Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Kämpa på mina tappra töser!

It aint over til the fat lady sings! :-*

• Symetrical
    Tudelu skrev 2015-12-24 07:50:08 följande:

Tog mitt andra digitala idag. Vecka 5+2 och exakt en vecka sedan jag testade 2-3. Idag stod det 3+ <3

Egentligen betyder det ju inte att allt är lugnt, men det känns något bättre iaf!

Underbart! God jul!
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-24 07:50:42 följande:

Tack tack I Will!!! Kom bara vid två tillfälle igår, sen har de varit vitt/färglöst så fortsätter hålla tummarna. Ni andra som är med i tråden, hur mår ni? Sprid lite positiv energi nu så vi med färgade flytningar inte smittar ner tråden med negativitet! Idag är det julafton, god jul!!!! :)

Gick och la mig med århundradets illamående (hade ätit för mycket) och vaknade med sprängande bröst. Bästa julklappen!

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!!!
  • Symetrical
    Annakristina87 skrev 2015-12-25 11:34:57 följande:

Hoppas alla har en fin jul! :) själv tror jag att jag blivit förstoppad?! Aldrig haft problem tidigare.. Läst att det är rätt vanligt men kanske inte så här tidigt i graviditeten? Nån som har något tips?

Ska jobba hela helgen så behöver alla tips jag kan få!!

För mig funkar mycket vätskeintag (ffa te) och motion. Kan räcka att bara ta en 20-30 minuters promenad, så lossnar det sen. Bokstavligt talat
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-25 14:56:51 följande:

När kan man åka till gynakuten?

Är i v 7 (6+4) och har ju haft rosa och brun flytning då å då senaste v.

Idag bruna flytningar och nyss rött/rosa på pappret, verkligen inte som mens utan ljusare och ingen mängd. Har ingen smärta alls inte ens Molvärk... Men kan inte slappna av, man ska ju kunna se hjärtljud nu så funderar på gynakuten men skulle dom ta emot mig??

Om du säger att du har ont också på ena sidan kan de inte neka dig vård, då de måste utesluta utomkveds då. Jag hade åkt in om jag vore du. Den där ovissheten och oroligheten tär så på en. :-/
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-25 16:53:09 följande:

Tack :)

Här har du ett par tummar till som hålls blåa! Keep us updated! :-*
  • Symetrical
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-25 17:47:20 följande:

Känner igen din sign. Har du skrivit i andra trådar tidigar? Kanske nån m svårt att få syskon el om Pergotime?

Känns som att jag varit runt och härjat i x antal bim-trådar, spökstreckstråden och ff-tråden, dock inte i någon av de du nämnde.
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-25 17:49:28 följande:

Uppdatering... De gick sådär. Hon såg en hinnsäck i rätt storlek samt gulesäck. Men inget i hinnsäcken :( hon ville inte dämma ut det helt utan bad mig gå på mitt bokade vul på tis om dom kan se mer om några dagar eller har en bättre apparat. Vet inte vad jag ska känna, känner mig mest tom och "nähä de va inte min tur denna gång heller". MF i aug å nu detta.

Nu skall inte jag ge dig falska förhoppningar, men visst är du bara i typ v 6+1..? Fick du tidigt eller sent plus? Du kanske hade senare äl, alternativt ett sent fästande ägg...? Har läst om flera som blivit i princip helt utdömda vid första vul (så sent som i v 7), men sen när de gjort vul bara nån vecka eller två senare har allt sett bra ut. Förstår att du inte vill hoppas, eller snarare förvänta dig för mycket innan du varit på nästa vul, men kasta inte heller in handduken helt.

Har du fortfarande symptom?
  • Symetrical
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-26 08:03:52 följande:

Jag gjorde en precis. Fast den är felstavad, så typiskt mig.

Jag hittar inte den. :-/ Kan man söka nånstans, eller är jag bara helt inkompetent!?!??
  • Symetrical

Found it!

Hur funkar en sån tråd förresten? Får man aviseringar om vad som händer där också, eller..?

• Symetrical
    happylife skrev 2015-12-25 22:55:49 följande:

Å tack det uppskattas!!

Vill än en gång inte ge falska förhoppningar, men jag har googlat runt som en tok nu och hittat massor av berättelser med "tomma hinnsäckar" i v 6+ både med och utan blödningar och det finns hur många som helst som ddt gått vägen för!

Hittade bland annat den här historien. Helt galet!

• Symetrical
    happylife skrev 2015-12-26 09:24:04 följande:

Tack helt sjukt ju hur dom (läkarna) vågar vara så kalla och döma ut på plats...

Ja, helt sinnes egentligen! Förstår de inte vilken makt deras ord har!?!?? ;-(
  • Symetrical

Alltså, jag blir inte riktigt klok på hur den där medlemstråden funkar..?! Nu när jag gick in igen kom jag bara till "ansök medlemsskap" igen, men det har jag ju redan gjort!??!

• Symetrical
    happylife skrev 2015-12-26 09:45:13 följande:

Många akutläkare är tyvärr okänsliga :( stressade och väldigt kliniskt inriktade.. Blir fel ibland!

Dom vill väl inte heller ge falska förhoppningar.

Jag är väldigt förvirrad bara. Försöker känna efter hur det känns.

Blöder inget, inga bruna flytningar, kaffet smakar illa, brösten ömmar, inte illamående, lite yr dock. Ingen Molvärk men lite aktivitet som pirrande. Men min kropp tror ju att den är gravid å andra sidan, oavsett tom hinnsäck eller ej =\

Precis. Med andra ord omöjligt att veta varken ut eller in... :-/

Skönt med nytt vul om bara tre dagar i alla fall!
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-26 09:49:23 följande:

Min man hällde upp ett glas vin till mig när jag kom hem - jag drack det inte.

Tänk om det finns nåt där! Han är bombsäker vilket jG förstår med tanke på min reaktion igår :(

Du verkar ha en underbar man att luta dig mot. Det är sååå viktigt i såna här situationer. <3

PS. Bra att du inte drack vinet i alla fall!
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-26 09:54:34 följande:

Ja han är underbar. Vi hade dock världens gräl igår :( både innan o efter akuten. Gör det juninte enklare. Det är,otroligt tungt att gå igenom sånt här. Han har ett svårt sjukt barn så hans ryggsäck med sånt här väger bly :( jag glömmer bort hans känslor ibland och heter mig egoistiskt. Men jag tror man blir starkare tillsammans i slutändan!

Precis så är det ju. Hang in there, babe! <3
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl