abort?
Sitter här på julaftons kväll och har två positiva gravidtester framför mig. Jag borde vara så glad men känslan kommer inte
Min sambo och jag har 2 barn och har sagt att vi nog vill ha ett tredje barn. Vi har pratat fram och tillbaka om det men kom i somras fram till att vi ville börja försöka.
Det tog ett par månader nu och under tiden har vår stora tjej (snart 7) haft det jobbigt i skolan. Vi har varit oroliga för henne och tagit kontakt med bvc.
När jag märkte att mensen var sen fick jag faktiskt lite panikkänslor och när jag fick plusset på stickan kände jag än mer panik. Finns verkligen orken i allt detta? Räcker jag till för de stora?
Mycket av min vakna tid går åt till oro för min stora och hur ska det gå när/om det kommer en till. Förlossningen med lilla var fruktansvärd och jag gråter bara jag tänker på den, är rädd att den också spökar i den här icke-glädjen.
Samtidigt känner jag mig rutten att jag låtit det gå så långt som till en graviditet innan jag fattar att jag nog inte känner mig redo för detta.. sambon säger inte så mycket och vi är hos hans familj så det är inte så lätt att prata om det. Han blir mest sur när jag nojar.
Har surfat på abort här nu men det känns skit! Skit mot den här lilla oskyldiga som vi låtit bli till.
När jag kollar här verkar det mest vara tjejen som vill behålla och mannen som inte vill. Här är det mannen som vill behålla och jag som tvekar..
Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit i samma sits som mig och hur gjorde ni? Ångrar ni det val ni gjorde?
Snälla inga syrliga kommentarer om att jag ska skylla mig själv eller att jag borde vetat bättre - jag vet redan att jag borde vetat bättre och jag klandrar mig själv tillräckligt..