• Hjärt

BF Augusti 2016, vi som vill prata på fl (tråd nr.2)

Hej,

Då efterfrågan finns så skapar jag nu en tråd nr.2 från tråden Augustibebis 2016, för oss som vill prata här på fl
    Vi kör samma koncept som nuvarande stängda tråd - vi skapar en BF lista i tråden och när vi blir ca.15-20 st i tråden så stänger vi den för nya medlemmar så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda. :)

Välkomna!

BF Augusti 2016:

21/8 
    Hjärt - 26, första barnet. Sthlm 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-26 17:31
    Medlemmar hittills

3/8 Sommarmalva - 36år, barn nr.4.
    8/8 Girl25 - andra barnet.
    12/8 Mattfransar - 33år, tredje barnet
    19/8 BFAugusti - 26år, andra barnet, Sthlm.
    19/8 Eligo - 229r, första barnet, Sthlm.
    20/8 lindlan - 28år, första barnet.
    21/8 Hjärt - 26år, första barnet.
    21/8 Annainteternheim - tredje barnet.
    23/8 elinbz- 22år, första barnet.
    28/8 Kattendoris - 27år, första barnet, Dalarna.
    28/8 Zminos - första barnet
    29/8 blomman07 - 24år, andra barnet, storasyster 3år i april, utanför Sthlm.
    31/8 Aleeexa - 25år, första barnet.
    Mitten på augusti - minMonchichi - 33år
    Mrs.Brightside - 32år, andra barnet.
    draken34 - 41år, första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-27 17:10
    Nya medlemmar enligt turordning:
    5/8 - dendor
    16/8 Katja7­612 - 39år. Två barn sen tidigare 13 och 15 år gamla.
    26/8 Elvron­d - 21år, första barnet
    18/8 DigiC - 22år. son som fyller 3 i mars, (Har jobbat på en förlossningsavdelning om man har funderingar kring det :) )
    Pingvi­n - saknar info
    F89 - saknar info

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-27 17:13
    Alla som står med på listan är välkomna att ansluta sig till gruppen med samma namn, där vi diskuterar i stängt forum. Till er andra så rekommenderar jag er att starta upp en ny grupp/tråd om ni vill prata i ett mindre forum - det verkar ju bli fler och fler som hittar hit :)

www.familjeliv.se/forum/group/123797

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-28 13:43
    Det finns nu en tråd nr.3 ni kan leta er till! Lycka till! :)
  • Svar på tråden BF Augusti 2016, vi som vill prata på fl (tråd nr.2)
  • Hjärt
    Mrs.Brightside skrev 2015-12-25 23:50:29 följande:

Jag vill oxå vara med! Ska vi sätta någon gräns?

Är 32år och väntar mitt andra barn nu

Ja vad tycker du? Ska vi köra samma gräns som föregående tråd. Ca.15-20 pers innan vi stänger? :) 
  • Hjärt
    annainteternheim skrev 2015-12-25 21:23:52 följande:

Hej, hoppar in här, tredje barnet. BF 21 augusti tror jag.

Grattis! Vad roligt, då är vi nog planerade samma dag! Inte varit hos bm ännu men enligt beräkningar i app så är det 21/8 för mig också :)
  • Hjärt
    lindlan skrev 2015-12-25 23:49:49 följande:

Hej! Är gärna också med. Plussade för första gången någonsin på julafton och enligt appen är bf runt 20/8. Är 28 år o har kämpat för det där plusset i över ett år.

Stort grattis! Vilken fin julklapp!
  • Hjärt
    minMonchichi skrev 2015-12-26 09:37:52 följande:

Hej! Äntligen plussat efter några problemfyllda år... Nu är vi på gång

Är 33 år och alla appar ger mig olika bf, men mellan mitten o slutet på augusti!

Har ni några symptom? Jag är yr och har så ont i brösten!!

Grattis! Vad fint för er! Världens finaste julklapp! :)
    Jag har jätteömma bröst och känner nästan konstant någon form av tryck/molande i nedre delen av magen (plats svårt att definiera). Har klarat mig från yrsel och illamående än så länge. Men det är väl vanligt att de kommer i vecka 7, så jag håller tummarna. Är inne i vecka 6 nu (5+4) :)
  • Hjärt
    Mattfransar skrev 2015-12-26 12:37:36 följande:
    Mitt illamående har slagit till ordentligt, är i vecka 8 (7+1) och har inte kunnat njuta av jul eller julmat alls... Men försöker tänka att det ändå är bra med symtom..men puh vad jobbigt det är.
    Stackare! Kan tänka mig att just julmat inte gör det lättare. Ja det är skönt på något vis ändå att känna av graviditeten - och det är ju för en väldigt bra sak :) Men inte kul att må illa, hoppas att du mår bättre snart och inte behöver dras med det allt för länge. Kom det nyligen för dig?
  • Hjärt
    Mattfransar skrev 2015-12-26 13:34:02 följande:
    Precis julmat är inte bra för illamående urk.

Jag har haft det lite från och till i ca två veckor. Typ att jag haft lite dålig aptit och känt mig lite "äcklad" inför vissa saker, men för några dagar sedan slog det till och blev värre. Nu är det mer konstant :/ kommer inte ihåg att det var såhär med mina andra barn..

Skönt att du inte känner än, men som sagt det kommer kanske. Är det din första graviditet?
    Usch då, får hoppas att det lägger sig. Kanske blir lättare när julen och mathetsen är över och man kan välja lite "enklare" mat :)

Ja det är min första graviditet, känns fortfarande riktigt overkligt. Vi har första besöket hos barnmorskan på måndag, ska blir spännande. Efter det kanske det blir lite mer verklighet.. :=)
  • Hjärt
    Sommarmalva skrev 2015-12-26 15:24:46 följande:
    Börjar kanske bli dags att göra en lista på oss innan vi blir för många? Kanske Hjärt vill göra en o lägga in i trådstarten? Det börjar ju droppa in endel här.

Idag är mitt mående i botten! Trött och orkeslös, och har tom kräkts en gång idag. Första gången denna grav. Är i v.9 dessutom är det jobbhelg. Börjar kl 16 idag. Urk! I morgon är det 8.30-21 som gäller. Vet inte hur jag ska palla med!? Fast mycket ob man går miste om annars och brist på vikarier gör att jag inte vill sätta arbetskamraterna i klistret. Bara att bita i det sura äpplet.
    Så nu har vi en lista, vi är 16stycken här just nu. Ska vi "stänga tråden" eller stänga vid 20st?

Stackare med illamåendet och tröttheten! Starkt av dig att kämpa på! Jag är bara inne i vecka 6 och har hittills klarat mig väldigt lindrigt. 
  • Hjärt
    Mrs.Brightside skrev 2015-12-26 13:57:20 följande:
    Säg att man måste skapa en medlemssida/grupp(?) om man vill ha begränsat antal medlemmar. Någon som vet och har koll? 15 låter väl rimligt om man ska hålla ordning på alla?
    www.familjeliv.se/forum/group/123797

Skapade en grupp nu! Vad tror ni om det? Kan alla hitta dit?  :)
    Så blir det enklare än att otrevligt avisa nya medlemmar som det blev i tråd 1?.
  • Hjärt
    Pingvin skrev 2015-12-28 12:40:02 följande:

Jag står på listan men kan TS lägga till min ålder 36 och att det är 3: e barnet

Har du gått med i den stängda gruppen med samma namn? :) Vi har flyttat forumet dit. Sök så godkänner jag dig! :) Välkommen!
Svar på tråden BF Augusti 2016, vi som vill prata på fl (tråd nr.2)