Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Tack för alla era grattis till mitt 3+ =D

Exakt en vecka sen igår sen den slog över till 2-3, testade inte igår utan idag, men de va nog 3+ redan igår. Jag vet ju inte när jag hade äl men borde vara i v 6+6 idag!

Jag förstår att jag har lite tur ändå som fick vul hyfsat snart, ska dit kommande tisdag.

Jag har lite färgade typ aprikosfärgade flytningar då å då men försöker att inte spekulera i det. Har vart så över 1 v å ingen smärta, inte eskalerat å gravstmtomen är tydliga. Försöker njuta!

• happylife
    E87 skrev 2015-12-22 15:21:15 följande:

Nu har jag fått tid för vul den 4/1. Vilken toppen läkare jag träffade igår :) kommer då att vara i v 7+4 enl egna beräkningar.

Spännande! :)
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-22 14:31:36 följande:

Hörni!

Hur är det med era symtom. Är det i princip hela tiden nånting ni känner av eller kommer det och går? Ibland känner jag absolut iiingenting och sen kommer nåt eller allt samtidigt. Tycker det känns läskigt när jag inte känner ett skvatt...

De kommer å går, ibland känner jag inget men det brukar bara va ett par timmar symtomfritt. Mycket yrsel å lätt illamående samt ömma bröst å trööött!

Ja läskigt när man inte känner, jag efterlyser min Molvärk jag hade första veckan =P känner typ inget i magen!
  • happylife
    Symetrical skrev 2015-12-22 14:07:17 följande:

Inte långt kvar då! Jag har vul 12/1.

Nä de närmar sig!! Okej vad bra, spännande! :)
  • happylife
    Tudelu skrev 2015-12-22 13:57:54 följande:

Jag har ringt både privat och kvinnoklinikens gyn nu. Den privata hade inga tiden förren mitten av februari och kvinnokliniken sa att dom ändå inte kan se nånting så här tidigt och att dom inte har tider förren efter nyår. Bara att stå ut och hoppas på det bästa :(

Hon trodde att det var hostan som orsakat ett sprucket kärl iom att jag fortfarande har kvar alla symptom, men oroar mig ändå en del eftersom jag får så stark värk emellanåt. Så jäkla nervöst att vara gravid, snacka om att sånt här tär på en !

Okej lukrativ bransch det där!! Galet. Bokade du tid?

Du kan ju alltid åka in till akuten om du får sådär ont å blöder!
  • happylife
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-22 19:29:58 följande:

Underbart! Förstår precis din lycka:)

Tack :)
  • happylife
    mikamon skrev 2015-12-22 23:03:45 följande:

Litet lägesrapport ;)

Kan inte fatta att jag är i vecka 5 redan! Tiden går så fort!

Jag har mått bra alla dagar, trots enorm trötthet och ingen aptit (jättehungrig men när jag väl äter så kan jag bara äta en halv portion mat).

Jag har haft lite oro i magen. Fick rosa spottings i söndags på morgonen, men det slutade tvärt resten av dan. Ingen magont. Och så imorse dök spottingsen upp igen, med lite koagulerat blod. Bara på morgonen. Ingen magont idag heller. Kan tilläggas att jag efter det har bara haft vita lotionflytningar. Som om att spottingsen aldrig existerat!

Jag ringde till barnmorskan idag för lite råd ang det, men hon tyckte inte att jag behövde oroa mig, eftersom det var så sparsamt med spottings. Blödningar i tidig graviditet är vanliga, men det är klart att man blir orolig av att se rosa/rött bara sådär.

Kan tilläggas att jag hade ett tidigt mf förra julen och det är nog därför som jag oroat mig lite extra.

Fick nu iaf en tid hos bm i mitten av januari, för ev inskrivning om jag fortf är gravid då <3

Jag har också haft lite oroande flytningar. Vid två tillfällen rosa och en hel del ljust bruna/aprikos färgade. Har inte ringt min bm men har ett vul på tisdag så då kam jag fråga tänkte jag! Psykande med dessa färgade flytningar!
  • happylife
    Limpan nr2 skrev 2015-12-22 18:04:53 följande:

Tog precis mitt sista cb. Strecket blev jättestarkt blått. Tror inte det går att få ett starkare streck på det testet. Så hcg verkar jag ju iaf ha mycket av. Men märkligt att man känner av så olika symtom...

Tycker att jag borde känna mer.... Hmm

Wow vilket starkt plus! Vad bra :) symtom kommer å går verkar det som!
  • happylife

Mycket läskiga flytningar i tråden nu..

JAg fick just en mörkröd flytning när jag torkade mig =\ skit har inte haft nåt på två dagar, bara vita. Mår sjukt illa o är mer yrslig än jag brukar och ingen värk... Hoppas på spruckna blodkärl. Hostar som en galning kanske kan va de...

• happylife
    Limpan nr2 skrev 2015-12-23 14:53:14 följande:

Ja fy dessa färgade flytningar :(

Jag har en del molvärk nu och har haft hela dagen. Men det har inte kommit något mer brunt...än.

Hoppas att ditt beror på spruckna blodkärl!!

Jag ringde iaf och fick tid för vul på måndag.

Ok va bra, jag har på tisdag, nervöst å jobbig väntan över jul dessutom!!
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl