• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

sisak skrev 2015-12-25 19:54:00 följande:

Hoppar in här och joinar! Plussade i måndags med andra barnet. Bf 26 augusti

Vi har stängt tråden för nya medlemmar
  • E87
    annainteternheim skrev 2015-12-25 20:03:44 följande:

hej tjejer, annacnummertre här från förra tråden. fick panik i förra veckan och gick ur FL eftersom jag oroade mig över allting jämt.
    läst tråden i smyg :)
    Tudelu, kul att du också är från västerås!

Är det okej att jag är med er och pratar för jag var en av de som inte ville gå'över till FB?

Jag fick göra VUL i natt pga bruna flytnigar igen (hade ju för 8-9 dagar sen och efter det inget). DE såg bara en rund säck, eller liksom, början på graviditet. Är i vecka 5+4 enligt sista mens men ja....ska göra VUL igen på tisdag så får vi se då.
    Vi har stängt tråden för nya medlemmar. Är man inte med på BF listan i trådstarten får man lämna tråden.
  • E87
    annainteternheim skrev 2015-12-25 20:25:10 följande:
    Okej, även om jag tog bort min signatur och ar pratat med er förut?
    Ja vi stängde tråden när vi blev 22 stycken oavsett om man varit med i en annan tråd eller ej.
  • E87

Har ni läst trådstarten? Där står det att vi vill ha en tråd me få medlemmar så att alla kan bli sedda och hörda. Blir det närmare 100 medlemmar så är det lätt att någon blir bortglöm och det vill vi inte. Finns ju fler augusti trådar att skiva i också eller starta en ny. Det är inte för att vara taskig mot er

• E87
    annainteternheim skrev 2015-12-25 20:39:50 följande:
    happylife skrev 2015-12-25 17:53:47 följande:Ja, jag frågade henne rakt ut vad hon trodde. Svaret var: Jag är pessimistisk

:( fan.
    Önskar er ett stort lycka till då tjejer. 
    Tyckte om att prata med er och ni var goa, hoppas allt går vägen. Ska tänka på er!!

Jag får väll.. jag vet inte. Jag får väl fortsätta älta med min sambo eftersom man inte får prata här

Nu finns det en tråd för augusti 2016 som är del 2. Skapad idag tror jag.
  • E87
    Stellavia skrev 2015-12-25 20:49:15 följande:
    Har givetvis läst, reagerar bara på ditt sätt att 'avvisa' folk härifrån som uppenbart behöver ventilera sina tankar och känslor med personer i samma sits, samt att du envist hävdar att tråden är stängd fast det bara är en konstruktion från din sida. Har inte sett att någon av de andra medlemmarna förutom du har motsatt sig att ex. Annainteternheim hoppar in i tråden.
    Men blir vi 100 i tråden så kommer ju någon som behöver stöd att glömmas bort. Är det inte bättre att vi har flera små trådar då? Har startats en ny idag som heter samma som denna tråden men del 2.
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-25 20:48:01 följande:

Shit vilken tråkig attityd det blev nu. Ni som klagar har ju ingen aning om hur diskussionen gått och att kalla TS (som råkade vara den med dator) för sektledare är bara löjligt. Vi ville ha en mindre grupp för att lättare kunna se och följa alla, det är fritt fram för andra att starta fler grupper eller hålla liv i den gamla. Jag har sett minst en till ny grupp som finns för de med BF augusti och det kommer komma flera till närmaste veckorna då det fortfarande är tidigt i våra graviditeter. Det står tydligt i trådstarten och ska vi börja göra undantag så faller hela ideen.

Tack för stöd!
  • E87
    annainteternheim skrev 2015-12-25 20:53:44 följande:
    vilket tråd? för det med BF senare i augusti?
    Den har samma namn som denna med heter tråd 2/ del 2. Kör samma koncept och stänger tråden efter ca 20 medlemmar så gillar man inte konceptet kanske man inte ska gå med men vill man vara en liten grupp blir den nog toppen. Jag hittar den under gravida när jag kollar vi appen.
  • E87
    Stellavia skrev 2015-12-25 21:04:07 följande:

Märker ni inte själva? Är det verkligen viktigare att hålla benhårt på regler än att finnas där för någon som behöver? Min poäng verkar tydligen inte nå fram.

Men poängen som vi har med tråden når ju inte heller fram. Det finns ju en tråd skapad idag som man kan gå med i.
  • E87
    Grodan90 skrev 2015-12-25 15:22:05 följande:
    Mina bröst ömmar också olika. Ibland försvinner det helt o sen är det plötsligt tillbaka igen. Antar att det är normalt!
    Nu har ömheten kommit tillbaka igen. Skönt :)
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-25 22:23:48 följande:

Mina ömmar mer eller mindre konstant. Ibland avtar det lite men efter ett par timmar är det maxat igen. Men är livrädd att vakna en morgon o inte känna ett smack! Illamåendet har varit helt borta idag tex ...

