• Tudelu

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

E87 skrev 2015-12-20 18:51:39 följande:

Såg att det är många från Sthlm i tråden, dock inte jag. Är det någon som ska höra KUB på Mama Mia i kista?

Jag är från Vås och ska till Kista på tidigt ultraljud, var där med dottern med!
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-20 20:57:36 följande:

Åh va kul :) va du nöjd sist?

Jag var jättenöjd! Hon var så lugn och tog god tid på sig så man kunde se från alla vinklar och förklarade alla mätningar. Sedan fick vi med oss ett par bilder också! :)
  • Tudelu
    Misszandra skrev 2015-12-20 23:32:37 följande:

Jag mår dock illa. Men kan inte äta de portioner som jag åt förut. Äter typ 1/3 av vad jag brukar äta, äter dock varannan var tredje timma för annars får jag en sån känsla och ignorerar jag det så går det full mode illamående. Min mage klarar inte av att äta mycket. Känns som jag äter hela tiden just för annars mår jag dåligt. 

Haha jag är tvärtom. Mina portioner är större istället! Mår illa lite på förmiddagen, men hittills väldigt lindrigt ändå.

Alltså. Är jag ensam om denna GALNA trötthet???? Från att somna runt 01 varje natt innan jag plussade, är jag sovfärdig redan vid 20 nu och sedan har jag ändå så jääääkla svårt att vakna på morgonen. Gäspar mig igenom arbetsdagarna och vill nästan börja gråta ibland för jag inte orkar vara på jobbet o ge järnet längre.. jag kommer ju bli den lata kollegan snart som alla tittar snett på >.
  • Tudelu

Gahh! Har hostat så mycket inatt att jag fick svårt att andas och hamnade på akuten. Förmodligen luftrörskatarr. :(

Men all hosta har orsakat enooormt mycket molvärk och jag är sjukt nojjig att jag typ hostat loss embryot eller nåt. Tycker brösten känns mindre ömma och svullna, men illamåendet är ihärdigt idag. Fy vad orolig man blir!

• Tudelu
    happylife skrev 2015-12-21 15:16:14 följande:

Många som är sjuka, inkl jag, hostat tills jag kräkts i 2 v nu så hoppas verkligen inte man kan hosta loss embryot!! Haha tror inte det :) jobbigt krya på dig!!

Haha nej säkerligen inte men kan inte låta bli att nojja när molvärken ökar efter en hostattack. Hua!
  • Tudelu

Fattar inte hur jag ska dölja detta till vecka 18, när det ser ut så här i vecka 6. Gått omkring i pösig stor tröja idag men sambon påpekar hela tiden hur mycket det syns! O.o
  • Tudelu
    Grodan90 skrev 2015-12-21 17:55:17 följande:

Idag har jag ringt BM och fick tid 7/1! När jag har räknat ut vilken vecka jag är i får jag det till vecka 6 nu eftersom jag har en rätt lång cykel på 35 dagar. Men enligt BM är jag i vecka 7. Brukar dom alltid räkna efter 28 dagar? Det skiljer ju rätt mycket på en vecka iallafall nu i början av graviditeten. Eller är det så man räknar? Förvirrad,haha! :D

Ja dom räknar alltid på standard 28 dagar. Jag har också låmg cykel, mellan 30-36 dagar. Men jag kör Natural Cycles så jag vet när jag hade ägglossning och därmed vilkem vecka jag är i, så tror inte ultraljudet kommer flytta mig alls.
  • Tudelu

Happ. Tydligen kan man hosta sig till ett missfall. Rosa flytningar nu på kvällen efter en massa molvärk idag.

Ska jag behöva få två på rad alltså? :(

• Tudelu
    happylife skrev 2015-12-21 19:55:13 följande:

Näää man kan inte hosta sig till MF!

Jag hade rosa flytningar i måndags o onsdags, sen har det vid ett par tillfällen varit lite lätt brunfärgade. Trodde de skulle eskalera å börja blöda, grät å va helt förstörd. Men de kom inge mer <3 det är hemskt jag vet! Man kan bara avvakta å se hur de utvecklas. Tänk på att rosa flytningar inte alltid betyder MF! Förstår att du tänker så med mf i bagaget, tänkte likadant!

Jag kan typ inte tänka något annat. Det har alltid börjat så för mig, har sammanlagt 3 missfall i bagaget och ger typ upp hoppet direkt. :( Blödde ingenting under graviditeten med dottern så det känns bara sjukt negativt :(
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-21 20:02:46 följande:

Jag hade en del blödningar med dottern och allt gick bra. Tror inte man kan hosta sig till ett MF. Håller tummarna att det går bra. Har ni fått göra någon utredning pga missfallen?

Näe..hade två MF innan dottern, ett i vecka 6 och ett i vecka 8. Sedan fick vi henne.

Nu när vi skulle få till syskon så försökte vi i 1.5 år, lyckades till slut men missfall i vecka 6.

Lyckades igen efter 5 veckor och nu börjar jag blöda IGEN i vecka 6. Helt värdelöst :(
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl