Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Kung Markatta skrev 2016-10-12 20:25:19 följande:
    Farbror Polisen efterlyser en otäck tjuv som fångats på bild av en övervakningskamera:

www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/polisen-sla...

SVT vill dock vara neutrala mellan å ena sidan polisen och å andra sidan den stackars missförstådde tjuven så man gör en kompromiss. Man visar upp övervakningsfilmen men censurerar tjuvens ansikte och delar av den väska som stöldgodset hamnar i. På så sätt får man en balanserad bild. Man tar tillvara polisens intressen genom att säga att någon är efterlyst men också tjuvens intressen genom att dölja ansiktet.

Har någon sett en person iklädd tröja och byxor? Kontakta SVT eller polisen!
    Eh okey..

Dags att fixa fram sitt alibi då, och säga åt mina vänner och bekanta om det med, med tanke på att jag och 95% av mina vänner och bekanta går klädda i  eh hm.. ja, byxor och tröja.
    För man kan ju bli anklagad av att varit i Halland fast man inte har det med tanke på den beskrivningen. Obestämd

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2016-11-17 12:14:41 följande:
    Eh okey..

Dags att fixa fram sitt alibi då, och säga åt mina vänner och bekanta om det med, med tanke på att jag och 95% av mina vänner och bekanta går klädda i  eh hm.. ja, byxor och tröja.
    För man kan ju bli anklagad av att varit i Halland fast man inte har det med tanke på den beskrivningen. Obestämd

Falkenberg menar jag..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?