• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Grodan90 skrev 2015-12-21 17:55:17 följande:

Idag har jag ringt BM och fick tid 7/1! När jag har räknat ut vilken vecka jag är i får jag det till vecka 6 nu eftersom jag har en rätt lång cykel på 35 dagar. Men enligt BM är jag i vecka 7. Brukar dom alltid räkna efter 28 dagar? Det skiljer ju rätt mycket på en vecka iallafall nu i början av graviditeten. Eller är det så man räknar? Förvirrad,haha! :D

Ja BM brukar utgå från 28 dagar. Jag snittar 35 så jag har dragit av en v från vad BM säger. Räknar att jag är i 5+4 idag. Ska på inskrivning 29/12. Är då i 6+5
  • E87
    matildajoh skrev 2015-12-21 19:22:23 följande:

Hej! Har ni någon facebookgrupp? Tänkte starta en bf augusti 2016 grupp. Skriv meddelande åt mig med er mejladress så bjuder jag in er :)

Det finns en fb grupp i en annan augusti tråd. Vi har startat den här tråden just för att vi inte vill prata på fb.
  • E87
    happylife skrev 2015-12-21 19:36:15 följande:
    Ja på Sophiahemmet :)
    Åh jag håller verkligen tummarna.

Jag har svarat i en av dina tidigare trådar gällande CB ÄL tester såg jag här om dagen :)
  • E87
    happylife skrev 2015-12-21 19:52:46 följande:
    Tack <3

Aha va roligt :) lite komiskt att den gång man blev gravid använde jag inga ältester =P
    Samma för oss! Vi tyckte att det blev en sådan press så vi slutade med ÄL tester:)
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:48:27 följande:

Happ. Tydligen kan man hosta sig till ett missfall. Rosa flytningar nu på kvällen efter en massa molvärk idag.

Ska jag behöva få två på rad alltså? :(

Jag hade en del blödningar med dottern och allt gick bra. Tror inte man kan hosta sig till ett MF. Håller tummarna att det går bra. Har ni fått göra någon utredning pga missfallen?
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:10:08 följande:
    Näe..hade två MF innan dottern, ett i vecka 6 och ett i vecka 8. Sedan fick vi henne.

Nu när vi skulle få till syskon så försökte vi i 1.5 år, lyckades till slut men missfall i vecka 6.

Lyckades igen efter 5 veckor och nu börjar jag blöda IGEN i vecka 6. Helt värdelöst :(
    Okej låter jobbigt :/ jag trodde att man fick en utredning efter 3 MF oavsett hur många barn man har
  • E87
    Meriam1 skrev 2015-12-21 20:47:43 följande:
    Ja det blir svårt att dölja magen numera. Men jag undrar; jag är i v 8 snart in i v 9 och det syns knappt något det är nästan som innan graviditeten, ska man vara orolig för det? :/
    Brukar ju kunna synas tydligare med andra barnet, då är ju magen redan uttänjd. Med första tog det ganska många veckor innan det syntes för mig
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:40:56 följande:
    Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
    Jag håller tummarna. Styrkekramar till dig
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-22 10:38:08 följande:

Praktikertjänst utför enbart röntgen i Västerås tyvärr. Den enda privata för ultraljud som jag hittar är Kvinnoläkarna och dom har stängt över jul från o med imorgon. Så min enda chans är om jag får komma in idag, vilket jag inte tror :(

Alltid värt att kolla? Kanske finns något i städer runt Västerås också?
  • E87
    happylife skrev 2015-12-22 11:49:45 följande:

ÄNTLIGEN! Lycka på bild <3

Härligt:D
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl