Inlägg från: Mattfransar |Visa alla inlägg
  • Mattfransar

BF Augusti 2016, vi som vill prata på fl (tråd nr.2)

Jag vill gärna va med! Om allt går som det ska får vi en trea i augusti. 33 år och bf runt 12 augusti 2016.

• Mattfransar
    Hjärt skrev 2015-12-26 12:02:13 följande:

Grattis! Vad fint för er! Världens finaste julklapp! :)

Jag har jätteömma bröst och känner nästan konstant någon form av tryck/molande i nedre delen av magen (plats svårt att definiera). Har klarat mig från yrsel och illamående än så länge. Men det är väl vanligt att de kommer i vecka 7, så jag håller tummarna. Är inne i vecka 6 nu (5+4) :)

Mitt illamående har slagit till ordentligt, är i vecka 8 (7+1) och har inte kunnat njuta av jul eller julmat alls... Men försöker tänka att det ändå är bra med symtom..men puh vad jobbigt det är.
  • Mattfransar
    Hjärt skrev 2015-12-26 12:51:57 följande:

Stackare! Kan tänka mig att just julmat inte gör det lättare. Ja det är skönt på något vis ändå att känna av graviditeten - och det är ju för en väldigt bra sak :) Men inte kul att må illa, hoppas att du mår bättre snart och inte behöver dras med det allt för länge. Kom det nyligen för dig?

Precis julmat är inte bra för illamående urk.

Jag har haft det lite från och till i ca två veckor. Typ att jag haft lite dålig aptit och känt mig lite "äcklad" inför vissa saker, men för några dagar sedan slog det till och blev värre. Nu är det mer konstant :/ kommer inte ihåg att det var såhär med mina andra barn..

Skönt att du inte känner än, men som sagt det kommer kanske. Är det din första graviditet?
  • Mattfransar
    Hjärt skrev 2015-12-26 13:40:03 följande:

Usch då, får hoppas att det lägger sig. Kanske blir lättare när julen och mathetsen är över och man kan välja lite "enklare" mat :)

Ja det är min första graviditet, känns fortfarande riktigt overkligt. Vi har första besöket hos barnmorskan på måndag, ska blir spännande. Efter det kanske det blir lite mer verklighet.. :=)

Ja vi får hoppas det, då kanske man slipper lite lukter och så också.

Spännande. Tycker nästan inte det känns helt verkligt förrän efter UL. Det var då det sjönk in i mina bägge förra graviditeter. Har bara gjort RUL förut för jag har inte gjort KUB så det dröjde typ till v 18 innan jag fattade :) lite seg.

Vet du om du ska göra KUB? Jag tror jag ska det denna gång..
Svar på tråden BF Augusti 2016, vi som vill prata på fl (tråd nr.2)