Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

felix le chat skrev 2017-01-05 17:50:23 följande:
    Javisst !  SD är ju jättepoppis i Israel.
    Dom vägrade att delta i ett möte för nån vecka sedan då SD europaparlamentarier var med på mötet. 
    Läs på snälla innan du skriver nästa gång
    Nu tror jag du fått något om bakfoten här. Världis skrev att SD försvarar Israel, inte att Israel gillar SD. Två helt olika, och varandra icke beroende faktum.

Sedan vet vi ju alla att SD gillar alla möjliga som de tror kan ge dem stöd, och tvärhatar samma när de visar ointresse för deras närmanden, så det kan mycket väl visa sig att SD gör en vindflöjel och börjar avsky Israel nu när de tagit avstånd från SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    katpiller skrev 2017-01-07 00:12:55 följande:
    Fniss.....

Public service och media i övrigt visar tydligt sin rasistiska och segregerande innersta åsikter när de öppnar munnen.

Strävan efter att vara PK eliminerar varje intelligent tanke, ingen av dessa media är opartiska, antingen styrs de av politiken, eller så fruktar de så mycket att utsättas för kritik attt deras inlagor är partiska, rasistiska eller i övrigt oacceptabla.

"Vad bra att det flyttar in invandrarkvinnor i vår kommun, vi har ju länge haft problem med födelsetalen".

Fråga: Varför skulle invandrarkvinnor acceptera att vara vandrande kuvöser för svensk glesbygd? Tänk om de också vill "utvecklas" . Tänk om vissa invandrare vill JOBBA?
    Jag tror du övertolkar lite där. Det som är bra att folk flyttar dit, oavsett om de ämnar föda barn eller inte. De själva bidrar liksom till arbetskraften, direkt eller indirekt.
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-01-08 20:13:01 följande:
    Det bekräftar bara vad jag säger, att ingen är eller kan vara helt opartisk.
    Själv jmf jag alltid nyheter med många förmedlare av samma material, för att få ihop nåt som åtminstone kommer sanningen nära.
    Meh, var inte så PK, GIVETVIS är ju Avpixlat och FriaTider och liknande "nyheter" heeeelt superduperobjektiva!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-01-09 12:40:05 följande:
    Du Dorian, jag är ytterst tveksam till att de som använder PK i alla möjliga sammanhang, inte riktigt själva förstår vad dom menar med det.
    Jag tror det är som när dom använder "vänster" om allt dom inte gillar, alltså enbart ett uttryck för sitt personliga ogillande.
    Jepp. Lite som "gay" eller "bög" användes innan det blev o-PK att slänga sig med dessa som skällsord.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2017-01-10 13:58:37 följande:
    Nu överdriver du väl ändå - med storm i vattenglas. Sjönöd i fingerborg eller översvämning i en kapsyl, skulle jag snarare vilja påstå.

Problemet eller förtjänsten med public service är att de har ett brett och mångfacetterat utbud. För mig en förtjänst efterom jag inte har behov av att alltid få min egen världsbild bekräftad men för en del av FL:s tänkare så utgör utbudet en outtömlig källa till att få den egna uppgiften om vänsterpropaganda bekräftad gemom att de kan välje exempel som de ibland till och med har förstått.

I den här valsen om public service som vänstervridet är det inte svårt att göra en liten piruett så att även Reinfeldts programledarskap blir ett exempel på det vänstervrida.
    Alltså, det är ju klart, om alla som inte är SD är extremvänster, så, tja, då faller ju även ärkehögern in under extremvänsterparasollet. :-P
  • Dorian Ertymexx
    Kung Markatta skrev 2017-01-10 16:48:49 följande:
    Nja, FDFMGA tyckte ju att programmet med Reinfeldt var helt i sin ordning. Det var folk från avgrundsvänstern som skrek och gapade över att en person med borgerliga åsikter fick hålla i några intervjuer. Deras kritik var ju inte att det handlade om vänstervridning.
    Alltså, han är den första statsministern som har sitt eget program, så jag är inte förvånad över kritiken.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2017-01-10 19:16:58 följande:
    Inte mycket till kritik ändå.

Tänk dig om motsvarande skulle ha inträffat men det handlat om en socialdemokratisk före detta statsminister.

Hur skulle det då ha sett ut i en sådan här trådSkrattande

För min del är det helt okej, så länge inte Maud Olofsson för göra intervjuprogram. Är svårt allergisk mot hennes personlighet.

För övrigt brukar man ju ibland prata om själstvillingar när det kommer till kärlek. jag mötte en gång en kvinna och redan vid samtalets första trevande inledning kom vi fram till att vi bägge hade så svårt för henne att vi omedelbart stängde av tv:n om hon dök upp.

Där kan man tala om själarnas harmoni.
    Jag hade varit lika kritisk oavsett. Det är klurigt med expolitiker, speciellt toppolitiker, i intervjuarens stol.
  • Dorian Ertymexx
    Kung Markatta skrev 2017-01-10 22:38:42 följande:
    Den som SVT nu i tysthet tagit bort?
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?