Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

KillBill skrev 2016-10-04 17:01:59 följande:

Diskussionen handlade om  hur Svenska Dagbladet har valt att belysa Amerikanska presidenters intelligensnivå.

Då valde du (av oklar anledning) att länka till svenska politikers resultat på högskoleprovet. Jag har mycket riktigt valt att kommentera det intressanta faktumet att många rödgröna politiker har fått många topplaceringar. Jag förstår emellertid inte kopplingen mellan Amerikanska presidenter, högskoleprovet och svenska statsministrar. Möjligtvis har Mona Sahlin skrivit högskoleprovet men Georg W Busch har definitivt inte gjort det.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Kan inte låta bli påpeka att George W Bush visserligen inte gjort högskoleprovet MEN däremot har examen från 2 Ivy League universitet. Yale och Harvard that is. Smäller högre än svenska högskoleprovet enligt mig. ;)
  • flygrl
    KillBill skrev 2016-11-17 13:38:43 följande:

Först och främst så är detta en tråd där vi diskuterar public service, Vi borde alltså inte diskutera  utbildningsnivå, intelligens etc. hos amerikanska presidenter. 

Jag tycker att det var konstigt redan när någon i tråden förde in samtalet på amerikanska presidenters intelligens och började jämföra detta med  på resultat för svenska politiker på högskoleprovet men ännu mer OT blir vi om vi ska börja jämföra amerikanska presidenters utbildningsnivå med svenskt högskoleprov. högskoleprovet är ingen utbildning och som sagt, i denna tråd diskuterar vi public service.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag besvarade enbart ditt raljerande över Bush intelligens.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?