Inlägg från: AEriksson |Visa alla inlägg
  • AEriksson

Blir tokig på min 3åring

Jag har en 3åring son som rent ut sagt är hopplös. Han bråkar, skriker, härjar, slåss, vägrar det mesta, lyssnar inte överhuvudtaget, you name it! Det här har alltså pågått VÄLDIGT länge. Han fick en lillasyster i dec -14. Och strax innan det börja det hela. Han lyssnar inte på någonting man säger. Och han gör hela tiden tvärtemot. "Det är en fas dom kommer ur" säger alla, vilket jag tvivlar starkt på nu. Han skriker och är elak mot lillasyster som reser sig mot allt numera, och så fort man inte kollar på dom så är han där å knuffar ikull henne så hon ramlar och slår sig. Och säger man till han att han inte får göra så osv (på skarpen eller på ett bra förklarande vis) så skrattar han bara eller skäller ut en. Och han kan ALDRIG vara tyst. Lillasyster som lägger sig vid 19-19.30 vaknar 4-5 gånger på kort tid då brorsan gapar och skriker hela tiden. Han somnar inte förrän 22-23 om kvällarna, och vi har prövat ALLT!! Han sover inte middag och vaknar runt 7-8 på mornarna. Och ÄNDÅ håller han ingång till kl.23 på kvällarna. Vilket innebär att han är trött och grinig på förmiddagarna. Jag håller på att bli tokig å vill slita av mej håret. Jag känner mej helt värdelös och "maktlös" då allting ska ske på sonens sätt och villkor..

Så nu till min fråga - Vad fan gör man??

Svar på tråden Blir tokig på min 3åring