Mina ömma ordentligt i natt men sen försvann det. Nu är det tillbaka igen. Känner av ett svagt illamående också. Tur att man har er att prata med, mannen skulle ju bli galen :)

Här i tråden ska man självklart kunna ventilera sin oro och även skriva när det händer något bra. Nu känner vi ju inga sparkar ännu men ett tickande hjärna på vul får man gärna dela med sig av :)
  • E87
    happylife skrev 2015-12-25 22:32:40 följande:

Kan hinnsäcken växa utan embryo?

Har inget bra svar på din fråga.

Jag tror att riktiga gyn har bättre maskiner än den på akuten. Så verkar det vara i Gävle iaf. Han sa att den va dålig redan innan han började kolla. Håller tummarna på tisdag.
  • E87
    2013januari skrev 2015-12-25 22:43:14 följande:
    Har inget i denna tråd att göra men av en händelse kikade jag in "gravidappen familjeliv" tipsar nämligen om forum/trådar att läsa baserat på vecka man är i.. Är själv i vecka 15 men bara MÅSTE kommentera när det jag läste va som mitt eget inlägg för 8 veckor sen...

Happylife jag va på VUL i 6+3 eller 6+5 enl egen uträkning. Läkaren säger "nej absolut inte vecka 6+ snarare 5+ och hela min värld rasade samman. "En hinnsäck i rätt storlek och KANSKE fosterstruktur" va hennes ord..Klev ner från stolen och va helt knäckt... Fick en ny tid 9 dagar senare men gick ändå dagen efter till annat ställe, med en helt ny maskin syntes från ena dagen till andra ett litet embryo och jag mättes till 6+2 vilket gav mig hopp. Kunde vänta lite lugnare till det tredje VUL:et 9 dagar efter första. Då va loppan plötsligt helt i sin storlek (bara lite seg i starten har vi i efterhand förstått) med detta inlägg ville jag ge dig hopp! Maila gärna om du undrar mer detaljer!
    Tack för pepp, det behöver vi i tråden. Lycka till med din graviditet :)
  • E87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-25 23:04:25 följande:
    Jag var initiativtagaren till denna tråd och står helt bakom det som E87 skriver och tänker inte låta henne ta smällen ensam. Det framgår tydligt i första texten vad som gäller. Det står dock inget om att fler liknande trådar inte får startas. Det är väl härligt med så många blivande barn i augusti. Om ni tycker att vi är oförskämda så kan ju er tråd få vara öppen för alla.

E87 - går det att dölja tråden på något sätt? Så trist med den taskiga attityden som tillkommit det senaste...
    sisak skrev 2015-12-25 20:35:56 följande:

Har ni stängt tråden för nya medlemmar? Så de som har bf i slutet av augusti får inte vara med i tråden alls? Eh okeeeeej

Jag kollar upp det
  • E87
    Moderator skrev 2015-12-25 23:34:11 följande:

Hej!

Om man vill begränsa antalet medlemmar får ni starta en Medlemsgrupp.

Det ni har gjort nu är inte ok då alla ska ha möjlighet att delta i en diskussionstråd här på Familjeliv. Vi tillåter inte utfrysning eller att någon tar sig friheter att sätta andra bestämmelser än de satta Forumreglerna.

Ha en fortsatt trevlig natt

/Moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
    Då startar vi en sån.
  • E87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-25 23:55:03 följande:

Jag försökte starta en m namnet BF aug 2016-utan fb men vet inte om det funkade...

En medlemstråd?
  • E87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-26 00:07:36 följande:

En medlemsgrupp. Fyra ggr har jag försökt men när man trycker på skicka (el va det nu står) så står sidan bara å tuggar:( Får titta närmre på det imorn. Nu blir det sängen.
    Toppen! Säg till om du behöver hjälp. God natt!
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-26 08:23:59 följande:
    Godkänd:)

Gruppen heter BF Auguati 2016, lite lagom felstavat sådär.
    Åh jag hittar den inte via mobilen!

Är det bara dom som står i trådstarten här som är med i den gruppen?
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-26 08:46:01 följande:
    Jag försökte hitta om jag kunde bjuda in men jag hittar inte. Isf hade jag ju kunnat bjuda in hela bflistan.

Ja, bara vi från denhär gruppen:)
    Nu hittade jag gruppen och har ansökt :)

Om fler har problem att hitta. Jag gick till inlägg 423 i tråden och klickade på Medlemsgrupp då kom gruppen upp som en av de senast skapade.
  • E87
    ELA01 skrev 2015-12-26 12:27:22 följande:

Funkar inte med medlemsgruppen för mig :(

Kan se vad ni skriver men kan inte själv skriva. Står bara att man måste va medlem för att skriva ngt i tråden. Men ser ingenstans där jag ska trycka för att bli det.

Jag behövde logga in igen även fast jag redan va inloggad. Vill inte att vi tappar någon :)
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl