-12-21 17:03:15 följande:
    Tummen upp för toppenläkare! Det gör mycket.

Hoppas jag får en sån den 29e när jag ska på ul! "Bara" 8 dagar kvar, längtar!

Undrar varför dom skriver "välkommen på ultraljud" kan de va vul ändå?

Kommer då gått in i v 8 med en dag
    Ja fler sånna läkare tack :)

Ska du gå privat i Sthlm?
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 17:30:16 följande:

Fattar inte hur jag ska dölja detta till vecka 18, när det ser ut så här i vecka 6. Gått omkring i pösig stor tröja idag men sambon påpekar hela tiden hur mycket det syns! O.o

Jag fattar inte heller hur det ska gå till. Jag kommer nog berätta för min chef i v 10 får du har vi utvecklingssamtal och målsättning för 2016. Känns dumt att göra en plan för hela året som man sen måste uppnå till sommaren.
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl